10 Reacties

2 jaar geleden

Die van ons gaat vanaf begin al in de slaapzak. Als ik luier verwissel slaapt meneer gewoon door🤣. Met voeden doen wij gewoon in de slaapzak. Vlak voordatie naar bed gaat doen we hem z'n slaapzak aan, geven 'm dan de fles en kunnen 'm zo wegleggen. Verder geen ervaring in overgang van dekentje naar slaapzak. Die van ons heeft beide namelijk🙈.

2 jaar geleden

Hoi hoi! Bij ons ging de overgang eigenlijk heel goed. Hij slaapt beter met de slaapzak. Ik liet de slaapzak aan tijdens het voeden. Tijdens het verschonen rits ik hem gewoon open en als ik klaar ben weer dicht. Ik laat hem er wel gewoon op liggen tijdens het verschonen.
Wij hadden de puckababy piep echt ideaal en je hebt ook verschillende TOG’s (ik gebruik nu 2.0) en met verschonen voeden laten we m gewoon aan

2 jaar geleden

Hoi hoi, Wij hebben de winterslaapzak van Lodger met mouwen die je eraf kan ritsen, maar deze hebben we nu eraan en altijd een romer met lange mouwen eronder! Ook kan de slaapzak van lodger met een rits van voor naar achter helemaal open zodat je makkelijk kan verschonen. In de nacht laat ik het slaapzakje aan tijdens de bv. Eerst sliep onze kleine ook onder een deken en laken en van de een op andere dag in de slaapzak en dit ging goed! Belangrijk is dat je kijkt naar de hals van de slaapzak dat deze niet te wijd is zodat hij erin kan zakken. Die van Lodger sluit perfect aan!

2 jaar geleden

Reactie op Loulouvb

Hoi hoi, Wij hebben de winterslaapzak van Lodger met mouwen die je eraf ka ...
Hi, heb je alleen een romper eronder zonder pyjama?

2 jaar geleden

Onze dochter heeft een TOG 3,5 slaapzak aan (jollein 4 seizoenen) met pyama eronder, dekentje met lakentje erbij strak ingestopt. Deken met tog 2 met 16 graden lijkt mij veel te koud

2 jaar geleden

Ohja wij doen altijd slaapzakje onderaan los met verschonen en dan naar de zijkant. Dan weer dicht in slaapzak aan borst en leg ik haar weer in dr wieg 😊

2 jaar geleden

Mijn meisje (bijna 13weken) trappelde zichzelf ‘los’ van onder de dekens, als ze wakker werd voor borstvoeding in de nacht. Toen zijn we inderdaad over gegaan naar een slaapzak. (Ook rond 10 weken) Dat ging eigenlijk heel goed. Ik heb het idee dat ze daar door rustiger slaapt, omdat ze niet ligt te woelen onder een deken. En we deden ook met een dekentje nog altijd een kruik, daar stopte we met een slaapzak ook mee. Ideaal!! Onze nachten gaan ongeveer zoals jij beschrijft: een keer verschonen inderdaad. Mijn dochter drinkt uit 2 borsten, dus tussendoor verschoon ik haar luier. De rits van de slaapzak half open, luier verschonen en weer dicht. Andere borst drinken en dan weer in de cosleeper! :) ik vind het super handig in de slaapzak! Als je het een gepruts lijkt, kun je ook altijd over dag een keer oefenen, dat heb ik gedaan! You can do it, mama!

2 jaar geleden

Reactie op Chantal Drent

Hi, heb je alleen een romper eronder zonder pyjama?
Jaa het is een romper met broekje, een setje. Maar de romper is wel dik van stof, met een ribje.

2 jaar geleden

Hoi! De overgang ging hier goed. Ik denk dat ik zelf een slaapzak makkelijker vind, na het voeden kun je je kindje dan gelijk wegleggen zonder de dekens te bewegen. Met voeden de slaapzak gewoon aanhouden. Verschonen vouw ik hem onder mijn kindje haar hoofd en kan ik er makkelijk bij