18 Reacties

20 dagen geleden

Lees even mee!! Bij ons nu: 0700 wakker 0915 - 1000 eerste dutje 1215 - 1415 tweede dutje 1630-1645 derde dutje 1900 naar bed

20 dagen geleden

En ook benieuwd naar wat jullie doen bij een middagdutje van 20 min omdat deze bijvoorbeeld buien de deur was en geen succes; en dus rond 1645 heel moe zijn

20 dagen geleden

6.45u wakker 9.30-11.00u eerste slaapje 14.00u-16.00u tweede slaapje 19.00u fles en naar bed. Heel soms derde slaapje als eerste slaapje minder dan 1u is.

20 dagen geleden

Hier ergens tussen 6 en 7 wakker. Dan rond 9 uur 45 tot 75 minuten eerste slaapje. Rond 13 uur 1,5 uur tweede slaapje. Rond 17 uur derde slaapje 30 minuten. Tussen 19 en 20 naar bed.

20 dagen geleden

Tussen 6:15 en 7:15 wakker 2 uur later na het wakker worden weer in bed. Dan laat ik haar slapen tot ze vanzelf wakker word. Daarna 2 uur + 15 minuten later naar bed, slapen tot ze wakker word en dan weer 2 uur + 15 minuten later weer naar bed. Als ze om 17:00 nog slaapt maak ik haar wakker en dan tussen 19:00/19:30 de nacht in. Sinds ik wakkertijden aanhou ik plaats van vaste slaaptijden gaan de nachten veel beter

20 dagen geleden

Tussen 6 en 7 wakker Rond 9 uur naar bed 1 uurtje 12.30/1300 naar bed tot 14.30/1500 Soms een powernap 16.30 17 uur ongeveer half uurtje Tussen 19 en 19.30 nacht in Eerst maakte wij hem nooit wakker overdag. Dit zijn we wel gaan doen omdat hij sochtends erg lang sliep en smiddags niet. Het was beter om smiddags langer te laten slapen vooral omdat dit dutje heel lang nog gaat blijven. Nu word hij vanzelf wakker na ongeveer 3kwartier tot uur in de ochtend

20 dagen geleden

06:30-07:00 wakker 09:00/09:30-10:30/11:00 eerste slaapje 13:30/14:00 tweede slaapje (meestal 1u) 18:30/19:00 naar bed Dan zijn er nog 1 of 2 voedingen in de nacht. De laatste tijd komen we steeds in de knel met een derde slaapje. Het komt er op neer dat ze 2x slaapt. Tot dat ze gaat slapen is het wel lang. Vandaag was ze om 14:45 wakker. Tot 18:30 is erg lang. Maar als we haar eerder naar bed doen dan wordt ze nog eerder wakker.

20 dagen geleden

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn zoon kan niet zelfstandig in slaap vallen, dus in bed leggen en weggaan is geen optie. Hoe zorg ik er voor dat hij om 20u ook echt al gaat slapen?

20 dagen geleden

Reactie op norab

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn ...
Volg, hetzelfde hier namelijk 😅

20 dagen geleden

Reactie op norab

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn ...
Wij hebben een vast bed ritueel. Als hij moet wordt tussen 18:30 en 19:00 uur gaan we naar boven. Dan luier verschonen, smeren (heeft erge eczeem) haren kammen, pyjama en slaapzak aan en drinken bij mama. Soms valt hij meteen in slaap aan de borst en leg ik hem slapend weg en soms wordt hij wakker als ik hem in bed leg. Dan geven we hem de speen en gaat hij slapen. Dit duurt nooit langer als 10/15 minuten. Als hij huilt troosten we hem in bed, handje op z’n hoofd, borst, speentje erbij, knuffeltje soms voor wat afleiding als hij nog wat druk is soms en dan is het vaak goed maar dit doen we structureel en slaapt daardoor “zelf” met speen. Heeft deze niet nodig om door te slapen want haal hem altijd uit z’n mondje als hij diep slaapt of hij tuft hem 9/10x zelf al uit. Slaapschema is hier met 7 maanden: Tussen 06:30 en 07:30u vaak wakker Rond 9:00-09:30u naar bed. Slaapt soms 45/60 minuten maar hij is nu wat ziekjes dus sliep vanmorgen 2 uur en ‘s middags nog eens bijna 2 uur. Meestal rond 12:30u slapen, 14:00/14:30u wakker. Soms is hij dan wakker tot 18:30u en soms slaapt hij nog even van 16:30-17:00u. 3e slaapje gaat vaak niet als hij al 3 uur heeft geslapen overdag. Is ons opgevallen.

