62 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb hem dus vandaag, vind het allemaal heel onduidelijk ik zal je een update geven heb mijn afspraak om 11:50
3 jaar geleden
Ik heb toevallig gisteren deze suikertest gedaan, ik vond het drankje zelf meevallen alleen voelde ik me die 2 uur na het innemen erg onrustig, je lichaam is gwn niet gewend aan de hoeveelheid suiker in 1 keer. Mijn tip is blijf gwn rustig, goed doorademen en zorg voor afleiding (ik ging gwn bellen met vriendinnen) ook raad ik je aan meteen de afspraak om 08:00 te maken aangezien je nuchter moet zijn. Smiddags meteen door de verloskundige gebeld dat alles goed was! (Ik moest testen omdat mijn vader suiker heeft)
3 jaar geleden
Heyy lieve toekomstige mama! Ik ben nu toevallig bezig met het bloedprikken voor de suikertest. Door mijn ochtend misselijkheid lukte het mij niet om dat drankje te drinken en überhaupt nuchter naar daar te gaan. Ik gaf dit aan bij mij verloskundige en gelijk kreeg ik een suikertest prik mee om thuis 4x per dag voor 4 dagen lang te testen dit bevalt heel goed. Lekker thuis op eigen tempo klein prikje in de vinger en vervolgens testen op het apparaatje en noteren op het blaadje. Ik raad dit echt aan! Ik zou het gewoon bespreken met je verloskundige je kan aangeven dat je dat liever wilt
3 jaar geleden
Hoi goedemorgen. Ja het is even naar dat suiker prikken en dat 2 uur wachten is ook niet echt prettig. Ik moest het 2 jaar terug en nu weer. Het is niet schadelijk voor je kindje. Ik zal 2 broodjes mee nemen voor als je weer naar huis mag. Het is even vervelend maar zodra je weer wat gegeten heb gaat het vast weer goed👍🏻.
3 jaar geleden
Ik heb hem vanmorgen gehad. Inderdaad nuchter geen, bloedprikken vervolgens een suikerdrankje. Het drankje is niet lekker, zoet maar ook een soort medische smaak. Vervolgens werd ik voor 2 uur in een stoel gezet en werd er weer na de 2 uur weer bloedgeprikt.
Ik ben wat moe, maar verder voel ik me goed. Ik heb geen last gehad van misselijkheid of andere horror verhalen.
Lekker is anders, maar het was te doen.
3 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap (2 jaar geleden). Had ik meer last van het bloedprikken. Omdat ze dan 2x achter elkaar prikken. En de dagen daarna een stijve arm en flink blauw. Van het drankje had ik niet veel last. Ik vond de smaak alleen niet heel lekker. Voor deze zwangerschap ga ik de test volgende week laten doen. Ik ben benieuwd of mijn ervaring dan weer het zelfde is.
3 jaar geleden
Mijn bloedsuiker moest onder 4.1 (nuchter zijn) en als dat hoger was moest ik ook blijven etc. Mijn bloedsuiker was goed en ik kon weer naar huis.
3 jaar geleden
Hier kun je veel meer ervaringen lezen:
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2023/ogtt-orale-glucose-tolerantie-test-te-hoog-BByzrX?utm_source=24Baby&utm_medium=app
3 jaar geleden
Ik heb hem een paar weken terug gehad en zag er erg tegenop na alle horror verhalen, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem persoonlijk heel erg vond meevallen, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Drankje was te doen en tijdens het wachten tijdschrift gelezen en wat op me telefoon gezeten.
3 jaar geleden
Zelf ook gehad, lekker is anders maar geen vervelend verhaal.
Vraag om de feitelijk informatie zoals de bijwerkingen en wat te doen als... aan je verloskundige. Zij kan jou voorzien van de juiste informatie. Zoeken op internet of bijwerkingen vragen via via is altijd trikkie en kan je mogelijk nadelig beïnvloeden.
De risico van suiker hebben tijdens je zwangerschap en er te laat achterkomen zijn er ook om zelf een beslissing in te nemen.
Je bent baas over je eigen lijf en leven, maar baseer je keuzes op feitelijke proffesionele informatie.
