11 Reacties

11 dagen geleden

Bij onze eerste hielp het om in plaats van het flesje (die ze overigens niet in bed kreeg, maar in de stoel) iets anders aan het avondritueel toe te voegen. We hebben toen boekje lezen geïntroduceerd. En dat was ook een paar nachten drama hoor, maar het is denk ik vooral een kwestie van doorzetten. Net als wanneer je zou stoppen met een speentje eigenlijk.

11 dagen geleden

Die van ons slaat de fles soms af als hij helemaal ramvol zit. Het is doorzetten zonder of door met de fles. Wij moeten er vaak gewoon naast gaan liggen en aaien totdat hij slaapt, soms 10min soms 90min🥲 Bij de oppas gaat hij pas 21u30 naar bed 😆 Ze maken zoveel sprongen deze leeftijd, lekker verwennen;)

11 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je geen situatie wil dat hij alleen in slaap kan vallen als jullie erbij zitten? Of bedoel je dat je er het hele slaapje bij moet zitten? Zelfstandig slapen is voor veel kindjes nog niet haalbaar. En met de fles slapen is ook niet zelfstandig want dan heeft hij dus de fles nodig om te slapen. Als je je kindje in slaap kan helpen door hem te aaien of voor hem te zingen en dan de kamer uit kan is dat toch ook prima ☺️? Ze zijn nog zooo jong en snappen niet dat ze helemaal alleen in een kamer veilig zijn en dat wij ze in de gaten houden.

11 dagen geleden

Ik zou het flesje geven en daarna tanden poetsen en in bed leggen.

9 dagen geleden

Je kunt evt aankijken hoe lang het aaien/zingen nodig is. Denk dat hij ook even de tijd moet krijgen om te leren dat hij de fles niet meer krijgt, en straks gaat hij leren dat het aaien en zingen steeds iets korter duurt en de tijd tussen dat papa/mama de kamer weer op komt steeds wat langer duurt. Hij mag ook best even verdrietig zijn dat het anders is. Geef hem de tijd, voor hem is het ook gek dat zijn standaard routine veranderd en je hem nog niet kan uitleggen waarom ❤️

9 dagen geleden

Reactie op lisajacobs

Mag ik vragen waarom je geen situatie wil dat hij alleen in slaap kan valle ...
Omdat ik het voor hem fijn vindt als hij uiteindelijk zelf in slaap kan vallen en ons daar niet voor nodig heeft. Dat betekent niet dat ik nu niet erbij wil zitten, want ik begrijp ook heel goed dat het voor hem een moeilijke overgang is en dat wij hem daar in moeten begeleiden en helpen. Maar ik wil voorkomen dat dit een nieuwe slaapassociatie wordt en dat hij ons als hij 3 is nog steeds nodig heeft om te slapen. Daarom wil ik toewerken naar een situatie waarin hij zelfstandig - zonder tranen en verlatingsangst - in slaap kan vallen. En met een fles of een speen of een knuffeltje zie ik zelf eigenlijk wel als zelfstandig, maar daar verschillen we misschien van mening! ☺️

9 dagen geleden

Reactie op MamavanNoa123

Je kunt evt aankijken hoe lang het aaien/zingen nodig is. Denk dat hij ook ...
Ja goeie tip! Misschien is dit ook maar even tijdelijk omdat hij de overgang nog moeilijk vindt. En dan kunnen we de tijd dat we bij hem zitten steeds een beetje verkorten en kijken hoe dat gaat. Dankjewel!

9 dagen geleden

Misschien is het flesje juist wat hij nodig heeft en huilt hij daarom zo? Ik weet het niet hoor maar probeer alleen met je mee te denken :) Het kan goed zijn dat hij doormiddel van huilen dat zo aan geeft, en als hij het niet meer nodig heeft laat ie beetjes staan of pakt hem helemaal niet meer aan. Gaat eigenlijk net zo automatisch als flessen afbouwen. Sterkte en liefs!

9 dagen geleden

Hier ook een kindje dat een flesje nodig heeft. Wij zijn de melk steeds meer gaan verdunnen met water. Vanavond is ze voor het eerst in slaap gevallen met een flesje water. Helemaal ideaal vind ik het niet, want ik heb liever dat echt zelf in slaap kan vallen, maar voor de tanden ben ik hier al heel blij mee. Duimen dat het morgen weer lukt

9 dagen geleden

Reactie op Eline987

Hier ook een kindje dat een flesje nodig heeft. Wij zijn de melk steeds mee ...
Wat fijn!! Hier is het nu ook een paar keer gelukt met water! En overdag is het ook een paar keer helemaal zonder flesje gelukt! Dit is een goed begin toch! Misschien de hoeveelheid water nu ook steeds afbouwen?

9 dagen geleden

Reactie op Jette1234

Wat fijn!! Hier is het nu ook een paar keer gelukt met water! En overdag is ...
Wat goed dat hij zelfs zonder fles in slaap is gevallen! Ik ga denk ik eerst maar eens kijken of ze uit zichzelf minder gaat drinken nu het minder lekker is. Zou mij niets verbazen.