20 Reacties

3 jaar geleden

Ik moest hem wel cold turkey weg gooien omdat hij hem kapot beet s nachts en dat vond ik gevaarlijk. Maar na 2 dagen wad het wel over. Maar ik denk dat jou manier ook hel goed kan werken en jij kent je kind het beste en wat dus zal werken! Suc6 iig.

3 jaar geleden

Met ons zoontje 2,5 hebben we het topje van alle spenen afgeknipt. Hij was in de war en wilde de spenen zelf niet meer. Hij heeft zelf zijn spenen weggegooid want ze waren “kapot”. De eerste paar nachten beetje moeilijk slapen maar daarna is het over.

3 jaar geleden

Wij hebben rond de 2,5 jaar de Machouyou aangeschaft, ik dacht kan het altijd proberen. Ze accepteerde het gelijk en vanaf dat moment nooit meer naar der spenen omgekeken. Na een week ook die Machouyou niet meer gebruikt. Succes!

3 jaar geleden

Bij mijn ouders hebben ze een kinderboerderij waar ze inzamelplek hebben voor speentjes zodat deze " voor de babygeitjes zijn" ik denk dat wij daar straks voor gaan. Vind het zo'n schattige opzet. Soms heb je ook dat kinderen hem in de schoen doen voor sinterklaas. Heb je ook soort van aanloop

3 jaar geleden

Ik vond het juist zieliger om af te bouwen, om dan eindstand bij de laatste speen alsnog de paniek te krijgen. Want ondanks de voorbereiding heb je grote kans dat het ‘afscheid’ hetzelfde blijft (met uitzondering op de regel). Ik keek ook heeeeel erg op tegen deze periode, m’n dochter was intens verslaafd aan dat ding, kon alleen haar emoties reguleren door die speen. Maar al met al moet je toch een keer stoppen. Win win situatie dat d’r broertje vol met pokken zat in zijn mond en ook de speen weigerde (dus bij hem ook gelijk gestopt) en met haar afgesproken dat alle spenen die we vinden meegeven aan de kerstman, en de verdwaalde uit huis nog samen doorknippen. Cold turkey, alle gevonden spenen mee met de kerstman, een leuk spelletje met spenen knippen.. en wonder boven wonder is dit dus echt uitsteken gegaan. Als ze over de speen begon of hier even verdrietig over was, heel veel geknuffeld. En guess what? De kerstman had aangebeld en er stonden 2 ochtenden cadeaus voor de deur die ze al lange tijd wilde hebben, als ze goed sliep. Nooit meer problemen mee gehad, en had echt nooit kunnen indenken dat het zó goed zou gaan 🥰

3 jaar geleden

Update: we hebben hem net op de post gedaan en een groot cadeau uitgezocht in de winkel. Voor nu helemaal geen problemen, hij vond het harstikke prima. Envelop mooi versierd en adres van 'ander kindje' (ons eigen adres😅) erop gezet. Daarna mooi groot cadeau gehaald in de speelgoedwinkel. Enige lastige vond hij dat hij t cadeau nog niet mocht openmaken. Maar tis maar voor 1 dagje. 😄

2 jaar geleden

Ons zoontje van 2.5 was heel erg gehecht aan zn speen *bick* volgens hem. We hebben hem samen doormidden geknipt. En daarna ging het wonder boven wonder heel soepel. De dagen erna vroeg hij er heel soms om en gaven wij aan dat deze stuk was. We hadden hem namelijk samen doorgeknipt. En dat was het dan😂 niet verwacht

2 jaar geleden

Wij gaan de speen vanavond doorknippen, maar bij mijn moeder heeft ze er nog 1. Wat is jullie ervaring daarmee? Ze is daar pas weer op maandag. Dus is het uit haar systeem en kan mijn moeder hem gewoon weggooien? Of moet zij er ook een ritueel van maken?

2 jaar geleden

Reactie op __Nomi

Wij gaan de speen vanavond doorknippen, maar bij mijn moeder heeft ze er no ...
Ik zou hem gewoon weg laten gooien

2 jaar geleden

Reactie op Sam91dh

Ik zou hem gewoon weg laten gooien
Door mijn moeder al neem ik aan?

2 jaar geleden

Reactie op __Nomi

Door mijn moeder al neem ik aan?
Ja anders wordt het weer opnieuw moeilijk denk ik. En als ze hem thuis al niet meer heeft.

2 jaar geleden

Ze beet er gaten in. Zelf in de prullenbak laten gooien. Twee nachten dat inslapen langer duurde en daarna was t Oke.

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Ze beet er gaten in. Zelf in de prullenbak laten gooien. Twee nachten dat i ...
Dit was rond 22 maanden 😊 als ze er nu (bijna 2,5jr) een ziet zal ze altijd een opmerking dr over maken en vragen of ze m mag, maar no way ghosse 😁. Proberen de baby straks zonder speen te laten leven 😅

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Dit was rond 22 maanden 😊 als ze er nu (bijna 2,5jr) een ziet zal ze altij ...
Ik heb dat geprobeerd bij mijn 1e, maar die had onwijze zuigebehoefte. Ga het nu weer proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Sam91dh

Ik heb dat geprobeerd bij mijn 1e, maar die had onwijze zuigebehoefte. Ga h ...
Ik zelf als kind ook dus zal ook snel zwichten mocht t wel 'nodig' zijn bij deze baby. En de peuter kunnen we gelukkig heel duidelijk uitleggen wat voor de baby is en wat voor haar :-)

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Ik zelf als kind ook dus zal ook snel zwichten mocht t wel 'nodig' zijn bij ...
Dat scheelt, de mijne is 7 dus daar ondervind ik geen problemen mee 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Sam91dh

Dat scheelt, de mijne is 7 dus daar ondervind ik geen problemen mee 🤣
Hahaha nou ik zal je zeggen dat ik tot mn 7e een speen had 🤣. Kan me echt nog herinneren hoe fijn ik dat vond. Mijn zussen (heb er 4) zeggen altijd 'daaraan kun je zien dat papa en mama bij jou zijn opgehouden met opvoeden' 😂. Wie heeft zn kind nou op zn 7e nog een speen, lol 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Hahaha nou ik zal je zeggen dat ik tot mn 7e een speen had 🤣. Kan me echt ...
Lol, nee die van mij had er al geen meer met 1 🤣🤣 ik heb wel zelf een periode gehad toen ik rond die tijd was dat ik ineens weer speen had 🙈🙈

2 jaar geleden

Ze slaapt zonder speen! 🥳🥳

2 jaar geleden

Reactie op __Nomi

Ze slaapt zonder speen! 🥳🥳
Goed zo! 🥳🥳