14 Reacties

2 jaar geleden

Oh wat vervelend voor jullie en de kleine. Wij doen het badje altijd op 38 graden en hebben van de kraamzorg meegekregen en doen dit nog steeds: een hydrofiele over zijn lijfje heen tot zijn nek en dan in het badje. Zo is hij over zijn hele lichaam warm tijdens het badje. En anders kun je wellicht iets boven het badje hangen wat ze interessant vindt om naar te kijken zodat ze is afgeleid en meer kan ontspannen hopelijk? Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ze lekker kan genieten van haar bad :-)

2 jaar geleden

Ritueel zou ik het niet noemen, wel een routine. Onze kleine (14 week) heeft een perianale abces en daarom douchen we hem tweemaal per dag. We gebruiken geen zeep, want we willen zijn huid zo min mogelijk irriteren . Na een poepluier gaan we aan de slag. Mijn man legt een handdoek klaar en zorgt dat de douche op temperatuur is. Ik houd de baby vast boven het badje (ik sta er in voedingsbh en ondergoed), mijn man spoelt de baby af met de douchekop en eindigt met een harde straal water op het abces. Mijn man pakt dan de handdoek en legt dat over zijn armen. Hij houdt zijn armen zo dat ik de baby in zijn armen kan leggen. We wikkelen de baby dan een beetje in, ik neem de baby over om naar de verschoon tafel te gaan. Mijn man ruim de douche op en ik dep de baby droger. Ik föhn zijn lichaam ook droog (op de laagste stand). Tijdens het föhnen houd ik mijn hand tussen zijn lichaam en de straal warme lucht, maar laat de lucht wel tussen mijn vingers door. Ik controleer steeds of het niet te heet is en of zijn billen al droog zijn. Ik wissel ook af met een 'koude' luchtstroom. Soms wrijf ik een paar druppels babyolie tussen mijn handen en daarmee wrijf ik over zijn buik, maar meestal doe ik hem alleen een luier om met een dikke laag bepanthen op zijn billen. Je hoeft je baby ook niet altijd in bad te doen. Houd haar in je armen (misschien huid-op-huid als dat haar kalmeert) en dep haar nek, handjes en voetjes een beetje af met een hydrofiel washandje.

2 jaar geleden

Misschien inbakeren en dan in t warme water?

2 jaar geleden

De enige tip die ik kan geven.. doe het niet voor een voeding want dan heeft de kleine ook honger.. onze kleine vindt bad ook niks aan maar dan vooral het aan en uit kleden is gillen 😅. Als we het doen als hij geen honger heeft of niet moe is gaat het iets beter, maar het blijft niet zijn hobby..

2 jaar geleden

Onze zoon van 12 weken vindt het badje zelf niet erg, maar het afdrogen en aankleden daarna is dráma! Het helpt wel als we dat heel rustig doen, in het donker en niet te veel tegen hem kletsen.

2 jaar geleden

Oh wat vervelend. Onze zoon vind het badje heerlijk. In het ziekenhuis deden ze een hydrofiele doek om hem heen en deze in het bad steeds iets meer los maken. Zo bleef hij langer warm. Eerst rustig de voetjes in het water en daarna de rest. Misschien moet je gaan spelen met de temperatuur. Vind ze liever kouder water fijner of juist iets warmer. In het begin hebben wij hem elke keer op de arm gepakt onder de douche. Sinds hij 3 maanden is houd ik hem vast in het badje zo kan hij lekker spartelen met zijn benen

2 jaar geleden

Wij hebben een verwarmd aankleedkussen van Cuddl en dit helpt volgens ons goed tegen het krijsen na het bad. En de ruimtes van het badje en waar je de luier/kleding doet lekker stoken. Wij doen hem in bad na de fles en na zijn slaapje, als hij die doet. Dan zit ie nog ruim een uur voor de volgende fles

2 jaar geleden

Wij hebben een warmte lamp op het aankleedkussen gericht bij het afdrogen en aankleden. Ook hebben wij de gewoonte om hem een kleine massage te geven met olie, zodat zijn huidje niet te droog wordt.

2 jaar geleden

Misschien kan je kijken of je met het moment van het badje/douchen iets kunt spelen? Ik ben er bij ons achtergekomen dat het het beste werkt als we het badje doen zodra ze voor de eerste keer uit bed komt. Dan krijgt ze eerst de fles en dan half uur/drie kwartier later gaat ze in bad. Dan weet ik zeker dat ze geen honger heeft en niet moe is. Verder verwarm ik de kamer goed voor met een elektrisch kacheltje. En ik bedenk me nu net dat die een soort ruis geeft, misschien dat dat ook geruststellend werkt. Dus misschien kan je tijdens het badje iets van ruis aanzetten? En ik praat de hele tijd tegen haar. Ik vertel wat ik op dat moment doe. (“Luier uit, en dan gaan we nu lekker in bad. De teentjes goed wassen,” etc.) Tot dat ze alle kleren weer aan heeft. En ik geef haar tijdens het aan- en uitkleden gewoon de speen als ze die wil. Ik droog haar trouwens af met hydrofiele doeken, weet niet of je dat ook bedoelt met ‘handdoeken’? Ik vind een handdoek zo hard voor m’n dochter.

2 jaar geleden

Hoi, hier precies hetzelfde gehad. Wij kwamen op het punt dat we haar drie/ vier weekjes gewoon helemaal niet gedoucht of gebadderd hebben (wel alles goed schoongehouden natuurlijk met een washandje). Dus even een pauze. Daarna rustig weer eens geprobeerd, enige keer tot nu toe dat ze het bad oké vond was (12 weken): - volledig ingewikkeld met een hydrofiele doek wel haar armpjes vrij - badkamer op standje sauna - water lekker warm (38 graden) - zittend ipv liggen - afleidend boekje erbij - veel positieve dingen zeggen en zelf te lachen en geinen - uiteraard doen wanneer ze geen honger heeft en niet moe is! Ik weet nog niet of het op lange termijn een succes gaat zijn 😂 zijn er nog niet aan toegekomen weer te proberen (zat net in een sprong en was al niet blij, no way dat in het dan weer durf te proberen) hopelijk lukt het vandaag wel! Uiteindelijk zal ze het wel leuk gaan vinden denk ik dan. Las ook ergens dat sommige kindjes het geluid van het water dat stroomt intimiderend kunnen vinden, dus zorgen dat ze dat allemaal niet mee krijgt kan al helpen! En uiteraard voetjes eerst dan kan ze rustig wennen als ze haar erin laat zakken.

2 jaar geleden

Wij hebben zelf een groot bad. Ik geef hier ook borstvoeding in en ik ga samen met hem in bad. Daarna lekker spetteren en watertrappelen. Verder staat de kachel ff op standje sauna. Misschien is dit iets als je de mogelijkheid heb om het fijn te hebben.

2 jaar geleden

Pff hier ook meer een 'moetje'. Ik en ons zoontje beleven hier weinig plezier aan 🤣 Vind het zon enorm gedoe. Ik denk altijd maar ; het is even niet anders, alles goed wassen, afdrogen en klaar. Vaak onder hard gehuild en soms iets minder. Wij doen nu nog 1x per week maar een hobby is het zeker niet 🤭

2 jaar geleden

Onze meid vind het ook verschrikkelijk. Ik doe haar 1x in de week onder de douche met papa. Verder met de vochtige wegwerp handschoendjes van zwitsal schoonmaken. Misschien een idee voor jullie kleine ♥️