7 Reacties

22 dagen geleden

Hi! Wij bieden onze zoon verschillende bekers aan. Een rietjesbeker, een 360 beker, een tuitbeker, een open beker. En ja, vaak is alles nat, haha. We doen hem bij een open beker twee slabbetjes om zodat z'n trui niet helemaal nat wordt. En een klein bodempje drinken. Oefening baart kunst, het wordt steeds minder een kliederboel. Hij wil ook vaak uit ons glas drinken (bijv afgekoelde thee). Dan helpen we hem en leert hij zo slokjes nemen. Hopelijk heb je hier iets aan.

22 dagen geleden

Reactie op DPZA

Hi! Wij bieden onze zoon verschillende bekers aan. Een rietjesbeker, een 3 ...
Ik heb hem net een bekertje leeg laten drinken. Inderdaad 2 slabbetjes maar alsnog alles nat tot door z’n trui, door z’n rompertje op z’n huid haha. Maar heb m wel veel horen slikken. Ik blijf het hem gewoon aanbieden. Maar, hoe doe jij het dan nog met z’n fles? Geef jij m tussendoor ook nog steeds z’n zuigfles of is dat dan verwarrend? Ik wil m namelijk wel nog steeds z’n flesje melk voor de nacht geven. Anders slaapt hij niet. Het lijkt me voor hem niet fijn om te veel veranderingen tegelijk aan te gaan, dus z’n fles overdag weg en dan ook gelijk de nacht in zonder fles. Hij krijgt ook z’n speen al niet meer overdag, alleen bij z’n slaapjes. Dus vind het dan even welletjes met de veranderingen.

22 dagen geleden

Reactie op EsmeeZuur

Ik heb hem net een bekertje leeg laten drinken. Inderdaad 2 slabbetjes maar ...
Haha oeps. Misschien nog iets minder in de beker? En anders toch een beetje helpen met vasthouden. Het is ook een hele verandering, weer een nieuwe vaardigheid die ze moeten leren. Onze zoon drinkt savonds voordat hij gaat slapen nog uit de borst. Dat is niet veel meer, dus daarna krijgt hij gewoon nog een fles. :) Die houden we er ook voorlopig nog lekker in. Overdag zorg ik dat zijn 360 beker altijd voor het grijpen ligt, daar drinkt hij inmiddels heel goed uit, wel in etappes. Steeds een slokje, haha.

21 dagen geleden

Hier een rietjesbeker! Tip: geef hem een knijpfruitje.... die zuigen ze vaak zo leeg. Daarna de rietjesbeker met appelmoes erin geven. Daarna vullen met water... tada! Zo snapte mijn zoontje het! Ideaal! Weg met de fles overdag.

21 dagen geleden

Wij hebben met de 360 graden beker in begin dan beetje het flapje omhoog gedaan, zodat hij snapte dat er drinken uit komt. Misschien dat het zo kan lukken

18 dagen geleden

Wij begonnen met rietjes beker (siliconen EZPZ). Hij drinkt nu (weliswaar niet zonder water morsen) uit een beker. Ik lees ook vaak de tip om een smoothie bijvoorbeeld of yoghurt uit een beker te leren drinken, iets vastere vorm en minder makkelijk te morsen dan water - want komt er minder snel uit. Succes!

7 dagen geleden

Bedankt voor de tips! Bruikbaar!