24 Reacties

één maand geleden

Ik zou niet te vroeg overgaan naar 1 slaapje. Dit is meestal pas rond 18 maanden. Ik weet niet hoe oud hij nu is, maar misschien hij nu in een sprong of is de spreiding van de slaapjes nu niet goed.

één maand geleden

Reactie op Fen37

Ik zou niet te vroeg overgaan naar 1 slaapje. Dit is meestal pas rond 18 ma ...
Hij zit nu inderdaad in een sprong maar dat korte slapen (bij middagslaap) doet die al iets langer. Hij slaapt van 9:30 tot 10 en middag van 12:30/13:u tot als die t doet 15:00. Maar meestal is t maar max tot 14:00. Hij is van 27 sept

één maand geleden

Met deze leeftijd hou je 2-3-4 uur aan of 3-3-4. Dit houdt in dat als hij om half 6 wakker is maximaal om half 9 weer naar bed gaat. Als hij dan om half 10 wakker wordt, mag hij om half 1 weer in bed liggen. Om half 10 pas ziin eerste slaapje gaat hij al oververmoeid zijn eerste slaapje in en dat merk je de rest van de dag.

één maand geleden

Hoi! Mijn zoontje is ook van 27 sep 😊 2 of 3 weken na zijn verjaardag zijn wij overgegaan naar 1 slaapje. Mijn zoontje is nooit goede slapper geweest, wereld is meer interessanter voor hem dan slapen. Hij deed opgeven moment ochtend slaapje van 1,5 uur en middag slaapje maar 30 min. Toen dacht ik, misschien toch 1 lange slaapje zou beter zijn. Hij doet het echt heel goed. Ik doe hem om 11 uur naar bed en hij valt snel in slaap (normaal was dat altijd drama en gevecht) en hij slaapt tot 13 uur, soms 13.30 uur en heeft meer energie in de middag. Het werkt voor ons en vooral voor hem heel goed. Van baby die niet in slaap wilde vallen en kort sliep tot dreumes die makkelijk in slaap valt en lang slaapt dat ik echt tijd voor mijzelf heb. Maar je kindje moet echt aan toe zijn. Bij mij duurde het 1 week tot hij het doorhad dat wij een nieuwe routine hebben.

één maand geleden

Reactie op MamaBia

Hoi! Mijn zoontje is ook van 27 sep 😊 2 of 3 weken na zijn verjaardag zijn ...
Oké goed te horen. En voor die de routine doorhad, sliep die de middag toen ook nog steeds kort? Tot na die week zeg maar dat die t doorhad?

één maand geleden

Reactie op MamaBia

Hoi! Mijn zoontje is ook van 27 sep 😊 2 of 3 weken na zijn verjaardag zijn ...
Hoelaat gaat je kindje in de avond naar bed en hoelaat wakker ongeveer in de ochtend? Mijn dochter wilde vanaf 11 maanden nog maar 1 slaapje doen. Heb haar tot vorige week wel elke dag 2 slaapjes aangeboden. Helaas sliep ze of de ochtend, of de middag. Vorige week er voor gekozen om over te gaan op 1 slaapje omdat ze dan wel een lang slaapje doet, langer dan als ik er 2 aanbied. Ze gaat rond 11 uur/11:15 naar bed. In de avond wel snel moe dus 18:15/18:30 slapen en rond 6:00 weer wakker(het is heel lang 5 uur geweest)

één maand geleden

Sinds 2 weken moet het zijn. De eerste week sliep ze maar een uur,en nu ongeveer 2 uur en 30 minuten. Het wennen had tijd nodig

één maand geleden

Reactie op mamavanscott2709

Oké goed te horen. En voor die de routine doorhad, sliep die de middag toen ...
Eerst deed hij het prima, 45 min ochtend slaapje en 1 of 1,5 uur middag. Rond zijn verjaardag sliep hij steeds langer in de ochtend en minder in de middag. Ik maak hem niet wakker, paar keer geprobeerd maar dan was hij de hele dag moe en boos. In die week was het proberen als hij moe was rond 9 10 uur toch wel naar bed als hij nog wilde spelen tot 11 uur probeerde ik hem wakker houden. Ik heb in die week geen middag slaapje aangeboden behalve als hij echt rond 15 uur al zo moe was, maar dan sliep hij toch max 30 min.

één maand geleden

Reactie op Didu

Hoelaat gaat je kindje in de avond naar bed en hoelaat wakker ongeveer in d ...
Hij is wakker rond 7 uur, af en toe 6.30 uur en heel zelden 6 uur maar hij vindt het heerlijk om gewoon in zijn bedje te blijven liggen dus pas om 7 uur uit bed. Om 11 uur slaapje en dan rond 18.30 of 19 uur naar bed, wij oefenen nu om zelfstandig in slaap vallen, tot nu toe wiegen, hij houd echt niet van slapen. Dus het duurt in de avond echt wat langer tot hij slaapt, vandaar dat hij al om 18.30 uur naar bed gaat, maar pas om 19 uur of later echt slaapt.

