17 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat als je zoontje ziek is de baby het gegarandeerd kan gaan krijgen, hoeft natuurlijk niet. Ik zou het goed in de gaten houden! Maak je niet op voorhand druk. Ik snap dat je het liever voorkomt maar dat is in zo’n situatie heel moeilijk. Ons zoontje en wij zelf waren niet ziek en er was nog geen kraambezoek geweest. Tóch is onze baby van 2 weken ziek geworden met 39 graden koorts en dus een aantal dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hopelijk slaat het de baby over en veel beterschap voor je zoontje!
2 jaar geleden
Heel vervelend :( wij hebben hetzelfde hier. We zijn alle drie behoorlijk ziek, papa mama en een peuter… Koorts, hoesten, verkouden.. ons kindje is nog maar drie weken oud en ik maak me ook zeker zorgen..
Ik denk dat je er niets aan kunt doen om er voor te zorgen dat de baby niet ziek wordt. Je zit nou eenmaal veel aan hem/haar.
Goed in de gaten houden en hopelijk valt het mee .. sterkte!
Ellende is het wel met 40 graden koorts twee kindjes verzorgen :( Pff
2 jaar geleden
Reactie op alinayaz
Dankjewel 🙏🏻 ik hoop dat alles goed gaat met je baby! Is die nu beter?
Yes het gaat veel beter nu! We waren van woensdagavond opgenomen, ze hebben toen op alles getest aangezien hij met 39 graden koorts vuurrood en een gebloemde huid binnen kwam. Na 3 dagen kwam er niets uit de tests en de kweek en hij heeft waarschijnlijk dus een virus gehad waar juist niet op getest is geweest. Sinds zaterdagavond weer terug thuis en hij is heel happy :)
2 jaar geleden
Of je baby het wel of niet krijgt kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Bij onze oudste bleek de kraamhulp die er de eerste dag was Corona te hebben. Na een week waren ik en mijn man hartstikke ziek. Mijn man zelfs 41 graden koorts een aantal dagen lang. Mijn koorts piek was geweest toen die van m’n man begon. Dus met 38/39 graden heb ik voor onze zoon van een week en m’n man gezorgd. Was een pittige week. En was heel bang dat onze zoon het ook zou krijgen omdat de kraamhulp hem ook vast had gehad enzo en wij zo ontzettend ziek waren en wij wel constant met hem in contact waren. Maar hij heeft nergens last van gehad.
2 jaar geleden
Lieve mensen, mijn baby van 4 weken is verkouden. Snot en verstopte neus tegelijk, slijm in de keel, hoesten en niezen. Ze is heel huilerig maar heeft gelukkig geen koorts. Ik zat te twijfelen om de huisarts wel of niet te bellen blijken ze na 12u niet bereikbaar te zijn. Nu mijn vraag aan jullie of iemand dit ook heeft meegemaakt en heb je tips? Laat het weten aub 🌸
2 jaar geleden
Reactie op Darkk
Lieve mensen, mijn baby van 4 weken is verkouden. Snot en verstopte neus te ...
Hier ook een van 2 weken erg verkouden.
In ieder geval bedje schuin omhoog zetten. Spoelen met zoutoplossing (monodose van ontrivin) kan wat verlichting geven. En sommige zweren bij een halve ui bij t bedje zetten. Ga ik vannacht misschien toch ook maar proberen.
2 jaar geleden
Reactie op Darkk
Ik heb hetzelfde nu. Ik heb de huisarts gebeld voor advies. Monodose inderdaad kon ik gebruiken. Verder opletten dat hij alert is, geen koorts heeft en goed drinkt. Mocht altijd weer bellen of langskomen.
Ik heb weleens gehoord dat moedermelk in het neusje spuiten ook helpt, dus dat probeer ik ook.
2 jaar geleden
Reactie op Darkk
Hai, niet om je nerveus te maken oid maar hou het goed in de gaten! Onze kleine meid (ook 4 weken) heeft ook de verkoudheid van haar broer overgenomen en is uiteindelijk gisteren avond opgenomen in het ziekenhuis. Blijkt het rs virus te hebben en was heel benauwd. Ook zij heeft geen koorts maar is er wel echt heel ziek van. Ben blij dat we gisteren naar de huisartsenpost zijn gegaan.
Hopelijk valt het bij jullie mee maar trek aan de bel als je het niet vertrouwd, beter een keer te vaak laten beoordelen dan te weinig bij die ukkies..
2 jaar geleden
Reactie op Pog87
Hai, niet om je nerveus te maken oid maar hou het goed in de gaten! Onze kl ...
Bah zeg! Ben ook echt bang voor het rs virus, daarom wilde ik wel even overleggen met de huisarts. Zo eng met die kleintjes.
Hoe gaat het met jullie dochter nu?
2 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Bah zeg! Ben ook echt bang voor het rs virus, daarom wilde ik wel even over ...
Ze ligt nu aan het zuurstof en met een sonde krijgt ze bv om haar energie te laten sparen voor het herstel. Dat lijkt haar wel te helpen, hopelijk hebben we het ergste achter de rug
2 jaar geleden
Reactie op Pog87
Ze ligt nu aan het zuurstof en met een sonde krijgt ze bv om haar energie t ...
Wat naar om jouw kleintje zo te zien. Hopelijk knapt ze snel op en mag ze weer mee naar huis ❤️