13 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Laura H.
Hier slaapt hij overdag 2x een uurtje om 10:00 en 14:00-15:00. S’ochtends i ...
Ik hoor mensen om mij heen juist zeggen dat eerder naar bed zou helpen zodat hij later wakker wordt. Misschien iets om te proberen?
Bij ons gaat hij tussen 18.30-19.00 en slaapt tot ongeveer 6 uur, begint dan te kletsen maar laten hem dan nog poosje liggen voordat we hem eruit halen.
2 maanden geleden
Reactie op pruiter
Ik hoor mensen om mij heen juist zeggen dat eerder naar bed zou helpen zoda ...
Ja dat klopt, dat hoor ik ook vaker maar onze zoon slaapt zo veel overdag dat hij echt niet in bed te krijgen is voor half 8. Dus meestal gaan we in kwart over 7 ofzo naar boven en slaapt dan tussen half 8 en kwart voor 8 ongeveer. Dus ik blijf denken dat het nodig is om het aantal uren slaap overdag in te korten...
2 maanden geleden
Hier zorgde wakker maken juist voor slechtere nachten. Hou zelf nu het 3-3-4 schema aan. Eerst was het 2-3-4. Nu ik haar niet meer wakker maak slaapt ze ook langer. En soms houd ze 4 uur wakkertijd na haar middag dutje niet vol en breng ik haar eerder naar bed. Later zorgt weer voor vroeg wakker worden. Het is een hele puzzel helaas
2 maanden geleden
Wij maken ook nooit wakker, tenzij het na vijf uur 's middags wordt. Maar wij hebben echt een slaapbaby die tot vorige week nog twee dutjes van twee uur deed. Hij is nu over aan het gaan naar één dutje, hij wil 's middags niet meer slapen en houdt het goed vol tot twaalf uur. Hij slaapt nu wel wat langer uit nu hij over is naar één dutje. Eerst sliep hij tot half zeven, nu al twee dagen tot acht uur
2 maanden geleden
Reactie op Didu
Wat heerlijk! En dan een vaste bedtijd of kijk je naar wakkertijd of gewoon ...
We brengen hem meestal tussen half zeven en zeven naar bed. Super fijn dat hij zo goed slaapt, maar hij is ook een lichte slaper. Dus op de opvang gaat het een stuk minder goed en als zijn zus luidruchtig is tijdens zijn dutje wordt hij ook wakker
2 maanden geleden
Bedankt voor de tips! We gaan eens kijken of juist niet wakker maken helpt bij langer doorslapen in de ochtend.
één maand geleden
Reactie op Didu
Het duurd ongeveer 2 weken voor je verschil merkt. Vond het zelf wel fijn o ...
Haha ja heel herkenbaar, als je iets nieuws probeert wil je natuurlijk nú resultaat zien. We zullen geduldig zijn!