één maand geleden

Reactie op MamaBia

Hij is wakker rond 7 uur, af en toe 6.30 uur en heel zelden 6 uur maar hij ...
Heerlijk dat hij zo lekker lang in bed ligt. Mijn dochter is nog aan het wennen denk ik aan 1 slaapje. Om 18:00 is ze erg moe en dan gaan we ook beginnen met het avondritueel. Ze was ook nooit een makkelijke slaper maar nu met 1 dutje is het overdag geen strijd meer. Geef echt meer rust. En over het wiegen, ooit komt er een moment dat hij zelfstandig slaapt en ouder is en dan komt er een tijd dat je het wiegen gaat missen 🤗

één maand geleden

Reactie op Didu

Sinds 2 weken moet het zijn. De eerste week sliep ze maar een uur,en nu ong ...
Oké. Ik heb hem vandaag 1 slaapje aangeboden. Helaas maar 1 uur geslapen. Na iets meer dan een uur uit zichzelf wakker geworden.. (toen die de ochtend sliep, sliep die met de middag mee gerekend 2 uurtjes) hij was natuurlijk heel moe. Het is wel lastig alles rekken maar zoals ik dit van jou (en alle andere) lees is het vooral gewoon volhouden zeker een week/ liefst 2(?) en dan moet het beter worden qua ritme vinden? Ik las online ook dat als ze er aan toe zijn, je merkt dat ze vroeger wakker worden en bijv met 2 dutjes moeilijker in slaap vallen omdat ze nog niet moe zijn en ‘s nachts sneller wakker worden. Nou 2 van de 3 dingen heeft die. Hopelijk went t sneller dan ik hoop! Ook voor hem

één maand geleden

Oké. Ik heb hem vandaag 1 slaapje aangeboden. Helaas maar 1 uur geslapen. N ...
Het is natuurlijk alleen maar beter als je kindje 2 dutjes doet, maar hier lukte het gewoon echt niet meer ondanks maanden proberen. Had je vaste slaaptijd? Keek je naar wakkertijd? Anders zou je ook ipv over gaan naar 1 slaapje iets later in bed kunnen leggen overdag. Misschien werkt het wel. Mijn dochter slaapt regelmatig 2 uur in de middag maar gisteren toevallig maar 1 uur, en dit is dan ook weer in de vroege ochtend te merken helaas. Een hele zoektoch is en blijft het. Hoe is jou nacht gegaan?

één maand geleden

Oké. Ik heb hem vandaag 1 slaapje aangeboden. Helaas maar 1 uur geslapen. N ...
Als je gaat merken dat hij in de nacht wakker wordt , dan was hij er nog niet aan toe en is hij oververmoeid. Ik hoop voor jou natuurlijk dat dit werkt , maar het is heel normaal dat een kindje van die leeftijd een lang slaapje doet en een van een half uur.

één maand geleden

Kan weken duren tot wel 2 maanden. 2 naar 1 is de grootste aanpassing. De eerste week (weken) hebben we dit ook een paar keer gehad en ging ze tussen 17:15-18u slapen

één maand geleden

Hier ligt het eraan hoelaat ons dochtertje van 14 maanden smorgens wakker word. Als we haar laten liggen wordt ze tussen 8:30 en 9:30 wakker. Dan gaat ze pas weer om 12:30 naar bed en slaapt dan vlot 3 uur aan een stuk. Als we er wel vroeg uit moeten dan slaapt ze smorgens nog 30 min tussen 10:00 en 11:00 we maken haar dan wel wakker zodat ze smiddags ook weer optijd naar bed kan. Gelukkig een hele goede slaper, ze heeft zelf aan als ze wil slapen en gaat dan bij de gang deur staan. 🙈

één maand geleden

Reactie op Appelflapke

Kan weken duren tot wel 2 maanden. 2 naar 1 is de grootste aanpassing. De e ...
Van 1 naar 0 is denk ik de moeilijkste hoor naar mijn ervaring. Ik vond 2 naar 1 minder spannend en werkt ook voor ieder kind anders natuurlijk. De overgang bij mij ging best makkelijk bij beide kinderen.

één maand geleden

Reactie op mb93

Hier ligt het eraan hoelaat ons dochtertje van 14 maanden smorgens wakker w ...
Oh wat heerlijk. En als ze zolaat wakker word ‘s ochtends Hoelaat gaat ze dan naar bed savonds?

één maand geleden

Oh wat heerlijk. En als ze zolaat wakker word ‘s ochtends Hoelaat gaat ze d ...
Tussen 19:00 en 19:30

18 dagen geleden

Mijn kleine is momenteel 14,5 maand en geeft s’ochtends niet meer aan moe te zijn. Dus ik ga dit sinds vandaag rekken naar 11.30 uur. Dus 11.00 uur lunch. En 11.30 uur naar bed. Ben benieuwd.

17 dagen geleden

Ik heb een zoontje van 15 maanden en slaapt ‘s ochtends 1 uur en ‘s middags 1,5/2 uur nog volop op 2 dutjes😂