8 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Mommy2ML
Misschien heeft hij geen nood meer aan het ochtenddutje?
Hij had altijd 2 dutjes middag en ochtend, middag is hij inmiddels overheen gegroeid maar ik merk dat hij zijn ochtend dutje echt nog nodig heeft.
Dan word hij heel humeurig en gaat hij in zijn ogen wrijven etc en hij slaapt dan ook echt 3 uur door
2 maanden geleden
jep, ik zit ook te hopen op een fase. ‘s nachts is het krijsen, moet er een fles komen. Overdag slapen gaat opeens ook matig, pfff ben kapot. Ik weet niet of het komt door: jetlag (van vakantie), sprong, snotneus, leeftijd. Ik word sommige dagen echt gek.
In eerste instantie geef ik een klein flesje met water en beetje melkpoeder. Als dat niet werkt dan haal ik haar gewoon uit bed en dan maar geen dutje, ik kan niet tegen dat gekrijs. En doen we alleen een middagdutje.. of geen dutje en dan hebben we een overmoeide. Kortom, geen goede adviezen. Ben ook gewoon aan het overleven😝
2 maanden geleden
Ik laat ze beide nooit huilen, nooit gedaan ook. Als ze 's ochtends niet wil slapen en alleen maar huilt haal ik d'r naar beneden en probeer ik het later nog een keer. Is het dan nog steeds drama, dan maar niet. Volgende keer beter. Hier ook sinds een paar weken in overlevingsstand. x)
2 maanden geleden
Reactie op 𝙱 𝙾 𝙷 𝙾 𝙼 𝙰 𝙼 𝙰
Hij had altijd 2 dutjes middag en ochtend, middag is hij inmiddels overheen ...
Meestal vervalt eerst het ochtenddutje en dan pas het middagslaapje.. misschien kun je het omdraaien? Geen ochtenddutje maar dan wel een middagslaapje. Zo is het ook gelijk verdeeld qua wakker zijn en slapen.
Wij houden ons dan ook aan een soort schema, dit heeft bij m'n zoontje altijd gewerkt en nu bij m'n dochtertje ook.
+-8.00u opstaan
Na het aankleden etc, boterham met melk.
Rond 10.00u fruit met water
11.30u/12.00u 2 boterhammen met melk.
Rond 12.00u/12.30u naar bed.
Rond 15.00u/15.30u weer wakker
Dan krijgen ze verdunde ranja en een koekje ofzo
+-18.00u avondeten
En rond 19.30u warme melk.
Om 20.00u liggen ze hier weer op bed.
Heel soms drama met m'n dochtertje in de avond om te gaan slapen maar is nooit langer dan een halfuur geweest.
Elk kindje is natuurlijk anders maar misschien kan een consequente planning hierin helpen, zodat hij went en uiteindelijk herkent wat er gaat komen. 🍀
2 maanden geleden
Hoe oud is hij ? Met 1 jaar is er een slaapregressie, waardoor slapen even wat slechter gaat. Blijf de slaapjes aanbieden zoals je normaal doet. Lukt het niet , probeer even op een andere manier ( auto , wandelwagen ) je zal zien binnen 6 weken is het weer ineens normaal. Tot een leeftijd van 1.5 jaar heeft een kind echt 2 slaapjes nodig. Hou je je aan wakkertijden?
Dit is bij een kind van 1 jaar 2-3-4 uur.
Dus in de ochtend wakker na nacht , dan na 2 uur slaapje aanbieden. Na dat slaapje 3 uur later weer en na dat slaapje na maximaal 4 uur de nacht in ( mag ook eerder als je kind moe is)
Bijvoorbeeld
7 uur wakker
9 uur slaapje
10 uur wakker
13 uur slaapje
14.30 wakker
18.30 slapen en de nacht in
2 maanden geleden
Op deze leeftijd zijn kindjes echt nog toe aan twee dutjes. Meestal rond maanden kan je naar 1 dutje. Wellicht dat hij door de slaapregressie nu geen twee wil, maar zou wel structureel twee aanbieden. Oververmoeid kan ook zorgen voor slaapproblemen.
Onze kleine heeft ook 3 weken slecht geslapen. Even afkloppen maar nu lijkt het beter te gaan.
2 maanden geleden
Reactie op Fen37
Hoe oud is hij ? Met 1 jaar is er een slaapregressie, waardoor slapen even ...
2-3-4 is echt wel te kort voor een kindje van 1j