258 Reacties

2 maanden geleden

Van sprong 4 niets gemerkt , terwijl dit toch wel de gevreesde sprong is onder veel ouders. Maar deze sprong merk ik wel. Veel meer wakker in de nacht ook op random tijden. Ik ben echt gesloopt.

2 maanden geleden

Reactie op Loena123

Mag ik je een tip geven. Verwijder die app van je telefoon.. Baby’s ontwikk ...
Ja toevallig net weer gekeken erop en daardoor zag ik dit allemaal haha Mag ook hoor maar hier zijn er soms dingen bij Thijs die “vreemd” zijn. Hij is soms geconstipeerd en tijdje geleden toen hij heel erg kreunde steeds had hij corona en een andere keer flinke koorts dus neem dat als leidraad van: kan het een sprongetje zijn offf is er iets anders haha 😅

2 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Ja toevallig net weer gekeken erop en daardoor zag ik dit allemaal haha Ma ...
Ja snap ik! Ik maakte mezelf bij mijn oudste soms helemaal gek met die oei ik groei app.. ik moet zeggen dat ik hem nu nog wel heb maar puur om te kijken wat ze wanneer ongeveer ontwikkelen maar met die zonnetjes en wolkjes houd ik allemaal geen rekening meer. 🤪

2 maanden geleden

Reactie op Naomito0

Hier ook krijsen met in slaap vallen. Geeeen idee hoe op te lossen, dus daa ...
ook de avonden die zo moeizaam gaan? vanavond issie na 25 min steeds huilend wakker.

2 maanden geleden

Pff fijn om te lezen dat we niet de enige zijn.. ik ben er helemaal klaar mee met die verschrikkelijke nachten! Weet er geen raad meer mee wanneer we het nu wel of niet goed doen. Ons dochtertje is nu 21 weken. En sliep van 2 tot 3 maanden door van 23:00 tot 7:30 echt geluk hadden we toen dat besef ik ook wel. maar sinds 3 maanden is het ellende elke nacht word ze vanaf 2 uur wakker soms al eerder en vanaf dan elk uur voor haar speen.. ik kan zelf heel slecht tegen weinig slaap en ben er nu na bijna 2 maanden wel klaar mee en weet echt niet wat we anders kunnen of moeten doen. Al vanalles geprobeerd. Toch wel een flesje (werkt niet) Bij ons in bed (werkt niet) Even laten huilen voelt niet goed.. ze is overdag gelukkig super vrolijk slaapt goed valt zelf in slaap. Iemand tips?

2 maanden geleden

Reactie op Lau162

wij zitten voor ons gevoel al sinds begin januari in een grote sprong/daarn ...
Hier ook, ik weet gewoon echt niet meer wat te doen. De speen helpt, maar elk half uur of soms zelfs elke 10 minuten kunnen we weer naar boven. We zijn ook al 6 weken zo bezig, terwijl de avonden en nachten goed gingen. Ik hoop zoooo dat dit snel voorbij is….

2 maanden geleden

Reactie op Lau162

ook de avonden die zo moeizaam gaan? vanavond issie na 25 min steeds huilen ...
Ja hier ook.. voorheen sliep onze zoon van 20 tot 01 door en dan begon hij daarna te spoken maar sinds 2 weken wordt hij vanaf 20 uur bijna elk uur/half uur wel wakker en dan is het echt heel hard huilen uit het niets. Ik weet dat alles een fase is, maar wat is dit pittig zeg. Ik draai vooral late diensten en lig er zelf dus ook pas om 23:30 in. Het tweede deel van de nacht is ons zoontje super onrustig waardoor ik gemiddeld per nacht maar 4 uur slaap. Ondanks dat ik overdag echt bij probeer te slapen ben ik zelf de laatste dagen erg huilerig. Veel hulp inschakelen van de omgeving voelt dan weer alsof ik als moeder faal. Al met al, hoop ik dat Luuk snel weer iets beter gaat slapen 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Lavie91

Ja hier ook.. voorheen sliep onze zoon van 20 tot 01 door en dan begon hij ...
Pfff heel herkenbaar ja! vandaag was ie om 5u wakker en niet meer in slaap te krijgen. zit nu ineens ook om de 3 a 4 u te voeden in de nacht, want anders echt huilen! had gehoopt dat we de piek wel gehad hadden. helaas hebben we nog nooit een droomslapertje gehad..maar het was wel veeeeel beter dan dit in de nachten (en overdag). ben bang dat ie het zelf in slaap vallen verleerd door alle hulp die we bieden.

