9 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik Temazepam, Oxazepam en Promethazine! Al deze tabletten zijn geen gevaar voor je kindje, echter mag je deze in het derde trimester liever niet meer innemen omdat je kindje dan evt ‘versuft’ ter wereld kan komen. Homeopathische middelen heb ik geen ervaring mee, maar moet zeggen dat de normale medicatie hier ook niet optimaal werkt door het vele plassen en levendige/intensieve dromen!

3 jaar geleden

Slaappillen worden nooit zonder recept afgegeven dus eerst altijd bellen met de huisarts of verloskundige Ik sliep ook slecht, maar gisteren een kwart thee lepel gebroken sla zaad genomen en sliep zo veel beter! Uit onderzoek specifiek over zwangerschap slapeloosheid: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30172900/ Wel gezocht naar pesticiden vrij en non gmo. Je kan eventueel ook sla eten, maar het onderzoek was zaadjes ;)

3 jaar geleden

Slik magnesium een uur voor het slapen. Het heeft een ontspannende werking maar helpt vooral met het natuurlijk aanmaken van melatonine waardoor je beter slaapt. Ik slaap veel beter met magnesium tijdens mijn zwangerschap

3 jaar geleden

Homeopathische midellen heb ik geen ervaring mee. Ik heb veel op voorschrift lorazepam MAAR dit gebruikte ik voor m’n zwangerschap nauwelijks meer. Ik heb alvast overlegd met m’n psychiater wat ik kan doen als ik denk dat ik het nodig heb. Hij zei je mag het gebruiken maar we raden het wel zoveel mogelijk af omdat we nog niet weten welke invloed dit heeft op de resistentie van je kindje en hoeveel je kindje erdoor versuft. Als ik het vaker dan eens per 2 weken wilde gebruiken raadde hij aan om meer controles bij de VK/Gynecoloog aan te vragen.

2 jaar geleden

Hebben er dames nog meer slaaptijd voor nu in derde trimester? En werken de sla zaadjes nog?

2 jaar geleden

*Slaap tips dus. Heb tweede semester heel prima geslapen. Nu is het wel echt dramatisch. Vorige zwangerschap ook. Dus nu echt tijd voor de sla zaden

2 jaar geleden

Ik heb het 1e trimester oxazepam gebruikt, ik was enorm ziek. Enorme maagklachten waardoor ik niet m'n rust kon nemen. Toen heeft de huisarts mij dat voorgeschreven maar nu zou dat niet meer mogen. Je weet tenslotte ook niet wanneer je kindje ter wereld komt

2 jaar geleden

Reactie op Woopwoop

Hebben er dames nog meer slaaptijd voor nu in derde trimester? En werken de ...
Slazaad werkte bij mij tot eergisteren, nog 3 weken te gaan….