8 Reacties
2 jaar geleden
Je kunt een keer de druk eraf kolven maar ga er dan we vanuit dat de productie minder word, misschien minder dan je wilt. Ook kun je masseren onder de douche en er zo een paar druppeltjes uit halen. 😊 ik weet niet hoe oud je kindje nu is maar tot 6 weken kan de productie nog ontregeld zijn, over het algemeen is het rond 6 weken 'stabiel'.
2 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Je kunt een keer de druk eraf kolven maar ga er dan we vanuit dat de produc ...
Dus dan alleen link masseren? Mijn baby is vandaag 7 weken. Het zijn geen paar druppeltjes het spuit er soms uit🤣
2 jaar geleden
Reactie op Merelvanbch
Dus dan alleen link masseren? Mijn baby is vandaag 7 weken. Het zijn geen p ...
Jaa dan zou ik alleen links masseren, wel onder een goeie warme douche! En het liefst met iets van douche olie of bad olie ofzo (babyolie kan overigens ook natuurlijk haha). Maar als je kindje al 7 weken is, zou het goed afgestemd moeten zijn. Is het je misschien opgevallen dat je kindje vaker aan de linkerkant ligt? Of wissel je wel iedere keer af?
2 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Jaa dan zou ik alleen links masseren, wel onder een goeie warme douche! En ...
Nou weetje wat het is.. ik kolf en geef alleen de fles. Ik geef de borst helemaal niet, omdat dat pijn deed heb ik ervoor gekozen het te kolven en telkens de fles te geven. Dus ik kolf om de 5 uur beiden borsten. Dat is mijn ritme hierin. Ik weet niet of ik het goed doe, maar dat ga ik de komende afspraak vragen op het cb.
2 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Jaa dan zou ik alleen links masseren, wel onder een goeie warme douche! En ...
Moet ik dan met kolven ook afwisselen of beiden borsten elke keer kolven,m
2 jaar geleden
Reactie op Merelvanbch
Moet ik dan met kolven ook afwisselen of beiden borsten elke keer kolven,m
Als je beide borsten tegelijk kolft hoeft dat niet. Als je iedere 5 uur telkens maar 1 borst kolft, zou ik dat wel doen! Maar nogmaals ga er dan wel vanuit dat je productie nog steeds kan zakken. Ik zou zeker even overleggen met cb en ander contact opnemen met een lactatiekundige. Die kan je misschien net wat meer tips geven hiervoor.
2 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Als je beide borsten tegelijk kolft hoeft dat niet. Als je iedere 5 uur tel ...
Ik heb het cb gebeld, ze bellen straks terug we gaan het zien..
2 jaar geleden
Hallo, ik kolf fulltime al vanaf de kraamweek (ivm een slechte start van onze dochter en daardoor niet aan de borst kunnen drinken, nu wil ze helaas niet meer aan de borst). Mijn linkerborst produceert vaak maar 1/3 van wat mijn rechter borst produceert. Een heel groot verschil, wat volgens de lactatiekundige voorkomt en niet bezwaarlijk is. Dit hoeft dus niet per definitie stuwing te zijn.
Ik kolf beide borsten tegelijk met een handsfree kolf. Ook toen ik in de kraamweek een kolf huurde (Medela Symphony) zat er een verschil in productie tussen links en rechts.
Tip: leg voor t kolven een warme natte luier op je linkerborst en masseer hem zoals andere ook al aangeven. Hierdoor kun je mogelijk je melkklieren beter leeg kolven