14 Reacties
2 jaar geleden
Wat knap en bijzonder dat je dit doet!
Ik ben bij 41+5 overstag gegaan en heb me toen laten inleiden, ook door mijn omgeving…. Mijn vruchtwater zat wel op p11 (p10 is de ondergrens).
Er is weinig kennis omdat niemand durft… maar volg je gevoel. Zonder je af van de buitenwereld als je last hebt hiervan. Bij de volgende (mocht dit ooit gegund zijn), ga ik ook echt wachten zolang alles goed gaat.
Heel veel succes 😘
2 jaar geleden
Ik merkte dit helaas ook al bij mij. Ik ben met 41+4 bevallen en was ook als hij niet toen gekomen was bewust over tijd gegaan zolang alles prima was. Ik zou proberen de mensen die je momenteel onzeker maken proberen te vermijden of hun aangeven dat je op dat soort opmerkingen of meningen momenteel niet zit te wachten en zelf een bewuste keuze hebt gemaakt. Heel veel succes! Binnenkort fijn knuffelen met je baby ❤️
Ik zou je trouwens aanmelden op de Facebook groep van vrije geboorte, daar ga je meer gelijkgezinde mama’s vinden. Hier zijn er niet zoveel mensen die er voor kiezen niet mee te gaan in protocol
2 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik doorgelopen tot 42+4. Herken jouw gevoel volledig! Voelde nog goed, de baby bewoog goed en alle controles waren goed!
Ik kreeg alleen zoveel stress van omgeving en ziekenhuis (niet van mijn tweedelijns verloskundige!!) dat ik me uiteindelijk toch heb laten inleiden. Ik weet niet welke keuze ik nu zou maken want dat voel je alleen zelf en op het moment... Dus het enige wat ik mee kan geven: Probeer zo dicht mogelijk bij je eigen gevoel te blijven!! Dus invloeden van anderen zoveel mogelijk buiten je systeem houden...
Succes en ik duim voor je!!
2 jaar geleden
Reactie op NicoleSV
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik doorgelopen tot 42+4. Herken jouw gevoe ...
Bedankt voor je lieve reactie. Wat ontzettend naar dat je zoveel stress kreeg van je omgeving en het ziekenhuis. Ik hoop dat alles wel goed is met jouw en de baby. Bij mij was de controle vandaag gelukkig weer goed dus houdt nog even vol.
2 jaar geleden
Reactie op Matili
Bedankt voor je lieve reactie. Wat ontzettend naar dat je zoveel stress kre ...
Bedankt! Ja is voor mij alweer paar jaartjes geleden ;-) inmiddels een lieve gezonde kleuter!
Ben nu in verwachting van m'n 3e kindje. De ervaring bij de eerste heeft er wel voor gezorgd dat ik nu beter weet wat er bij me past en door welke zorgverlener ik graag begeleid wordt. Dus dat heeft bij de 2e en ook nu bij de 3e enorm geholpen.
Super fijn dat je controles weer goed waren! Nogmaals veel succes en keep strong!
2 jaar geleden
Wat een nare opmerkingen zeg! Ik vind dat er heel snel moeilijk wordt gedaan (in de volksmond, niet bij de verloskundige) bij alles wat na 40 weken is. Voor ons is dit de eerste, nu 41+1 en nu inderdaad al veel mensen die daar een mening over hebben en dat ‘niet vinden kunnen want het risico is zoveel groter’.
Ik ben met een iemand in discussie gegaan over absoluut versus relatief risico (want ja, het risico op stil geboorte is twee keer zo groot, maar is absoluut een verschil van .68% met 41 weken en 1.17% met 42 weken). Zij vond dat ik de data dan weer verboog.. 😅
Beste advies; gewoon negeren en doen wat goed voelt. Ik overweeg strippen omdat ik graag thuis wil bevallen, maar weet het ook nog niet goed..
2 jaar geleden
Zolang de controles goed zijn zou ik doen wat goed voelt. Volgens mij is het inderdaad als je vruchtwater te krap wordt wordt het een dingetje. Ook is mij verteld dat na 42 weken de placenta minder voedingstoffen door laat en haar functie er op gaat zitten. Maar dan zal je dit zeker merken aan de gezondheid van je kindje. En nogmaals het zijn allemaal richtlijnen. Ik heb een geplande keizersnede gekregen met 38 weken omdat mijn gezondheid achteruit ging. Ook hier veel kritiek op gehad omdat het vroeg is voor keizersnede en er risico’s aan zaten. Ondertussen en super gezonde dochter zonder dat ze aan de beademing moest. Ieder kindje is anders en ook iedere zwangerschap is anders. Doe wat goed voelt mothers knows best zeggen ze altijd.
2 jaar geleden
Reactie op falsov
Wat een nare opmerkingen zeg! Ik vind dat er heel snel moeilijk wordt gedaa ...
Heel herkenbaar, de discussie ga ik al niet meer aan. Maar heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die deze struggels heeft... Al is het natuurlijk ook heel vervelend voor jullie allemaal... Negeren vindt ik heel moeilijk, merk dat ik geneigd ben me te verdedigen. Maar het gaat me steeds beter af! Jij ook succes met je keuzes en de laatste loodjes. Wat zou het super zijn als je gewoon thuis kan bevallen. Ik duim voor je!
2 jaar geleden
Ik ben uiteindelijk bevallen met precies 42 weken, bij ons gaf het ziekenhuis ook de ruimte om te wachten met inleiden mits alle controles goed waren, uiteindelijk is de kleine uit zichzelf gekomen.
Mijn placenta zag er overigens gewoon nog goed uit en mijn vruchtwater was ook nog voldoende.
Mijn verloskundige vertelde ook dat zij een cliënt had bij wie de placenta met 39 weken al kalkplekken vertoonde dus het zegt niet altijd heel veel..
zo lang de baby nog goed beweegt en de controles goed zijn zie ik het probleem niet 🤷🏻♀️