19 Reacties
vorige maand
Mijn dochter van 2 gaat savonds rond half 9 op bed. We hadden dit graag wat eerder gewild maar dat lukt helaas niet. Sochtends is zo vaak erg moe en moeilijk wakker te krijgen en wil ze niet van bed馃槄
Als ik haar laat uit slapen wordt ze wakker tussen kwart over 8 en 9 uur ongeveer.
Ze heeft nog wel een dutje van 1,5 uur maar heeft ze ook wel nodig.
Ze heeft wel een moeilijke periode gehad met op bed gaan savonds en smiddags.
vorige maand
Toen mn zoontje nog een middagdutje deed van 1 - 1,5 uur ging hij tussen 19u en 20u naar bed 's avonds afhankelijk van hoe moe hij oogde. Nu zonder middagdutje gaat hij uiterlijk om 18:30 naar bed en is dan ook binnen 5 minuten vertrokken. Maar mijn zoontje is ook een vroege vogel die tussen 5 en 6 wakker wordt. Wat ik ook probeer, ik merk dat ik er weinig aan kan veranderen en gewoon de situatie maar moet accepteren zoals die nu is. Het is in ieder geval niet voor altijd 馃槉
vorige maand
Reactie op Jool88
Toen mn zoontje nog een middagdutje deed van 1 - 1,5 uur ging hij tussen 19 ...
Ja precies. Dus nu slaapt die niet meer? Houd jou zoontje t wel vol dan als die tussen 5-6 wakker word en geen slaap heeft overdag?
vorige maand
Mijn zoontje gaat s'avonds ergens tussen half 6 en 7 naar bed (verschilt per avond) en is dan rond 7 uur/half 8 wakker s'ochtends (soms iets eerder maar gaat dan in zijn kamer spelen/lezen)
Dutjes gaan wat minder goed op de opvang wel vaak bijna 2 uurtjes maar thuis vaak maar 45 min soms hooguit een uurtje. Dutjes laten we hem doen op basis van wanneer hij moe is maar meestal gaat hij rond half 1 naar bedje voor het dutje.
vorige maand
Reactie op mamavanscott2709
Ja precies. Dus nu slaapt die niet meer? Houd jou zoontje t wel vol dan als ...
Ja dat gaat wel goed. Maar hij gaat dan wel heel op tijd het bed in. Na een middagdutje kreeg hij altijd een huil/driftbui van minimaal een half uur en was toen juist de rest vd dag ook jengelig. Nu is hij de hele dag lekker vrolijk 馃槉 en als hij zo vroeg wakker wordt dan begin ik nog niet gelijk de dag. Of ik leg hem naast mij in bed of beneden met de lichten nog uit nog even lekker chillen op de bank.
vorige maand
Mijn zoontje is altijd een goede slaper geweest, tot een paar maanden terug was het drama. In bed krijgen moest je erbij blijven, en smiddags wilde hij niet . Na van alles proberen zijn we er achter als hij geen middag dutje doet dat hij savonds gauw gaat slapen tot ongeveer 07.00, ooit later. We leggen hem rond 19.00/19.30 in bed en werkt nu perfect
Liefs
vorige maand
Reactie op --KS--
Mijn zoontje is altijd een goede slaper geweest, tot een paar maanden terug ...
Duurde het even tot die (zonder slaap overdag) een goed ritme kreeg? Dus tot 7 sliep 鈥榮 ochtends?
vorige maand
Reactie op mamavanscott2709
Duurde het even tot die (zonder slaap overdag) een goed ritme kreeg? Dus to ...
We merkten eigenlijk de 1e dag dat we het middagdutje oversloegen dat hij de nacht al door sliep en gauw genoeg ook wel later wakker was. Is elk kindje natuurlijk ook anders. Maar nu is het wel weer zoals het was 馃槉
2 weken geleden
Mijn zoontje van 2 gaat rond 6 uur naar bed tot half 6 en heeft begin middag nog een powernap van max. 1 uur. Laatste weken beland hij helaas wel elke nacht bij ons in bed 馃ケ als het nou een rustige knuffelkont was had ik het niet erg gevonden, maar hij is meer van de elleboogjes geven en haren trekken 馃樀
2 weken geleden
Onze dochter wordt rond 6.00 wakker en gaat dan weer rond 12.15 slapen. Ze slaapt meestal een uurtje tot anderhalf uur. In de avond ligt ze er rond 7 uur vaak in. Als ze in de middag langer slaapt, ligt ze er in de avond rond half 8 in. Dit werkt voor nu prima. Maar ze heeft nog wel echt het middagslaapje nodig
2 weken geleden
Mijn tweelingen van 2 jaar, worden s鈥檓orgens om 8 uur wakker, en om 9 uur gaan ze naar de kdv tot 16:00 daar doen ze ook een dutje van 12:00 tot 14:30 ongeveer, als ze thuis zijn ook trouwens, en s鈥檃vonds om 18:00 terug in bed,en ze slapen gewoon door tot 08:00
2 weken geleden
Reactie op sabbieeb
Dit bericht is verwijderd
Ja en in het weekend helaas 馃様
vorige week
Slaapt van 1930/600 vrije dagen tot 7 en smiddag van half 1 tot 3 heb echt een slaapkop op m鈥檔 vrije dagen slaap ik lekker mee ondanks dat hij doorslaapt 馃榾