7 Reacties

9 dagen geleden

Herkenbaar! Onze dochter is ook altijd een hele goede slaper geweest. Nu sinds een week of 2 is dit ook minder, ze slaapt nog gerust zo'n 5 uurtjes overdag, slaapje van 2 uur en van 3 uur. Vaak word ze nu s'avonds rond 10en wakker.. ik troost haar als ze huilt, ga even met haar in haar kamertje zitten en na een minuut of 10 probeer ik haar terug te leggen, soms met succes en soms moeten we nog even zitten. Ik denk dat het een sprongetje is, accepteren dat het er is. Persoonlijk zou ik je kindje niet meenemen uit zijn kamertje omdat het nog wel "slaaptijd" is. Wel een rot tijdstip voor je om op te staan en weer gaan slapen evt. Misschien toch nog een slaapje overdag?

9 dagen geleden

Welkom bij het leed dat slaapregressie heet. Hier ook regelmatig wakker midden in de nacht en niet meer slapen. Vannacht wad het half 3

9 dagen geleden

Bedankt voor jullie reactie. Ergens was ik al bang dat dit de wel bekende slaapregressie zou zijn. Eerder heeft hij daar (gelukkig) nooit zoveel last van gehad. Nu lijkt het wel overduidelijk. Hij gaat niet huilen of jammeren, maar is vooral gewoon aan het kletsen, roepen en spelen met zijn knuffel. Ga er dan ook niet heen en laat hem gewoon even en dit probeer ik te rekken naar zo veel mogelijk de ochtend in de hoop dat hij nog even in slaap valt. De ene keer werkt het wel, andere keer niet en blijft hij gewoon wakker. Maar wat zouden jullie nu doen? 1 of 2 slaapjes?

9 dagen geleden

Reactie op L1801

Bedankt voor jullie reactie. Ergens was ik al bang dat dit de wel bekende s ...
Ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij slaapt hier 2 slaapjes en het gebeurt echt niet regelmatig dat hij 's nachts wakker worst en niet meer slaapt

8 dagen geleden

Reactie op Nettieenbaby

Herkenbaar! Onze dochter is ook altijd een hele goede slaper geweest. Nu si ...
5u slapen overdag?? Is da nie immens veel?

8 dagen geleden

Reactie op Appelflapke

5u slapen overdag?? Is da nie immens veel?
Tsja geen idee, moet ik haar wakker maken terwijl ze lekker slaapt? En s'nachts veelal wel doorslaapt?

8 dagen geleden

Reactie op Nettieenbaby

Tsja geen idee, moet ik haar wakker maken terwijl ze lekker slaapt? En s'n ...
Als ze gewoon doorslaapt lekker laten doen denk ik. Mij lijkt het veel maar het is mijn kindje natuurlijk niet! Verschoot er een beetje van 😂