7 Reacties

Mijn vader ziet mijn bonus kinderen echt als zijn kleinkinderen maar sparen doet hij niet, maar dit is eerlijk gezegd ook nooit ter sprake gekomen

2 jaar geleden

De stiefopa van mijn man, maakt ook geld over met kerst voor onze kinderen. Maar mijn man heeft ook zijn stiefvader zijn achternaam aangenomen dus dat ligt misschien weer iets anders.

2 jaar geleden

Ik denk dat mijn ouders dit niet voor bonuskindjes zouden doen, zeker als ze al 2 paar grootouders hebben. Doet niets af aan de liefde, maar die andere sets grootouders sparen ook niet voor jouw biologische kindje gok ik, of wel?

2 jaar geleden

Mijn ouders geven wel cadeautjes tijdens Kerst, Sinterklaas of met verjaardag. Maar ze sparen niet voor mijn bonusdochter, wel voor mijn zoon. Vader, mijn man dus, spaart voor haar dat vinden wij voldoende.

2 jaar geleden

Als jullie het geluk hebben dat alle grootouders kunnen en willen sparen zou ik me niet druk maken als jouw ouders dat niet voor de bonuskinderen doen. Ik zou zeggen dat ze zich daar niet schuldig over hoeven te voelen. Zolang je kindjes zich net zo geliefd voelen is dat toch voldoende ❤️ je kan altijd later subtiel met je zoontje bespreken dat hij er niet mee te koop gaat lopen bij zijn broers en zusjes wanneer hij het krijgt. Maar dat geldt dan ook de andere kant op. Wat betreft testamenten, mijn schoonouders hebben duidelijk aangegeven dat ze de “koude kant” uitsluiten. Nu heeft niemand kindjes van een ander, maar die zouden dus ook buiten de boot vallen. Vind ik zelf niet heel gek, uiteindelijk willen ze het geld in de familie houden. Stel er gebeurd iets dan gaat hun zuurverdiende geld naar een andere familie en wellicht zelfs naar de in jouw geval moeder van die kids. (Mijn ouders hebben geen testament, valt ook weinig weg te geven 😂)

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Mijn man staat er ook heel nuchter in en vindt het dan ook niet nodig. Vanuit de bonuskant willen we ze niks te kort doen, maar dat komen ze ook niet qua liefde. Ik denk ook dat het zo goed is.

2 jaar geleden

Wat lief van je ouders 😊 ik denk dat een cadeautje met Sinterklaas wat dit betreft inderdaad voldoende is.