11 Reacties

13 dagen geleden

Hey! Wat goed dat je hier even over wilt sparren met andere mannen, begrijpelijk. Ik zag dat je jouw bericht ook al in de “papa club” groep hebt gezet. Ik hoop dat je daar lotgenoten vind. Ik heb ook een man thuis die de slechte nachten heel lastig vind om mee om te gaan, mede omdat hij een vaste slaper is en altijd veel moeite heeft met wakker worden waardoor hij vaak veel frustraties voelt midden in de nacht. Hij houd er alleen niet van om zijn ervaring te delen op een forum, maar goed ik wilde je even laten weten dat meerdere vaders hier mee struggelen. Succes!!

13 dagen geleden

Hoi, ik ben geen vader, maar mama, maar bij ons is het precies andersom. Ik heb het ontzettend zwaar met gebroken nachten en mijn vriend die kan er veel beter mee om gaan. Onze dochter slaapt nu een week best wel slecht en ik kan er moeilijk mee omgaan. Ik heb geen tips helaas, maar wil je wel laten weten dat je niet de enige bent!

13 dagen geleden

Misschien is deze groep op facebook iets voor je?

13 dagen geleden

Mijn man is niet actief op dit forum maar hij heeft hetzelfde. Wij hebben samen afspraken gemaakt die voor ons werken. In ons geval betekend het dat ik het merendeel van de nachten alleen doe. Ook hebben wij een logeerkamer op zolder en het komt dus wel eens voor dat mijn man halverwege de nacht naar de logeerkamer verkast. Of op voorhand al aangeeft daar te gaan slapen. Wij zijn van mening dat je het samen moet doen. Wij dragen gelijkwaardig bij aan de opvoeding van ons zoontje maar dat is voor ons niet hetzelfde als 50/50. Zo is mijn man bijvoorbeeld een vroege vogel en neemt hij meestal de ochtendroutine voor zijn rekening. Ik heb dan iets meer ruimte voor mezelf om even op te starten. Een gellijkwaardige bijdrage is niet automatisch 50/50 op alle vlakken. Je moet het samen doen. Misschien zijn er juist andere taken die je vrouw juist als zwaar ervaart en jij niet.

12 dagen geleden

Mijn man heeft het er ook erg moeilijk mee. Hij slaapt al bijna een jaar nu op zolder, met white noise aan zodat hij niet van elk geluidje wakker schrikt. Ik slaap daar zelf gewoon doorheen en heb er dus niet zoveel moeite mee. Het is niet geweldig, deze oplossing, maar zorgt in ieder geval voor uitgeruste ouders.

12 dagen geleden

Mijn man ervaart het ook als enorm zwaar. In onze omgeving ook wel mensen met slecht slapende kinderen maar kwamen we pas achter toen we het zelf bespreekbaar maakten. Dat geeft echt wel steun. Jouw man is zeker niet alleen. En slaaptekort is ook echt slopend

12 dagen geleden

Daddit op Reddit is heel fijn, als je een beetje Engels kunt spreken. Ik heb voor mijn man besloten dat hij in onze slaapkamer slaapt en ik met de baby in de babykamer. Op die manier is er in ieder geval 1 ouder die auto kan rijden zonder slaaptekort. Gezellig is anders, maar je moet gewoon keuzes maken.

12 dagen geleden

Reactie op Lavie91

Hey! Wat goed dat je hier even over wilt sparren met andere mannen, begrij ...
Hij kan altijd een berichtje sturen om het te bespreken. Dat hoeft niet via dit forum ook.

12 dagen geleden

Reactie op bettyama

Hoi, ik ben geen vader, maar mama, maar bij ons is het precies andersom. Ik ...
Wat klote zeg! Ik ben benieuwd hoe wat het doet met jou en hoe je ermee omgaat. Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd voor een pb.

12 dagen geleden

Reactie op CandyKong

Daddit op Reddit is heel fijn, als je een beetje Engels kunt spreken. Ik ...
Goede dank je wel ga ik zeker even naar kijken!

12 dagen geleden

Reactie op Brigit&Sofie

Misschien is deze groep op facebook iets voor je?
Super ga ik direct even naar kijken! Dank je.