3 jaar geleden
Ik kom echt nét uit het zkh, net de test gehad. In 2021 ook gehad en ik vind het hardstikke meevallen 😊. Drankje is niet geweldig maar ik klok het zo in 20 sec naar binnen. Na half uurtje begon m’n maag ff te rommelen, beetje misselijk, maar dat trok al snel weer weg. Ik zou t zo weer doen.
3 jaar geleden
Reactie op MWMV94X
Ik kom echt nét uit het zkh, net de test gehad. In 2021 ook gehad en ik vin ...
Ik moest 08:45 nuchter bloed prikken. Kreeg toen t drankje. Nam plaats in een speciale wachtruimte met heerlijke luie stoelen. Beentjes omhoog en film gekeken. Om 09:45 en 10:45 moest ik ook bloed prikken. Zo gepiept!
3 jaar geleden
Ik had hem 8 weken geleden, toen heb ik me die dag inderdaad slecht gevoeld. Vandaag moest ik weer en heb nergens last van gehad.
Succes !
3 jaar geleden
Hoii! Ik voelde me er niet prettig bij om dat suikerdrankje naar binnen te werken. Heb dus om een dagcurve gevraagd, de aanleiding bij mij zou ook afkomst zijn. Ze wilde liever dat ik het drankje deed, maar uiteindelijk toch mijn keuze of ik het ging doen. Heb een dagcurve geprikt 2 keer met een week ertussen, me waardes waren top.
3 jaar geleden
Ik heb hem van de week gehad. Het is even vervelend dat je 2 keer geprikt wordt, en ja, het drankje is smerig. Maar achteraf is het me erg meegevallen. Een beetje misselijk geweest vanwege het niet eten en dan zo’n mega zoet drankje, maar that’s it. Zwangerschaps diabetes hebben en het niet weten is vele malen erger dan dit.
3 jaar geleden
Ik had hem vorige week, ik vond het drankje wel meevallen net of je pure Citroen siroop drinkt. Heel even misselijk geweest maar verder voelde ik mij prima en geen suiker of diabetes uitgekomen. Het is denk ik ieder voor zich
3 jaar geleden
Hi!
Ik werd ook een beetje 'angstig' van de verhalen vooraf.... Échter is het mij 100% meegevallen - totaal 3 x bloedprikken...
1 x prikken nuchter
Suiker drankje bij goede suikerwaarders
1 x prikken ná 1 uur
1 x prikken ná 2 uur
Onderzoek duurt +- 2 uur en je mag niet lopen óf iets degelijks.
Het drankje is niet lekker maar ook niet super vies zoals vele zeggen.. Het is gewoon heeeel veel suikers in éen keer, je mag naspoelen met 2 slokjes watee... Ná een kwartietje werd ik wel 'n beetje draaierig maar ná afleiding ging het wel.. verder geen bijzonderheden. Als je wel moet overgeven stopt het onderzoek en moet je 'n andere keer opnieuw.
Al met al is het mij zo erg meegevallen ná de horrorverhalen.
Gelukkig alle waardes goed!! ♡
Succes! X
3 jaar geleden
Ik heb de test gisteren gehad en snap de ophef niet zo, maar dat komt natuurlijk alleen omdat ik een goede ervaring had en voor iedereen is dat anders.
Ze prikken eerst je nuchtere waarde (vroeg inplannen dus!), die meten ze dan direct. Als deze goed is, drink je het suikerdrankje. Ja, lekker is anders, maar zo smerig is het ook weer niet.
Ik was er even misselijk van, maar dat is niet ondenkbaar. Een hoop suiker op nuchtere maag 😅. Het kan inderdaad zijn dat je er heftiger op reageert, daarom houden ze je tijdens het wachten in de gaten en kun je altijd aangeven als het écht niet gaat. Dan zorgen ze dat je ergens liggen kunt.
Daarna prikken ze je waarde na 1 uur weer en dan 2 uur, of ze prikken alleen na 2 uur (verschilt per zkh).
Ik voelde me erna wel vermoeid, maar de kans is groot dat dat meer te maken had met het feit dat ik niet eten mocht. De tijd vloog trouwens voorbij! Lekker een boek gelezen en op m'n telefoon gepield.
De test is niet schadelijk voor de baby.