17 Reacties
2 maanden geleden
Oh hier echt precies hetzelfde! Kwam op het forum kijken of er anderen waren die dit ook ervaren. Sinds een week of twee is het weer 3x in de nacht wakker en hij vertikt het om weer te gaan slapen zonder eerst te drinken (ik geef ook borstvoeding). Overdag drinkt hij regelmatig tussendoor en hij eet daarbij ook super goed! Rest ook hetzelfde, dutjes gaan super goed, hij valt makkelijk in slaap.
Geen advies dus 🥲 maar wel erkenning! Jeetje wat is het soms zwaar hè?
2 maanden geleden
Is echt nog normaal hoor. Veel kindjes slapen door maar ook veel kindjes (in periodes) niet. Zo lang je die borst hebt als optie zou ik m gebruiken, want zowel je kindje als jijzelf vallen daardoor sneller in slaap. Of kijk of je partner het troosten over kan nemen. Het zal inderdaad geen hongerhonger zijn, maar wel een manier om lekker te reguleren en verder te kunnen slapen in onrustige periodes (ontwikkelingen met praten en staan en etc)
2 maanden geleden
Hier hadden we trouwens een paar doorslaapnachten, toen weer een tijdje 1-3x per nacht en nu weer doorslapen. Ik doe niets anders, geef geen voeding bij. Zou met die extra fles oppassen ook, zelf slaap ik echt niet lekker als ik savonds laat nog flink eet, kan me voorstellen dat je kindje daar ook juist onrustiger van slaapt
2 maanden geleden
Wij hebben dit ook met vlagen. Ik heb het idee dat het in ieder geval bij onze zoon te maken heeft met een spurt. Kan een ontwikkelingsspurt zijn, maar ook een groei. Dan heeft hij gewoon wat extra’s nodig. Bij ons is het niet enkel genegenheid, want hij drinkt z’n flessen van 180 dan echt gulzig en volledig op. Na een paar nachten, hooguit een week, is het dan weer voorbij.
2 maanden geleden
Dank je wel voor alle reacties. Ik hoop dat het een fase of de slaapregressie is en ook weer snel voorbij gaat!
Als hij nu wakker wordt is hij gewoon ontroostbaar, mij lukt het niet, mijn partner lukt het niet, even zingen, lampje aan, rondlopen, zachtjes praten, wiegen, niks helpt. Zelfs de borst helpt niet meer.
Alleen de fles helpt! Dit proberen we wel echt als laatste ‘redmiddel’ en dan valt hij als een blok ik slaap.
Zo jammer dat we niet even aan onze kleintjes kunnen vragen wat er is, zou zoveel helpen haha!
2 maanden geleden
Reactie op hnnh89
Hier hadden we trouwens een paar doorslaapnachten, toen weer een tijdje 1-3 ...
Ja verschilt echt per week soms hoe ze slapen he!
Nee normaal geven wij ook nooit een fles en alleen borstvoeding, maar nu het allemaal zo anders verloopt is het soms het enige wat helpt. Maar als het niet nodig is, geven we geen fles! Soms even zoeken.
2 maanden geleden
Reactie op Sharl
Oh hier echt precies hetzelfde! Kwam op het forum kijken of er anderen ware ...
Ohh jeetje dat lijkt inderdaad op ons zoontje! Inderdaad soms zo zwaar en onzeker waarom het ineens zo gaat! Hopelijk voor ons beide snel weer een nieuwe fase!! (De doorslaapfase 😋)
2 maanden geleden
Ik heb een tweeling van 1 jaar en ze liggen om 18:00 uur al in bed, ik probeer het een beetje te rekken tot 20:00maar zelfs 19:00 uur lukt niet dus dan maar om 18:00 uur in bed maar voor ik zelf ga slapen geef ik ze beide nog een fles van 220ml dan slapen ze gewoon door tot 8:00 maar als ik ze niks geef dan worden ze toch wakker rond 00:00/01:00 dus dan maar een flesje voor ik ga slapen. Ik weet niet of dat teld als doorslapen maar voor mij is dit oke😄
2 maanden geleden
Krijgt je kindje tandjes? Daar is de mijne nu ineens wakker van midden in de nacht terwijl hij eerst echt door sliep. Ook een periode gehad dat hij door honger wakker werd, verpleegkundige van het CB gaf de tip om wat olie of ongezouten roomboter toe te voegen aan zijn avond eten, waardoor hij er wat langer op kan teren. Dit helpt voor hem enorm. Soms komt er een keer terug bij ons in de nacht maar in dit geval zijn het zijn tandjes waar hij last van heeft, dan hebben ze ook meer behoefte aan borstvoeding en troost die ze uit borstvoeding halen, het is vertrouwd voor ze bij mama.
2 maanden geleden
Het kan ook met een regressie/sprong te maken hebben of zoals iemand anders vermeldde; tandjes. Kiezen zijn het lastigste langste en pijnlijkste om door te komen