9 Reacties
3 jaar geleden
Ik gebruik Temazepam, Oxazepam en Promethazine! Al deze tabletten zijn geen gevaar voor je kindje, echter mag je deze in het derde trimester liever niet meer innemen omdat je kindje dan evt ‘versuft’ ter wereld kan komen. Homeopathische middelen heb ik geen ervaring mee, maar moet zeggen dat de normale medicatie hier ook niet optimaal werkt door het vele plassen en levendige/intensieve dromen!
3 jaar geleden
Slaappillen worden nooit zonder recept afgegeven dus eerst altijd bellen met de huisarts of verloskundige
Ik sliep ook slecht, maar gisteren een kwart thee lepel gebroken sla zaad genomen en sliep zo veel beter!
Uit onderzoek specifiek over zwangerschap slapeloosheid:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30172900/
Wel gezocht naar pesticiden vrij en non gmo.
Je kan eventueel ook sla eten, maar het onderzoek was zaadjes ;)
3 jaar geleden
Homeopathische midellen heb ik geen ervaring mee.
Ik heb veel op voorschrift lorazepam MAAR dit gebruikte ik voor m’n zwangerschap nauwelijks meer.
Ik heb alvast overlegd met m’n psychiater wat ik kan doen als ik denk dat ik het nodig heb.
Hij zei je mag het gebruiken maar we raden het wel zoveel mogelijk af omdat we nog niet weten welke invloed dit heeft op de resistentie van je kindje en hoeveel je kindje erdoor versuft.
Als ik het vaker dan eens per 2 weken wilde gebruiken raadde hij aan om meer controles bij de VK/Gynecoloog aan te vragen.