25 Reacties

vorig jaar

Ik heb dat bij mijn eerste gehad. Maar nergens last van gehad

vorig jaar

Ja, bij mijn beide bevallingen oxytocine gekregen bij mijn dochtertje meer dan bij mijn zoontje. Mijn dochter was inderdaad super alert en nog steeds. Wij hadden een homeopaat ingeschakeld om het te verstoren maar eerlijk gezegd nooit meer op teruggekomen. Ik weet ook niet of het echt heeft geholpen. Zij is veel beter met haar slaapjes geworden na een bepaalde tijd. Ik had ook de homeopaat veeeeel later ingeschakeld ze was toen bijna 1 jaar en ze kon toen al best goed slapen! Misschien had ik er veeel baat bij als ik actie had ondernomen bij haar eerste maandjes Bij mijn zoontje merk ik echt niet veel, hij slaapt veeeeeel beter dan mijn dochtertje toen ze 3 maanden was dus er zit verschil in de 2 kinderen. Mijn zoontje kan al best snel zelfstandig slapen etc... en slaapcyclussen aan elkaar verbinden. Het kan dus liggen aan de hoeveelheid ocytocine of aan hoelang je het hebt gekregen. Maar misschien is het ook per kind anders! Mijn zoontje is meer problematischer geboren dan mijn dochtertje maar toch wel beter met slapen etc..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Reactie op Shyla_

Ja, bij mijn beide bevallingen oxytocine gekregen bij mijn dochtertje meer ...
Het is hierbij vgm heel erg belangrijk hoe snel je kindje geboren moet worden. Mijn dochtertje moest er snel uit door meconiumhoudend vruchtwater (poep in t vruchtwater) en mijn zoontje heeft veeeel meer tijd gekregen want mijn vliezen waren bij hem ook gebroken. Dus ik moest in een korte tijd al 10cm ontsluiting hebben zodat mijn dochtertje geboren kon worden. En bij mijn zoontje had ik veel tijd totdat ik bij 5 6 cm was en daar bleef het haken dus vanaf zoveel ontsluiting kreeg ik pas ocytocine (bij langer dan 24 uur gebroken vliezen met gbs bacterie moet je uiteindelijk snel bevallen anders is die bacterie een gevaar voor t kindje) anders kon ik wel nog langer wachten met bevallen. Dus hoe meer stress zo'n kindje ervaart hoe moeilijker het start is als ze geboren worden. Ocytocine is gewoon niet natuurlijk, kind MOET er uit en dat is vervelend voor ze maar soms kan het niet anders... als het aan moedernatuur ligt komen ze eruit wanneer ZIJ zich er klaar voor voelen. Bij oxytocine kan het dus net iets te snel gaan

vorig jaar

Ja, wij hebben dit bij de eerste meegemaakt. Ons zoontje sliep amper, was continu alert, schrok snel. We hebben de synthetisch oxitocine laten ontstoren bij de natuurgeneeskundige en er een ander kindje door teruggekregen.

vorig jaar

Reactie op ChantalTom

Ja, wij hebben dit bij de eerste meegemaakt. Ons zoontje sliep amper, was c ...
Ja, ik twijfel er dus ook over om hier eens naar te kijken. Ook omdat ze enorm aanhankelijk aan mij is en bij mijn vriend echt kan krijsen. Kan ook natuurlijk de leeftijd zijn. Vooral het niet-slapen of maar heel kort is voor haar ook enorm slopend

vorig jaar

Geen weeen opwekker gekregen maar wel een onrustige baby die snel wakker word. Maar hoe ouder ze nu word hoe beter het gaat.

vorig jaar

Reactie op PetraPetra

Ja, ik twijfel er dus ook over om hier eens naar te kijken. Ook omdat ze en ...
Hoe oud is ze?

vorig jaar

Reactie op ChantalTom

Hoe oud is ze?
11 weken oud

Reactie op ChantalTom

Ja, wij hebben dit bij de eerste meegemaakt. Ons zoontje sliep amper, was c ...
Ik ben er helemaal niet in thuis.. wat doet een natuurgeneeskundige precies? En hoe ontstoor je de synthetische oxytocine?

