12 Reacties
2 jaar geleden
Vooral niet forceren zou ik zeggen. De benodigde spierkracht bouwt ze op dmv tummy time. Rolt ze wel van buik naar rug? En heeft ze haar voetjes al ontdekt? Men zegt dat zodra ze die hebben ontdekt, vastpakken en in de mond stoppen, de buikspieren in principe voldoende ontwikkeld zijn om van rug naar buik te rollen. Onze meid ging dat inderdaad vlak daarna doen. Het is helemaal niet erg als ze met 5 maanden nog niet rollen hoor ☺️ Die van ons blijft nu geen tel meer op de rug liggen, ook vermoeiend soms 🤭
2 jaar geleden
Wij doen het precies zoals hier al eerder wordt aangegeven, rollen vanuit haar heupen. Onze fysio zegt ook dat je hier echt bij mag helpen. Ik was al bang dat ik ‘te veel’ deed. Maar het is goed als zij juist die beweging voelen.
Hier ook bijna 5 maanden maar ze kan het ook nog niet. Ook oefenen we het rollen vanuit links en rechts. Veel tummytime inderdaad!
2 jaar geleden
Onze jongen draait van rug naar buik en ik heb het met ‘m geoefend door hem mijn vinger te laten pakken en ‘m dan te begeleiden als het ware. Hij moet dan zelf z’n beentjes in de lucht gooien en de draai beweging maken.
Geen idee of dit een ‘verantwoorden’ manier is, maar ging bij ons op deze manier natuurlijk en hij kon het in no time.
2 jaar geleden
Hier bijna 6 maanden.
Ze heeft al meermaals twee dagen achter elkaar gerold maar bij mijn dochter lijkt het wel alsof ze denkt : nou kan ik, next.... 😂😂
Ik ga dr niet pushen. T gaat allemaal al snel genoeg haha
2 jaar geleden
Ons zoontje is 5 maanden en heeft wel eens van buik naar rug gerold maar doet het dan weer heel lang niet. Ook als hij klaar met tummytime is dan wordt hij liever boos dan dat tie zelf terugdraait naar zijn rug (want hij kan t wel?). Van rug naar buik was laatst bijna raak maar toch niet 😂. Als hij op zn buik ligt en hij gaat op zn zij liggen, dan gaat tie wel met alle kracht terug op zn buik. We hebben geen haast, hij ligt vaak op zn buik en dat is het belangrijkst om sterker te worden 👌🏼
2 jaar geleden
Reactie op Dreamxx
Ons zoontje is 5 maanden en heeft wel eens van buik naar rug gerold maar do ...
Hoe is het hier met de rollende baby’s ondertussen?
Mijn zoontje is nu ook 5 maanden en heeft ook nog geen zin om te rollen.
Kan goed mee helpen als wij hem bij zn heupen pakken en draaien maar gaat ook niet op z’n zij liggen ofzo. Als hij op zn buik ligt doet hij ook dit. Boos worden maar niet rollen dus uiteindelijk draai ik hem dan maar en dat is hij al aan het huilen 😢
Hij kan hartstikke goed op z’n buik liggen en houd dat ook goed vol per keer