19 dagen geleden

Reactie op norab

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn ...
Wij hebben dit vanaf hele jonge leeftijd al gedaan, ik denk dat dat ook wel helpt. Daarnaast ook een vast bedritueel en ik gebruik enkel bij de nacht White noise, dit zijn voor haar tekenen dat ze de nacht in gaat. Laatste fles drinkt ze leeg en dan leg ik haar in bed.

19 dagen geleden

Reactie op Jamie0407

Wij hebben een vast bed ritueel. Als hij moet wordt tussen 18:30 en 19:00 u ...
Ik vraag me echt af hoe de overgang naar 2 slaapjes gaat, hier heeft ze er echt nog 3 van ongeveer 1 uur per keer (of de ene 1u15 en de ander 45 min).

19 dagen geleden

Reactie op babywens2023

Ik vraag me echt af hoe de overgang naar 2 slaapjes gaat, hier heeft ze er ...
Ja ik weet ook niet wat werkt daarvoor. Hier kijken we een beetje per dag hoe het loopt haha. Denk dat ze het zelf wel gaan aangeven als ze langer wakker kunnen blijven 😁

19 dagen geleden

Reactie op babywens2023

Ik vraag me echt af hoe de overgang naar 2 slaapjes gaat, hier heeft ze er ...
Dat merm je vanzelf. Onze zoon doet meestal al maar 2 slaapjes. Je komt er achter wanneer je hem voor zijn powernapje van een half uurtje (dat deden wij) niet wil slapen. Zo ging dat bij ons 3 dagen achter elkaar dus hebben wij dit niet meer gedaan en dit gaat prima. Soms geeft hij wel aan dat hij moe is en dan leggen we hem alsnog een half uur in bed

19 dagen geleden

Reactie op norab

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn ...
Ik wieg hem ook meestal in slaap. Zelfstandig slapen lukt hier ook nog niet. Ik loop even met hem en leg vaak mijn hand op zijn hoofd met mijn duim tussen zijn ogen. Dan is hij meestal zo in slaap. Wegleggen door mijn hand onder zijn hoofd te plaatsen en dan wegleggen(dat je niet meer heel je arm onder het hoofd weg hoeft te halen). Maar ik leer ook steeds meer dat alles komt, wanneer het komt. Hier slaapt hij ineens door(soms nog 1 fles) en ineens slaapt hij zijn ochtend- en middagslaap zo'n 1,5 uur,, terwijl hij vorige week steeds na 30 minuten al wakker werd. Verder isbhet bedritueel: naar boven, daar nieuwe luier, pyjama aan, liedje aan terwijl hij zijn slaapzak aan krijgt, dan in bed leggen, boekje lezen met lampje, dan lampje uit, 2 liedjes zingen en dan is hij al redelijk slaperig en pak ik hem dus nog even om te wiegen en dan slaapt hij en dan terugleggen.

19 dagen geleden

Reactie op norab

Hey mama’s! Iedereen zegt 19u-20u naar bed. Maar hoe doen jullie dit? Mijn ...
Goede vraag, vind ik! Wij gaan om 18:30 naar boven. Dus dan ‘gaat ze naar bed’. Maar ze weg leggen en weg lopen kan hier ook nog niet hoor. Ze valt nog niet zelf in slaap. Ik voed haar bijna in slaap. Dan krijgt ze er nog een flesje achteraan. Dan kunnen we haar slapend of echt biiiijna slapend in bed leggen. Dit duurt 15min-30min ongeveer. Maar soms leggen we haar 3 keer weg voor dat ze echt slaapt. We merken de afgelopen weken dat ze met heeeele kleine stapjes steeds beter zichzelf rustig kan maken. Maar echt met hele kleine stapjes. Dus dat ze een keer piept/mekkert en dan weer gaat slapen bijvoorbeeld. Maar goed. Ik voed haar dus in slaap. Of anders wieg ik of mijn man haar in slaap en leggen we gaar in haar bedje. Het ritme wat we nu hebben is ze goed moe rond deze tijd, en gaat ze 5 van de 7 avonden eigenlijk meteen lekker slapen. Dan is de eerste voeding rond 00:00 weer. Daarna rond 2/4 en als ze tussen 18:30-19:00 slaapt dan wordt ze ook tussen 06:30-07:00 wakker (meestal meer richting 06:30, heel fijn voor ons, ahum).

19 dagen geleden

Nou ga her vandaag meemaken denk ik! 1330 uit bed en niet in slaap te krijgen nu haha..

18 dagen geleden

Wij volgen nog volledig onze dochter maar onderstaand is beetje gemiddeld (ze doet alle dutjes in de draagzak en slaapt ‘s nachts bij ons in bed): 0700 wakker - bv 0830 draagzak, 45 min slapen 0930 wakker - bv 1130 draagzak 45 a 90 min slapen 1300 wakker - bv 1500 draagzak 45 min slapen 1600 wakker - bv 1800 samen naar bed 2200 bv 0300 bv 0600 bv