9 Reacties

2 jaar geleden

Ieder kind is anders en heeft een eigen slaap behoefte :) alle baby's hebben het zogenoemde huiluurtje .. we hadden een paar weken geleden een "babyborrel" op mijn werk waar alle collega's die bevallen waren elkaars baby's konden bewonderen. Er waren 5 baby's en een paar peuters en zodra de klok 5 sloeg begonnen ze allemaal te huilen 😅

2 jaar geleden

Heerlijk dit rimte!! Lekker van genieten zo lang het duurt!!! De mijne vind 45 min per dutje slapen wel prima. 😅😅😅 mij oudste dochter kon ook zulke lange dutjes doen.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje van 11 weken slaapt soms ook echt nog 2/3uur per slaapje overdag.. Krijgt 5x per dag voeding (om de 4 uur). En doet na elke voeding wel een dutje. Soms twee/drie uur of soms ook maar 1,5uur. Heeft ongeveer een ritme van 07-11-15-19-23 uur qua voedingen. Dus hij doet na de voeding van 15 uur ook nog een kort slaapje rond 16/17uur (ook huilerig anders maar lijkt dan toch vermoeidheid vaak). Na fles van 19 uur leg ik hem op bed en dan maak ik hem wakker voor de 23 uur fles. Slaapt daarna door tot ongeveer 07. Ze zullen het nodig hebben denk ik! Lekker laten slapen en die wakker tijd komt vanzelf wel meer.

2 jaar geleden

Baby’s kunnen nooit teveel slapen! Het zou misschien zelfs kunnen dat hij nog meer wilt slapen en tussen 16.00 en 18.00 nog moe is. Dan is die volgens je schema ook 3 uur lang wakker. Dat is echt wel veel. Heb je wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je hem laat slapen. Wellicht doet ie dan een fles minder maar drinkt hij meer per fles. Mijn dochter sliep van 22.00 tot 10.00 en sliep nog heel lang minstens 3x per dag. Langer dan 45 min slapen is juist heel goed want dan lukt het hem al om niet alleen een cyclus te slapen.

2 jaar geleden

Reactie op Loes1230

Baby’s kunnen nooit teveel slapen! Het zou misschien zelfs kunnen dat hij n ...
Dankjewel! Ja zou het eens kunnen priberen, ben zo bang dat ie dan in de nacht minder slaapt haha Ja 4 uur leg ik hem wel in bedje naar dan schreeuwt ie moordde en brand! Slaapt dan meestal vanaf 5 in de draagzak..

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Kan ik zeker war mee Na het plaatsen heeft ie overdag ineens bijna niet meer geslapen 😴🥲

2 jaar geleden

Reactie op Ryannes

Dankjewel! Ja zou het eens kunnen priberen, ben zo bang dat ie dan in de na ...
Slapen doet slapen, zo werkt het bij die kleintjes echt. Mijn jongste van 16 weken heeft van 21.00 tot 10.30 geslapen (met een droomvoeding een speen om 5.00 en daarna wel wakker gemaakt🙈) ze sliep een uur later in de wagen weer. Ze groeien van eten en slapen dus lekker laten slapen en van genieten het kan inderdaad zo ineens anders zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Loes1230

Slapen doet slapen, zo werkt het bij die kleintjes echt. Mijn jongste van 1 ...
Fijn dat je je ervaring deelt, heel stom maar wordt er ook weer onzeker van dat ie zoveel slaapt haha.. je leest Overal die ritmes, mensen die zoveel spelen en doen met hun baby en hij slaapt 🙈 maar dan ga ik net positief bekijken en mij focussen op hem en zijn signalen en nog even genieten, want hij wordt al wat wakkerder haha

2 jaar geleden

Mijn eerste zoontje, hij is nu 21 maanden, heeft altijd mega veel geslapen. Ik heb me ook nooit aan de wakker tijden gehouden, want dat werkte bij hem echt niet. Tot mijn ander zoontje werd geboren, hij was toen 18 maanden, sliep hij 13 uur in de nacht en 2x nog 2 tot 3 uur dutjes. Ik werd er ook onzeker van maar CB zei dat het juist goed is. Je hoort alleen vaak heel anders waardoor je denkt dat het te veel is. Mijn ander zoontje, nu 11 weken, slaapt ook veel… bij hem doe ik lekker hetzelfde als hij moe is, mag hij lekker slapen.