12 Reacties

één maand geleden

Mijn baby is ook ineens steeds om 6.15 wakker. Dan slaapt hij tussen 8 en 9 vaak nog 30 minuten, dan rond 11.30 tot 14.30 en dan nog vaak ergens in de namiddag 30 minuten..en dan rond 18 30/19 naar bed. bed. Misschien de ochtendblad wat inkorten, max. een uurtje en dan slaapt hij misschien in de middag wat langer en kun je hem in de namiddag nog proberen even te laten slapen en dan wat later naar bed?

één maand geleden

Ochtendblad=ochtendslaap

één maand geleden

Hoi hoii, Wij struggelen ook al enkele tijd met het derde slaapje en zit eraan te denken om over te gaan naar het 2-3-4 ritme. Dit werkte toen voor ons oudste heel goed. Dus hopelijk voor de jongste ook. Hij wil namelijk het derde dutje niet meer slapen en wordt ook opeens voor 6e wakker. Het advies wat ik veel lees is wel om het ochtend dutje niet voor 9 uur te doen, omdat ze dat dan als verlenging van de nacht kunnen zien en daardoor het vroeg wakker worden in stand houden. Om wel te rekken tot 9 uur raden ze aan een overbruggingsdutje te doen tussen 7-8 uur van max een kwartiertje en dan gewoon rond 9-9:15 weer op bed te leggen voor de ochtend dut. Ons schema is nu ongeveer als volgt 9:15 - 10:15 ochtenddutje 12:30 - 14:30 middagslaapje 16:30-17:00 namiddag dutje. Alleen deze wilt dus niet altijd lukken. Als het niet lukt leg ik hem rond 18:15/30 in bed voor de nacht. En mocht hij dus, net als vandaag al om 5:40 wakker zijn, laat ik hem nog een overbruggingsdutje doen in de ochtend. Hopelijk heb je hier wat aan en slapen ze snel weer wat langer 🤭🤭

één maand geleden

Wij hebben een zeer wakkere baby. Het derde slaapje hebben we al een poos geleden geskipt 😅

één maand geleden

Hey, Persoonlijk denk ik wat mamaminipanda zegt dat je even ritme wat kan aanpassen. Ochtends Max uurtje laten slapen. Middags 2 uurtjes en laatste slaapje is 30 minuten Max. Ik denk juist dat je zoontje eerder weigert door oververmoeidheid ivm korte tweede slaapje en daarom ook signalen niet goed laat zien. Ons schema is als volgt: (Wordt meestal 6:45 wakker) 9:10 eerste slaapje meestal tot 10:00 12;15 slapen 2 uur slaap tot 14:15 Daarna 16:30 slapen tot 17:00. Werkt voor ons perfect! De slaapdruk bij jouw kindje is middags wat minder gezien hij middags heel kort slaapt gezien hij niet moe genoeg is en zijn volle slaap ochtends heeft gehad. Dus draai het om, zou mijn tip zijn. En kijk het dan nog even kleine maandje aan tot 7 maanden. Overigens is er ook sprake van slaapregressie rond deze tijd dus daarvan is ook sprake van vroeg wakker worden. 😊😊

één maand geleden

Vraag mij altijd af, want lees het hier ook weer. Dat er dan gezegd wordt, gewoon even zo kort slapen en dan daar even ene kort dutje van 15 minuten en etc. Maar hier gaat dat helaas niet zo soepel, als hij 15 munten slaapt, wil hij gewoon weer volledig wakker zijn 😂 Dus als hij half 7 wakker wordt, gaat ie rond 8 uur weer naar bed. Slaapt dan vaak anderhalf uur, als ik hem wakker maak is niemand blij en hij slaapt vaak ook niet snel, duurt 20 tot 30 minuten dus dan is het ondertussen half 9 - 9 uur. Dus hoe realistisch en handig is dat advies dan altijd? Maar het blijft volgens mij altijd een puzzel. Laat het hier maar gewoon gaan. Als ie slaapt slaapt ie zolang hij wil en lukt het niet dan even niet en proberen we het later of op een andere manier weer. Maar hier een kindje dat de nachten gelukkig goed slaapt, dus dat maakt dat het zo kan

één maand geleden

Reactie op Ryannes

Vraag mij altijd af, want lees het hier ook weer. Dat er dan gezegd wordt, ...
Ik snap wat je bedoelt. Dat had mijn oudste op een gegeven moment ook. Maar dat korte slaapje doe ik echt als hij voor 6e wakker is geworden. Als hij 6:30 wakker wordt, leg ik hem pas rond 9 uur op bed. Dat is ook prima vol te houden voor hem. Maar als hij echt al rond half 6 wakker wordt, houdt hij het niet vol tot zijn ochtenddutje. Wij houden ongeveer een wakkertijd van 2,5 uur aan.

één maand geleden

Wij hebben ook een baby die overdag minder slaapt nodig heeft. Wij zitten ook al op 2 slaapjes. 7:45 eerste fles 9:30 fruithapje 10:30 - 11:00 30 min slaapje😅 11:30 1/2 fles 12:30 boterhammetje proberen 14:00 1/2 fles 15:00 - 17:00 slapen maar soms al snel wakker 17:00 groente hapje 19:00 laatste fles 19:30 naar bed Wij willen zelfs al naar 3 voedingen omdat de kleine graag eet en de middelste 2 flessen nog maar voor de helft (soms nog minder) opdrinkt 🙈.

één maand geleden

Hier slaapt ze zowiezo maar 2 slaapjes overdag al even ze word 15maart 6 maanden. Ze slaapt van 8 tot 8 half 9 (wel een fles snachts nog) wakker verschilt dat heel erg, ze kan om 10 uur al in slaap vallen maar ook pas om half 12 daarna even wakker en slaapt ze meestal rond 2 3 uur nog een goed slaapje en daarna wakker tot 8. Soms is ze heel moe dat ze even weg Dut maar dat zijn dan max 20 minuutjes.

één maand geleden

Het derde slaapje is bij ons juist het enige slaapje dat goed gaat, maar ik lees toch even mee 🤣

10 dagen geleden

Hier blijft het een puzzel met slaapjes. Meneer doet ineens 2 hele lange dutjes, slaapt in de ochtend vaak van +- 9 uur tot 11/11:30 en dan maak ik hem nog vaak wakker ook. En dan van 13:00/13:30 tot 15:00/15:30 Een 3e dutje is dan vaak lastig want die komt dan rond 17/1730 en merk dat dat niet handig is qua nacht. Maar nu is ie vaak rond 17:30 wel al moe, dus hapjes gaan moeilijker en naar bed gaat moeilijker dan zou moeten denk ik. Duurt vaak wel 30/60 minuten om in slaap te komen of we helpen hem. Meer mensen die hier nu wat mee puzzelen? En wil hem liever niet eerder wakker maken, oaar keer wel gedaan en was ie zo min erna en wou ie vrij vroeg weer naar bed..

10 dagen geleden

Onze meid kan enkele weken kruipen en is dan van 2 naar 3 slaapjes gegaan 😄 Volg je gevoel en de vermoeidheidssignalen van je baby 😉 ik lees je gevoel om het 3de slaapje te skippen, dan kan je dat toch gewoon proberen. En als het niet werkt, keer je terug. Het ouderschap is vaak trial & error 🤗