9 Reacties
2 jaar geleden
Geen ervaring maar wat ik zou denken wat handig is:
- idd die wagen huren/ meenemen
- mogelijk baby zalfje tegen muggen, paracetamol, thermometer, nagelknipsetje en overige verzorgings artikelen
- paspoort
- iets waardoor hij uit de zon kan blijven (je hebt van die opklapbare boxen die gelijk de zon buiten houden volgens mij als een soort tentje, zou gelijk het speelkleed vervangen)
2 jaar geleden
Ors is een must. Zonnebrand natuurlijk of uv shirt met lange mouwen. Let op blote knieën dat je die goed smeert. Zonnehoedje. Let op deet mag niet voor kinderen maar bv zn klamboe speciaal voor over de wagen en of ledikant te spannen. Zetpil
Ik weet niet wat voor voeding je geeft, maar zorg dat je of voldoende bij hebt of daar extra kunt kopen, mocht er een blik omvallen. Of door hitte extra dorst. Als het te zwaar is voor bagage paar dagen eerder verzenden naar hotel. Voor kinderwagen zul je misschien extra moeten betalen. Kijk ook even goed op de site van ggd welke entingen er gegeven moeten worden en hoe de gezondheidszorg is. Zorg dat de kleine is bijgeschreven op de verzekeringen.
Zorg, uitvaart, reis ect
Tentje uv werend is al genoemd zag ik. Natuurlijk de zwemluiers. En een zwemband. Soms is dit verplicht. Dat is beetje waar ik zo aan denk. Oja en natuurlijk als kleine speen heeft, speen voor in vliegtuig en flesvoeding voor in vliegtuig of bv maar dat hoef je niet in te pakken.
2 jaar geleden
Reactie op Xfx
Ors is een must. Zonnebrand natuurlijk of uv shirt met lange mouwen. Let op ...
Een baby mag je pas vanaf 6mnd introduceren met “gewoon” water drinken dus ik zou zeker niet zomaar ORS gaan geven aan je kleintje op vakantie! Extra drinken gewoon KV of BV aanbieden mag wel met hitte.
Je mag met baby’s tm 2jr (ik meen 10kg) gratis luchtruim bagage meenemen dus ff kijken met boeken dat je evt daarin weer kan schipperen qua koffers . Dit staat los van de kinderwagen! Voor langere reizen hebben sommige lucht maatschappijen een baby bassinet voor op de stoel, zou je kunnen checken.
Veel spullen (zwem luiers, zeep, doekjes etc) kun je in grotere supermarkten prima kopen dus daarvan zou ik persoonlijk niet te veel verslepen . Altijd daar gekocht (landen Spanje Griekenland Engeland Duitsland) en nooit mis gepakt.
Verder , verdeel het (met meerdere koffers) dat in elk koffer wat van iedereen, maar zeker spullen van de baby zit.
Mocht een koffer achter blijven, dan heb je altijd een setje kleding oid tot dat dit is opgelost.
Hier ooit gehad, en m’n man had helemaal niks , 3dagen tot z’n koffer kwam😅 wordt wel vergoed maar is niet handig