14 Reacties
2 jaar geleden
Probeer het eens op een harde ondergrond (niet de bank of bed/box). Hier maakte dat veel verschil
2 jaar geleden
Hebben ze er op het cb naar gekeken of ben je daar nog niet geweest?
Als je het daar aankaart krijg je een verwijzing voor de kinderfysiotherapeut. Wij kregen die voor de voorkeurshouding maar dit lijkt me ook voor jullie handig, die hebben gewoon veel tips enzo.
Wat inderdaad al gezegd word op een hardere ondergrond, de vloer met een kleedje of de eettafel dan kan je op ooghoogte gaan zitten.
Je zou een klein rolletje kunnen maken en onder de oksels leggen, hier wordt het iets makkelijker van.
Als ze het probeert en benen en kontje gaan ook omhoog kan je daar even je hand opleggen.
En als je gaar op je buik legt hoe gaat het dan?
2 jaar geleden
Thanks voor de tips!
Hardere ondergrond doen we idd ook, zoals de houten vloer of eettafel.
Bij het consultatiebureau viel het ook op, daar werd gezegd dat we veel tummy time moesten blijven aanbieden. Volgende keer in januari kijken ze er opnieuw naar bij het cb.
Kinderfysiotherapeut zal ik dan ook aankaarten als optie, maar hopelijk ontwikkelt ons babytje de komende maanden toch meer dat nekspiertje.
2 jaar geleden
Ohh dit is helemaal niet erg he. Die van ons kon het toen ook helemaal niet. Vanaf 8 weken begon het te komen. En ze horen het pas echt goed te kunnen vamaf 3/4 maanden he
2 jaar geleden
Ik ben vanochtend bij een osteopaat geweest en die zegt dat tummy time niet de juiste manier is om de nekspieren te trainen. Dat pas als een baby kan omrollen hij een achterwaartse strekking kan maken van het hoofd. Dat tummy time eigenlijk achterhaald is. En dan er andere manieren zijn om de nek te trainen. Mijn zoontje is 9 weken en kan nog geeneens wanneer hij plaats op zijn buik ligt, zijn hoofd helemaal optillen en draaien. Ik zou me dus geen zorgen maken :-)
2 jaar geleden
Het kan natuurlijk best zijn dat de spieren nog niet zo sterk zijn, maar ik zou dat op zo鈥檔 jonge leeftijd geen ontwikkelingsachterstand noemen hoor! Onze oudste had ook slappe nekspieren icm met een hardnekkige voorkeursstand (of eigenlijk compleet onvermogen om de andere kant op te kijken, ook met hulp). Vanwege dat laatste kreeg ze fysiotherapie. Wij moesten toen ter versterking van de nekspieren zijdelings gaan optillen en dat leek goed te helpen. Hier een filmpje met instructies:
https://youtu.be/YgX7l02l_yw?feature=shared