14 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb laatst 1 garnalenspiesje op... mijn lichaam vond er wat van 馃檲馃挬 ik denk dat je lichaam wel aangeeft wanneer je dingen in het vervolg niet meer moet eten... ( met uitzondering van alcohol en rauw vlees enz.) Ik denk idd dat 1x per week zolang je lichaam het goed vind je wel dit mag eten
2 jaar geleden
Reactie op Mskyra88
Ik hou alles aan van zwangerhap app, daarin staat dat het niet verstandig i ...
Het advies is om twee keer per week vis te eten als je zwanger bent. Of bedoel je met vis, tonijn uit blik?
2 jaar geleden
Reactie op a-vdp
Jaa ik bedoel dan echt tonijn uit blik!
Ik heb het wel een paar keer gegeten. De hoeveelheid dioxine verschilt per tonijnsoort. De tonijnsoort die in een blikje zit is net wat minder schadelijk.
Interessant is ook dat voedingsadviezen uit bijv UK en US minder streng zijn op dit gebied (zij zeggen dat uit een blikje wel kan met mate); dus het NL advies lijkt enigzins streng. Beetje braafste jongetjes van de klas.
Maargoed uiteindelijk is het je eigen keuze en moet je doen wat goed voelt!
2 jaar geleden
3 jaar geleden mocht je nog tonijn uit blik maar met mate. Dat geldt ook voor garnalen bijvoorbeeld. Dat hebben ze aangescherpt uit voorzorg maar het kan dus zijn dat je oude informatie vindt/leest en de meningen zijn er over verdeeld.
Ik vroeg het mijn verloskundige en die zei ook; als je het maar niet te vaak doet. Dus ik eet het ook af en toe, zeker omdat ik het bij mn 1e ook deed en toen was het dus ook nog niet tegen de regels
2 jaar geleden
Zoveel veranderd in 13 jaar tijd 馃檲.. toen werd juist geadviseerd lekker veel haring,zalm etc te eten...