8 Reacties

9 dagen geleden

Laten we eerlijk zijn; ouders zijn is simpelweg hartstikke zwaar! Ik zeg altijd het is het beste en zwaarste wat we ooit hebben gedaan. Onze oudste wordt 3 in dec en onze jongste net 1 geworden...het is heftig en dat mag gezegd worden. Van te voren had ik niet verwacht dat er wel elke dag een strijd en drama zou zijn en tegelijk ook zoveel leuks...het slaat per dag zo vaak en snel om! Terug komend op jouw vraag, bij de eerste hebben we dat gehad en dat is een fase komt omdat zij zich nog niet genoeg kunnen uiten en net als jij moe wordt van alle nee, kan zij nog niet minder heftig reageren dan huilen, ook dit gaat weer over ;)

9 dagen geleden

Hier ook! Al lijkt het nu (heeeel langzaam aan) wat minder te worden en begrijpt hij meer wat ik zeg. Ik heb net het boek jagen, verzamelen, opvoeden uit echt een aanrader. Vroeger deden ze alles in grote groepen dus ook samen voor de kinderen zorgen. Nu staan we er maar alleen voor dus niet gek dat we af en toe (of bijna altijd🤪) uitgeput zijn.

8 dagen geleden

Reactie op Laura Heslenfeld

Hier ook! Al lijkt het nu (heeeel langzaam aan) wat minder te worden en beg ...
Precies dat...it takes a Village maar die hebben we helaas niet meer maar wel drukkere levens en werk...veel ballen, veel energie. Elke dag helemaal uitgeput aan het eind van de dag en eerlijk soms dan ook stiekem blij als de kinderen eindelijk op bed liggen.

8 dagen geleden

Oh ja hoor hier ook precies die gedachten.. ben blij als hij naar de opvang is maar mis hem dan ook weer.. wordt gek van mezelf 😅. Hier ook fan van het boek jagen verzamelen en opvoeden en het boek how2talk2kids. Heel veel tips hoe om te gaan met driftbuien en hoe meer als team samen te werken ipv machtsverhouding van ouder vs kind en zo voor beide een prettigere situatie te creëren

5 dagen geleden

Hier ook een een tijdje gehad dat ze hele dag huilerig en boos was omdat ze het woordje nee te horen kreeg, ze gooide zich echt tegen de vloer en ging spartelen als een vis op het droge en krijsen. Nu sinds een paar dagen lijkt ze wat beter te snappen en is ze alweer een stuk gezelliger

4 dagen geleden

Herkenbaar, ze weten dondersgoed wat nee betekend en dat vinden ze niet leuk. Ik moet er stiekem om lachen. Ze voelen zich veilig genoeg om bij jou grenzen te ontdekken. Consequent blijven is de sleutel voor langere termijn. Je kan dit. Het is allemaal een fase en dan staat er wel weer andere uitdaging voor je klaar. En moe zijn savonds en blij met tijd voor jezelf dat blijft. (En ook als je ze snoezig ziet slapen dat je dan weer wilt knuffelen)

4 dagen geleden

Reactie op Maloe1991

Herkenbaar, ze weten dondersgoed wat nee betekend en dat vinden ze niet leu ...
Of s’avonds smelten als je een video terug kijkt van die dag ondanks dat je blij bent dat de dag voorbij is🤣😴

4 dagen geleden

Maar als de dood zijn dat wanneer ze beginnen te rommelen echt wakker worden whaha