2 maanden geleden

ik denk de hele tijd dat het niet erger kan 😅 hij is van eind september en we hebben nooit langer dan 2.5 tussen voedingen gekregen, maar sinds kerst wordt het steeds erger. Eerst ziek en daardoor hangerig, toen sprong 4 (hangerig en opeens elk uur paar slokjes willen drinken - ook s nachts), sindsdien alleen in mijn armen willen slapen en overdag niet langer dan 45 min (in draagzak). Daarna kwamen er nieuwe buikkrampjes vanwege oefenhapjes en nu waterpokken er boven op 😅😅😅 vannacht was hij afwisseld aan het jammeren en trappen in zn slaap en als hij wakker werd alleen maar aan het gieren van het lachen. ik ben echt een zombie haha wat een ellende. Gelukkig overdag echt een heerlijk vrolijk jochie maar ik zelf heb op werk echt concentratie van een doperwt

2 maanden geleden

Reactie op Mdejong20

ik denk de hele tijd dat het niet erger kan 😅 hij is van eind september en ...
Dit is zo herkenbaar. Ons zoontje sliep tot 4 maanden lekker door, toen kwam sprong 4 en de slaapregressie en wilde hij in eens weer 1 of 2 nachtvoedingen. Toen dit een week weer over leek te zijn, kreeg meneer koorts van de vaccinaties. Hij wordt sindsdien snachts elk uur wakker, zo ken ik m helemaal niet. Als dit sprong 5 is dan kun je mij oprapen😭😅 Hoe houden jullie dit vol?

2 maanden geleden

Reactie op Lennie89

Dit is zo herkenbaar. Ons zoontje sliep tot 4 maanden lekker door, toen kw ...
Oh ja top, volgende week heeft hij ook z'n vaccinatie. Kan er ook nog wel bij haha! Het feit dat hij zo vrolijk is maakt het voor mij echt makkelijker, want ik geniet wel enorm van hem. En ik probeer me er niet te veel over op te winden en mee bezig te houden omdat dat me alleen maar meer energie kost. Dus beetje bij de dag leven en soort mantra dat dit vast niet tot zijn 18e doorgaat ;-) Had er eerder nooit bij stil gestaan maar die combinatie van einde verlof en al deze dingen is wel echt onfortuinlijk op z'n zachts gezegd ;-)

2 maanden geleden

Bij ons zijn de slaapjes overdag ook echt bagger. Bijna alleen maar hazenslaapjes van 30 minuten.

2 maanden geleden

Ja wie ooit bedacht heeft dat je weer mag gaan werken met de sprong van 4 maanden en een slaapregressie. dat maakt het extra pittig. Thuis komen na een dag werken en dan de pittige avond en nacht weer in. Overdag hier vandaag ook heel vrolijk en eindelijk zichzelf ook weer (dik een uur!!) vermaakt tijdens het spelen! Hoop dat ie straks overdag ook weer zonder tranen kan gaan slapen. Ging net zo goed namelijk en ineens moeten we hem bij (bijna) ieder slaapje helpen .. ook herkenbaar?

2 maanden geleden

Reactie op Lau162

Ja wie ooit bedacht heeft dat je weer mag gaan werken met de sprong van 4 m ...
Heeeel herkenbaar. Al een aantal dagen helemaal uit zn doen. Als je hem in bed wilt leggen huilen (op een enkele keer na) vandaag maar even aan toegegeven dat hij lekker in m’n armen ligt. Blijft een baby ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Heeeel herkenbaar. Al een aantal dagen helemaal uit zn doen. Als je hem in ...
Hier ook maar aan toegegeven vandaag, alle slaapjes op mij wat resulteerde in 3 x een langer dutje.. geeft nu even meer rust dan de strijd als we hem naar zijn eigen bed brengen. Ook wel weer heel fijn zo de hele dag lekker knuffelen en wie weet dat hij zo minder vermoeid de nacht in gaat 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Lavie91

Hier ook maar aan toegegeven vandaag, alle slaapjes op mij wat resulteerde ...
Jaa tis lang geleden dat hij zo lekker op me heeft gelegen. Zo’n warme baby is echt genieten. Vult m’n hard met zoveel liefde. Ik ben dan nog meer bewust van wat een liefde ik voel voor m’n kleintje ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Heeeel herkenbaar. Al een aantal dagen helemaal uit zn doen. Als je hem in ...
wat een knappe! hier vanmiddag en deel van de ochtendslaap hetzelfde gedaan! helaas de avond nu weer pittig. dus we wisselen elkaar af om hem een beetje te laten slapen. benieuwd of dit de piek van de regressie is en wanneer het afneemt. officieel over 9 maanden sprong 5 🫣 zul je zien dat alles in een keer doorloopt hier

2 maanden geleden

Pffffff hier ook mijn hemel. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen; hij doet niet moeilijk hij heeft het moeilijk. Vooral het half wakker gaan rollen en dan gefrustreerd raken en midden in de nacht gaan gillen, en het direct huilen bij het neerleggen 🤷🏼‍♀️😱

2 maanden geleden

Reactie op Lau162

wat een knappe! hier vanmiddag en deel van de ochtendslaap hetzelfde gedaan ...
Aaawh lief ! Ja tis echt pittig en vergt veel geduld en energie maar we got this 💪🏻

2 maanden geleden

herkenbaar dames, haha. maar inderdaad, wij kunnen dit! wellicht nog een tip: mijn dochter rolde zich ook constant wakker en kwam dan op haar buik terecht en kwam gefrustreerd niet meer terug. sinds een paar dagen leg ik haar benen strak onder een lakentje waardoor ze minder kan bewegen en rollen en dit lijkt te helpen om wat vaster te slapen. verder blijf ik maar tegen mezelf zeggen dat mijn man als militair meer te verduren krijgt dan ik, dus dan kan ik dit ook!