vorig jaar

Heel herkenbaar verhaal. Ik heb ook een homeopaat ingeschakeld. Volgende week een gesprek. Ben heel benieuwd of het helpt. Mijn dochter is vandaag 11 weken
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Reactie op IWI

Heel herkenbaar verhaal. Ik heb ook een homeopaat ingeschakeld. Volgende we ...
Zou je willen laten weten wat voor effect het heeft gehad als ze haar hebben geholpen? Ik geloof er namelijk ook wel in, maar ben ergens ook bang dat het geldklopperij is…

vorig jaar

Tja bij mij kwamen er bij beide geen weeën opgang terwijl ze met 38 weken moesten komen. Bij m’n eerste dochter 1,5 dag op de Max van de medicatie gezeten. Echt op 40 terwijl de meeste mensen tot de 20 gaan en mega weeen krijgen. Dit was de meest chille baby ooit. Nu bij de 2e meer onrust maar veel eerder gestopt met de medicatie. Zeg het maar, ik denk dat het ook echt met je kind te maken heeft of en hoe ze reageren. En er kunnen nog zoveel meer redenen zijn voor onrust

vorig jaar

Reactie op wensmama.met.pcos

Ik ben er helemaal niet in thuis.. wat doet een natuurgeneeskundige precies ...
Sorry voor de late reactie. Een natuurgeneeskundige kan testen op verstoringen. Ik heb bij de oudste iemand gevonden in Utrecht, ver weg van waar we wonen. Toen heb ik urine opgevangen en in een buisje opgestuurd. Zo kon ze het testen. Bij de 2e heb ik iemand in de buurt gevonden en zij testte dat daar ter plekke. De 2e had geen verstoring dus er was niets nodig (ook een veel rustiger kindje). De eerste heeft korreltjes gekregen voor in de melk. Kon tijdelijk erger worden, dat is normaal. Daarna ga je echt verschil merken (veel meer rust in het lijfje. Nu is de oudste ook hooggevoelig en prikkelgevoelig dus een bepaalde alertheid is er altijd gebleven. Dat hoort bij hem. Echter ging het slapen veel beter en zat hij lekkerder in zijn vel. Ik gun dit echt iedereen!

vorig jaar

Reactie op ChantalTom

Sorry voor de late reactie. Een natuurgeneeskundige kan testen op verstor ...
Hoe lang duurde het voordat je verschil merkte?

vorig jaar

Ik ben ingeleid met 39 weken vanwege kleine baby. Dus ook weeën opwekkers gekregen. Hier ook een mega alerte baby en heel helder! Echt wel meer als 15 of 20 reacties gekregen van wat is ze helder. Snachts slaapt ze goed alleen overdag moeilijk. Ze wil alles zien en overal bij zijn🤭 ze is nu 14 weken!

vorig jaar

Reactie op PetraPetra

Hoe lang duurde het voordat je verschil merkte?
Ik denk een week of 2/3 toen we het echt goed begonnen te merken. Het ging na 1,5 week al wat beter. De kuur duurt een paar weken dus het heeft tijd nodig. De natuurgeneeskundige kijkt wat er ontstoort dient te worden. Ons zoontje was ook gevoelig voor vaccinaties en echostraling tijdens de zwangerschap dus dit is ook ontstoord.

vorig jaar

De homeopaat dacht wel aan oxytocine 'schade' en heeft een middel opgestuurd. Vandaag het eerste korreltje door een fles afgekolfde melk gedaan. Ik ben erg benieuwd..

vorig jaar

Reactie op IWI

De homeopaat dacht wel aan oxytocine 'schade' en heeft een middel opgestuur ...
Ik heb het ook gekregen vandaag. Nog niet gebruikt maar ga ik wel snel doen. Wil je laten weten hoe het is gegaan?

vorig jaar

Nou, weet niet of het door de korrels komt, maar we hebben een totaal ander kind nu. Ze kan zelf in slaap vallen, spuugt nauwelijks nog en kan zich ook e even alleen vermaken in de box.

vorig jaar

We moesten 1 korrel per week geven, dus vandaag heeft ze de 4e gehad. Er zit er nog 1 in voor volgende week. Ben er wel echt heel blij mee, kan misschien toeval zijn, maar het is in ieder geval een wereld van verschil