12 Reacties
3 weken geleden
Reactie op b.88
Haha same! Maar slapen mag dus, maar de knuffel “hoort” altijd in bed te li ...
Nou dat bepalen zij niet. Hier ligt mijn dochter haar nijn ook in t mandje voor alleen in bed maar thuis heeft zij er 1 beneden en 1 boven. Nijn is haar alles. Op de opvang geven ze de knuffel ook wanneer ze echt ontroostbaar is oid
3 weken geleden
Ik werk zelf op een kdv op de peutergroep. De kinderen mogen best hun knuffel mee. Wel in hun bakje tenzij ze naar bed gaan of echt even getroost moeten worden of als ze gewoon even een momentje rust willen met hun knuffel. We hebben wel dat als we aan tafel gaan om te eten, activiteiten doen of naar buiten gaan moet de knuffel wel echt weer in het bakje. Maar sommigen hebben gewoon wat extra behoefte aan hun knuffel, ookal komen de meeste binnen en leggen de knuffel meteen in hun bakje en vragen er bijna niet om.
3 weken geleden
Reactie op MelissaSXM95
Ik werk zelf op een kdv op de peutergroep. De kinderen mogen best hun knuff ...
Dat is ook geen enkel probleem. Haar knuffel blijft daar de hele dag in haar bed. Enkel als we naar huis gaan wil ze de knuffel mee naar huis. En daar kwam de opmerking dat een knuffel altijd in bed hoort en niet onderweg of tijden speeltijd thuis.
3 weken geleden
Reactie op b.88
Dat is ook geen enkel probleem. Haar knuffel blijft daar de hele dag in haa ...
Hey.. ik werk zelf ook op een kdv, en dat is absoluut niet aan de leidsters om te bepalen of een knuffel mee mag onderweg of thuis met spelen! Als jou kindje haar knuffel nodig heeft dan heeft ze die nodig. Op het kdv is het prima als hij in haar bedje ligt en gebruikt met slapen..maar wat er thuis of waar dan ook met de knuffel gebeurd is geheel aan jou en niet aan de leidsters van het kdv!
3 weken geleden
Reactie op b.88
Dat is ook geen enkel probleem. Haar knuffel blijft daar de hele dag in haa ...
Nee, dat vindt ik raar dat ze dat zeggen. Mijn zoontje is zelf onderweg enzo minder van zijn knuffels, heel soms wilt hij ze wel mee en dan eigenlijk altijd zijn Mickey. Ik geef hem altijd de optie. Ik slaap zelf ook nog steeds met een knuffel en heb altijd met knuffels rond gezeuld tot ik denk wel een jaar of 10 was. Ze waren vaak mee in de auto en dan weer mee naar bed enzo, lekker boeiend als ze het fijn vindt toch
3 weken geleden
Mijn kinderen van 2 en 3 zijn ook allebei stapelgek op hun knuffels. Thuis mogen de knuffels overal bij zijn. Onderweg mogen ze allebei hun knuffeldoekje/konijn mee (daar hebben ze er allebei 3 van dus die kunnen frequent in de was. Hun andere knuffels zijn pluche, die houden we liever in een beetje schoon).
Die knuffeldoekjes gaan mee naar de opvang. Daar gelden min of meer vaste regels. Kinderen mogen hun knuffel bij het wegbrengen houden. Als het laatste kind binnen is rond 9 uur worden alle knuffels verzameld en opgeborgen. Voor het slapen worden ze weer uitgedeeld. Na het slapen worden ze in de tas gedaan. Helemaal prima wat mij betreft om daar gewoon mee te doen met het ritueel. Zodra ik ze ophaal willen ze meteen hun konijn uit de tas. En dat mag. Heb ook niet de indruk dat de juffen daar “wat van vinden”.
3 weken geleden
Reactie op Mindl
Hey.. ik werk zelf ook op een kdv, en dat is absoluut niet aan de leidsters ...
Precies dit, snap dat ze op kdv vaste regels hebben en dat ze daar in het mandje moeten blijven. Tenzij een kindje natuurlijk even extra troost nodig heeft. Vind het eerlijk gezegd behoorlijk brutaal dat ze menen zich te moeten bemoeien met hoe jij het thuis doet. Lekker niks van aantrekken en volgen wat jouw kleine nodig heeft.
3 weken geleden
WAT!?!?!? Hier ook een kdv juf. Wie zijn zij om zich met jouw opvoeding te bemoeien? Wat brutaal! Jij bent de moeder en bepaald. De meeste peuters hebben echt nog behoefte aan hun knuffels. En daarbij zoals gezegd er zijn zat volwassenen die een knuffel fijn vinden. Ieder zijn ding toch. Heeft een ander niks mee te maken.
Tis ook vaak een soort ritueel, hey mama..., oh mijn knuffel! Meestal vergeten ze hem daarna gelijk weer, hihi
3 weken geleden
Het woordje moet, word ik echt niet goed van. Hoezo mag een knuffel niet? Die van mij gebruikt nooit een knuffel. Zo nu en dan, is hij heerlijk aan het spelen met de knuffels. Dan doet die ze in de eet stoel bijv en speelt dan kiekeboe ermee. Hij vind ze hilarisch.
Soms word t ook een soort van kind, krijgt het eten en drinken.
Zou wat zijn als je er niet meer mee mag spelen als 2 jarige.