13 Reacties

één maand geleden

Als die nu weer in de nacht komt zou ik nog niet overdag afbouwen.. misschien een sprongetje of iets nu? Geef je hem een volle fles in de nacht?

25 dagen geleden

Vraagje na jouw berichtje 😊. Die 200 gram warme maaltijd, reken je daar dan ook aardapels bij of alleen de groente? En geef je dit geblend of gewoon stukken (rapley)? En het fruit? Ook geblend of stukjes?

25 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Vraagje na jouw berichtje 😊. Die 200 gram warme maaltijd, reken je daar d ...
Heeft jouw vraag te maken met het verteren van eten?

25 dagen geleden

Reactie op Shyla_

Heeft jouw vraag te maken met het verteren van eten?
Nee, ik vraag mij af hoe heel veel mensen al 200 gram groente in hun baby krijgen🤪.. Mijn dochter die vindt het allemaal heel erg lekker, maar bij lange na red ze geen 200 gram en al helemaal niet als ik de aardappels er niet bij tel. Dus vandaar mijn vraag 😊

25 dagen geleden

Wij merken dat bij 4 flessen hij 2 flessen slecht drinkt. Wij hebben nu een ritme van: 7.00 fles 180ml water+6 en 4 schepjes rijstebloem 9.30/10.00 fruit 13.00 fles 180+6 15.30 beetje fruit 17.30 groentehap groentehap 19.00 210+7 en 4 schepjes rijstebloem. Komt nu nog 1x in de nacht. Volgens mij is 550/600ml melk rond deze leeftijd prima, met alles wat ze erbij eten..

25 dagen geleden

Hier krijgt mijn ventje 2 flessen . Smorgens 210 plus 7 en savonds voor slapen gaan 240 plus 8 scheppen . Smiddags zen patatjes 200 gram en fruithapje namiddag ook 200 gram . In begin gaf ik erna nog fles maar dronk er amper van en laat die 2 flessen nu weg en is er even tevreden mee 🎉. Snachts slaapt hij ook zonder extra fles , dus slaapt gewoon door . Hier wel nog goed gemixt en geef 30 gram aardappelen en 160 groenten en 15 gram vleesje .

25 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Nee, ik vraag mij af hoe heel veel mensen al 200 gram groente in hun baby k ...
Het is vaak 1 ijsblokje vlees/vis/ei met 2 aardappel/pasta/rijst 5 groente. Groente is geprakt of gepureerd. Pasta/aardappel/rijst is stukjes/geprakt. De gehele maaltijd heeft dus wel al dusdanig structuur dat hij een beetje moet kauwen. Ik ben niet zo’n fan van een enorme kliederboel tijdens het eten, dus hier geen rapley 🙈

25 dagen geleden

Reactie op Memtobe1

Het is vaak 1 ijsblokje vlees/vis/ei met 2 aardappel/pasta/rijst 5 groente. ...
Nee herkenbaar🙊🤣... maar dat alles samen is dan die 200gram? Of alleen groente 200gram met daarbij aardappel en vlees/vis?

25 dagen geleden

Reactie op Manon-vr

Nee, ik vraag mij af hoe heel veel mensen al 200 gram groente in hun baby k ...
Haha mijn zoontje kan ook echt niet 200gr op. 100gr lukt nog weleens maar soms zit het er onder. Dat is dan met rijst/aardappelen/pasta

24 dagen geleden

Ik probeer de overstap te maken van flesje minder zodat er meer fruit/ groente in gaat maar ik vind dat nog lastig. Krijg er nu met moeite 3ijsblokjes groente in. Zodra er pasta of rijst tussen zit dan spuugt hij het uit.

21 dagen geleden

Wat wij geven (4-9-23); 6.30u boterham met 100%pindakaas (eet meestal de helft) + 120+4 9.00fruit (helemaal) 11.00/11.30u boterham met 100%pindakaas (meestal 3/4de) + fles 120+4 Tussendoor iets van yoghurt, eiwit o.d. 15.30u warm eten (meestal wortelstamppot, geen vlees) 18.30/19.00u pyjamapap 150 of 180 Daarna komt ze meestal nog zo 2x(soms 1 of zelfs 3x) voor n flesje dat is dan 150+5.

21 dagen geleden

Ik kan er ook nog geen fles afkrijgen merk ik, zit ook nog op 4. Hij krijgt wel fruithap, bijvoorbeeld halve peer of driekwart banaan. Hele boterham zonder korst met boter en 2 ijsklontjes groente, soms een maispuff er bij. Het lijkt wel of hij dit nog niet ziet als vervanging want kan echt nog moord en brand huilen om een fles van 180+6 en savonds 200+7

21 dagen geleden

Ik vind dit ook lastig. Mijn dochter eet echt super goed maar heeft wel de flessen nodig merk ik. Wij geven nu: 07:00 180+6 met 6 el granen als papje 09:30 1 stuk fruit + water 11:30 1 boterham met groente/fruitspread met 150+5 14:30 maisvinger met 150+5 17:30 volledige maaltijd met groente aard/pasta en vlees of vis of kip + water 18:30 fles van 180+ 6 De ene dag drinkt ze alles netjes op en soms laat ze wel wat staan maar zo wisselvallig dat ik de fles van 14:30 nog niet er af wil halen