8 Reacties
één maand geleden
Ik zou gewoon eens kijken hoe het gaat als je helemaal geen fles meer aanbiedt. In plaats daarvan een bekertje melk bij het brood in de ochtend en bij de lunch? Als ze dat moeilijk vindt zou ik eerst nog 90 aanbieden ipv 180. Succes!
één maand geleden
Mijn zoontje is van 5 september en die drinkt helemaal geen fles meer omdat hij het gewoon niet meer wilde! Savonds wel nog aan de borst, dus de laatste fles zou ik er zeker nog wel inhouden..
Hij krijgt nu in de ochtend gewoon een drinkbeker half volle melk en daar geniet hij enorm van..
één maand geleden
Reactie op Santiago23
Mijn zoontje is van 5 september en die drinkt helemaal geen fles meer omdat ...
Ahh oke! Ik vraag me af hoe nodig is het nog. In de avond kan ik dan natuurlijk ook kiezen voor melk ipv met pap erbij. En hoe geven jullie dan de melk. Koud en uit een bekertje? Moeilijk in te schatten! En als jullie kindje nou vroeg wakker wordt, geef je dan warm water ofzo? Soms valt ze namelojk na een fles nog wel eens in slaap. Ookal drinkt ze dan maar 90 ofzo
één maand geleden
Hier de fles van voor het middagslaapje er ineens afgehaald en in plaats daarvan krijgt ze nu een bekertje melk bij de lunch. Ging echt meteen goed (had ik niet verwacht). De avondfles (rond 19.00) krijgt ze nog gewoon hoor en blijf ik voorlopig gewoon doen. Wel is dit nu 90+3 aangevuld tot 180 met halfvolle melk.
één maand geleden
Ik neem aan dat ze ook haar groentenhapje/avondeten krijgt? We geven als toetje yoghurt en alleen in de avond nog een kleine fles halfvolle melk. Flessen afbouwen ging hier makkelijk omdat onze kleine man een goede eter is. Fles in de ochtend werd pap en dat is nu 'omgebouwd' naar pap met halfvolle melk of boterham. Heb je misschien al pap geprobeerd ipv alleen melk?
één maand geleden
Reactie op Lisavl93
Ik neem aan dat ze ook haar groentenhapje/avondeten krijgt? We geven als to ...
Ja krijgt ze. Maar eet ze slecht. Ze krijgt nu ochtend pap en avond melk. 210 ochtend en 100 avond. Ongeveer dan
één maand geleden
Wij doen hier in de ochtend pap of broodje met bekertje warme melk of broodje met water. Sowieso bij wakker worden eerst een paar slokjes water.
In de middag lunch doen we thee met melk of koude melk of warme melk.
In de avond doen we avond eten en daarna vaak toetje als kwark, yoghurt. Op dagen dat hij zich niet lekker voelt of minder heeft gegeten, kies ik nog voor grotere beker warme melk voor het slapen. Gewoon kijken of je langzaam andere dingen kan aanbieden en beetje afwisseling erin houden. Succes 😊