7 Reacties
vorige week
Geen herkenning want hier een vlotte meid maar vanuit mijn werk wel. Wanneer taal wat langer op zich laat wachten is driftigheid en boosheid iets wat kan ontstaan. Het kan helpend zijn als je visueel ondersteunt zodat hij dingen mogelijk beter begrijpt. Ook geen druk leggen wanneer iets nog niet lukt of je geen antwoord krijgt weer loslaten. Zou het ook even bij het CB neerleggen zodat ze waar nodig even verder kunnen kijken. Hebben ze zijn oortjes al gecheckt?
vorige week
Heel herkenbaar ik volg mee😔
Sinds 1 oktober 2 jaar en ze zeggen allebei hun namen niet, begrijpen wel veel dingen maar praten doen ze allebei ook niet😔
vorige week
Bij veel kinderen met problemen met spraaktaal is TOS goed om in de gaten te houden of daar een oorzaak kan liggen dan kan er tijdig op de juiste manier ondersteunt worden! https://www.kentalis.nl/tos
Hoeft geen sprake van te zijn maar goef de signalen te herkennen omdat het echt veel meer voorkomt dan gesignaleerd wordt
vorige week
Reactie op MamatoA
Maar als je een vraag stelt negeren ze deze dan? Of is het omdat ze je niet ...
Ze begrijpen veel, ook als ik hun iets vraag doen ze het maar ze praten gewoon niet terug, bijv. Als ik zeg hup jongens slaaptijd nu opruimen, dan beginnen ze gewoon met opruimen en als alles opgeruimd is gaan ze voor de deur op mij wachten om naar bed te gaan, ze zeggen dan geen NEE niet opruimen of Okey zulke dingen hoor je niet ze doen het gewoon.
vorige week
Ik zou bij twijfels contact opnemen met een logopedist. Ik ben zelf logopedist en kan zeggen dat we echt laagdrempelig in kaart kunnen brengen hoe het gaat en kunnen ondersteunen als het nodig is. Je kan bij elke logoledist terecht zonder verwijzing van de huisarts.. check alleen wel even of ze een contract hebben met jouw zorgverzekeraar, als dat zo is, wordt het namelijk gewoon volledig vergoed. Veel mensen zien dit als een grote stap, maar geloof me het is echt laagdrempelig en ze kunnen heel goed helpen
vorige week
Ik loop al een aantal maanden met mijn zoon(september 2023) bij de logopedist. Zei weinig woordjes, maakte geen 2 woord zinnen. Begreep daarintegen wel veel. Sinds ik bij de logopedist loop gaat hij wel echt vooruit! Dus ik ben blij dat ik toch de stap heb genomen om bij een logopedist aan te melden.
Heb hem overigens ook aangemeld voor vve thuis begeleiding. Dit werd me aangeboden vanuit CB.