20 Reacties

12 dagen geleden

Hoe gingen je nachten hiervoor? Het leest inderdaad als heel erg zwaar en vermoeiend! Zijn er dingen veranderd?

12 dagen geleden

Wij zitten ook in die 'roze-fase'. Lijkt er bij ons ook op alsof ze nu 's nachts meer wakker wordt dan normaal. Veel meer huilen... gelukkig valt ze opzich nog vrij snel weer in slaap als we der even kriebelen over der rug ofzo. En ook hier merk ik dat ze weer veel meer behoefte heeft aan eten. Ze krijgt nog steeds 5 flessen 180+6, maar die dronk ze eigenlijk nooit meer op (door hapjes, fruit etc.). Maar nu zonder moeite gaan ook de flessen er allemaal zo goed ala volledig in😅... Ben heel benieuwd hoe het gaat nadat we weer voor bij de 'roze-fase' zijn.

12 dagen geleden

Hier helaas geen tips maar bij ons ook een onrustige slaper momenteel en hij wilt ook weer meer drinken. Ik heb ook het vermoeden dat we richting de 8 maanden slaapregressie gaan. Mijn zoontje is volgens de uitgerekende datum ruim 7 maanden maar is ook druk bezig met tijgeren.

12 dagen geleden

Ja hier ook hoor! We hebben tot nu toe niets kunnen vinden wat helpt. De ene keer krijst hij het uit en de andere keer denkt hij dat 02.00 een goed moment is om eens even lekker te gaan spelen 😅 het is verre van ideaal 🥱

12 dagen geleden

Reactie op CheesyFries

Ja hier ook hoor! We hebben tot nu toe niets kunnen vinden wat helpt. De en ...
Ooo ja hier ook dat spelen ja midden in de nacht...😅 ik laat der dan maar vaak gaan in de hoop dat ze weer in slaap valt🤣

12 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Ooo ja hier ook dat spelen ja midden in de nacht...😅 ik laat der dan maar ...
Ja dat probeer ik ook. Met 50% kans op huilen 🥱

12 dagen geleden

Reactie op CheesyFries

Ja dat probeer ik ook. Met 50% kans op huilen 🥱
Ja 😅... heel herkenbaar🫠

12 dagen geleden

Hier slaapt ze ook ineens hele nachten echt in mijn armen weer en ben ik een soort open bar met 4 voedingen per nacht. Ze is heeft wel deze week en leren zitten en leren tijgeren en kruipen duurt ook niet lang meer denk ik. Hopelijk gaat het slapen dus snel weer beter nu ze het een beetje onder de knie heeft..

12 dagen geleden

Ahhh herkenbaar dus! Het is zo slopend..

12 dagen geleden

Ja hij eet nu veel vast voedsel, tijgert, twee tandjes.. hij slaapt al zijn hele leven onrustig maar kwam hiervoor 2x per nacht. Nu slaap ik drie lossen uren totaal maar laten huilen kan ik niet aan 🙈

12 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Wij zitten ook in die 'roze-fase'. Lijkt er bij ons ook op alsof ze nu 's ...
mag ik vragen geef je al opvolg melk met deze hoeveelheid flessen? onze dochter krijgt ook nog 5a6 flessen a 180+6, enkel lees ik dat ze van opvolgmelk max 4 flessen 180+6 mag hebben ?

12 dagen geleden

Reactie op melaniedreteler

mag ik vragen geef je al opvolg melk met deze hoeveelheid flessen? onze doc ...
Oooo echt? Wij geven idd opvolgmelk😅... waar heb je dat gelezen?

11 dagen geleden

Reactie op BabySiemLove

Ja hij eet nu veel vast voedsel, tijgert, twee tandjes.. hij slaapt al zijn ...
Laten huilen is ook geen oplossing, niet voor jou en je beeb 💖

11 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Oooo echt? Wij geven idd opvolgmelk😅... waar heb je dat gelezen?
Wij geven kruidvat melk, daar staat op aangegeven max 4 flessen van 180+6, en bij consultatir bureau zeiden ze zelf max 600ml van de opvolg melk

11 dagen geleden

Reactie op melaniedreteler

Wij geven kruidvat melk, daar staat op aangegeven max 4 flessen van 180+6, ...
Ik had het inmiddels even Gegoogeld idd. Ze zeggen max die doaerinf, maar CB zegt en ik lees dat elke kindje wel anders is en een andere behoefte kan hebben. Dus ik maak me niet druk om dat flesje extra. Komt vast goed 😊.

11 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Ik had het inmiddels even Gegoogeld idd. Ze zeggen max die doaerinf, maar C ...
Dan ga ik ook maar eens overstappen leek mij idd ook al.

9 dagen geleden

Reactie op Kroon27

Hier slaapt ze ook ineens hele nachten echt in mijn armen weer en ben ik ee ...
Dit is zo herkenbaar Ik lijk wel een melkfabriek ‘s nachts… voorheen nul voedingen per nacht en nu soms 3 per nacht… zo vermoeiend! En dan ook midden in de nacht spelen wat ik hier lees, vannacht ook weer hoe dan 🤷🏼‍♀️😂 Hier probeert ze ook steeds te zitten en tijgeren én een tand gekregen…

9 dagen geleden

Heel erg herkenbaar! Wij hebben volgens de Oei ik groei app de roze fase 2 weken geleden ‘afgesloten’ en sinds een paar dagen is het hier gelukkig weer als vanouds. Rust in de tent! Dus mijn eerste tip: het is echt een fase!!! Maar een hele vervelende kan ik erkennen ;-) Hoe wij het hebben aangepakt: we hebben er ‘s nachts maar aan toegegeven. Een paar keer extra voedingen gedaan, maar vooral ook veel met even oppakken en knuffelen opgelost en meestal aan het begin van de nacht toch weer de speen gegeven (terwijl we daar bij 6 maanden mee gestopt waren). Ze was zo hard aan het huilen dat dat echt wel even fijn was. Ik merkte ook dat als ik dan de speen of borst gaf, dat ze echt in no time weer vertrokken was (om dan twee uur later weer hetzelfde tafereel te hebben). Ik voedde nooit 2x extra per nacht, hooguit 1x, om die gewenning niet te laten ontstaan. Soms ook even luiertje verwisselen, puur om maar even uit die huilbui te komen. En zodra ze rustig werd soms wakker teruggelegd en er naast gebleven als ze niet rustig bleef en soms in slaap gewiegd en dan pas terug gelegd. En voor onze eigen gezondheid spraken we gewoon nachten af: vannacht wordt het jouw beurt. Muv de voedingen dan, die zijn altijd voor mij ;) Kortom: het is een fase en daarin hebben wij dingen gedaan die we normaliter niet doen (zoals speen, ‘s nachts voeden, ‘s nachts interactie etc), maar je moet toch wat als je een super verdrietige baby hebt…

9 dagen geleden

Reactie op RUT92

Heel erg herkenbaar! Wij hebben volgens de Oei ik groei app de roze fase 2 ...
Mega fijn dit bericht. Exact gaat het nu hier zo! Ik hoopte dat hij na de sprong meteen weer zelf zou slapen dus ik krijg weer hoop als ik hoor dat het iets langer duurt hihi! Dank je wel!!

9 dagen geleden

Reactie op Klaartje88

Dit is zo herkenbaar Ik lijk wel een melkfabriek ‘s nachts… voorheen nul v ...
Ja precies.. het zal echt met die enorme stappen te maken hebben! Even volhouden nog en aan toegeven en dan gaat het vast weer voorbij!