5 Reacties

vorige maand

Beste Merel, heel herkenbaar! Mijn jongste is 2 en mijn oudste wordt in december 4 dus loop daarin net op je voor 2jaar. Het is pittig en wordt nog pittiger met 2 wanneer je handen te kort komt en je de aandacht moet verdelen MAAR nu zit ik ondertussen in de fase dat ze ook zo leuk met elkaar kunnen spelen. Ik wilde nooit een keukentje inhuis maar die hebben we nu 1.5jaar staan en er wordt door beide elke dag mee gespeelt incl. Theeset en taart, wordt zorgvuldig uitgedeeld inhuis. Daarnaast zowel nu als toen ik er nog 1 had vond ik de herfst/winter periode vreselijk omdat je minder opties heb om heen te gaan. Een speelparadijs (er zijn ook echt rustige dus probeer ze allemaal) zorgt dat je de lichamelijke energie kwijt zijn waarna ze thuis weer te handelen zijn. Daarnaast zijn tuincentra ook uitkomsten in dezetijd, steeds meer hebben leuke speelgedeeltes en winterwonderland combinaties werken ook prima, ook hierin kan je steeds naar een andere en het is nog gratis ook! Heel veel succes en geniet van de mooie en leuke momenten en slaap vooral wanneer je kan!

vorige maand

Hier precies dezelfde fase. Die van mij roept ook de hele dag “mama tillen” terwijl ik niet mag tillen nu ivm complicaties door de zwangerschap. En niks is goed, spelen is niet leuk. Dus ik begrijp de vermoeidheid compleet!

vorige maand

Ja hier ook herkenbaar! Ze heeft ook nog een zus van 4 en ben nu 11 weken zwanger van de 3e dus mn energie is rond de middag al op😅 ook inderdaad de hele dag 'Mama tillen' en 'MIJN mama!' En alles waarbij ze iets moet is 1 groot drama; jas aan, autostoel, slaapzak, luier verschonen enzo.. ik weet het gaat over maar ik geloof dat we toen bij de oudste een half jaar verder waren😒

vorige maand

Als het lukt eventjes naar buiten? Klein rondje lopen, zonder doel. Daar knapt de kleine en jij misschien vast van op. Ben ook bijna uitgerekend van de tweede dus ik begrijp je volledig!

vorige maand

Zo een uur speelvermaak is bij ons: Keukenla met alle bakjes etc leeg mogen trekken. Aan de wasbak op zn leertoren, laagje water erin en wat kopjes en lepels om mee te kliederen. Kinderboerderij, even volhouden dat je kind zelf moet gaan spelen maar dan lukt dat wel.