10 Reacties
6 dagen geleden
6x gevlogen met onze dochter, 2m, 4m, 5m, 9m, 10m en 13m. Enkel de laatste keer een autostoel mee omdat er geen bassinet plaats beschikbaar was. We hebben een doona die dubbelde als kinderwagen. Ik vond het wel handig, ze zit veilig in de stoel en ik kon tussenin ook gerust even mijn ogen dichtdoen. Met 1.5j passen ze misschien niet meer in een doona waardoor je apart een autostoel moet meenemen wat extra baggage. Dan moet je zelf even overwegen of het waard is om het mee te nemen. Hebben jullie een aparte stoel geboekt? Anders is het ook een gok of er plaats is voor een autostoel.
6 dagen geleden
Reactie op jess8123
6x gevlogen met onze dochter, 2m, 4m, 5m, 9m, 10m en 13m. Enkel de laatste ...
Thanks!! Ja we hebben een stoel bijgeboekt. Vooral omdat ons zoontje dus erg bewegelijk is. We hebben een korte vlucht gedaan maar daar was stilzitten geen optie. In de auto zit hij altijd rustig dus hoopte dat een autostoeltje een oplossing kon zijn maar hoor verschillende geluiden. En tis natuurlijk een zwaar ding om mee te nemen.
Dank voor je reactie!!
6 dagen geleden
Wij zijn vorige maand naar azie gevolgen met onze 4 jarige en toen 14 maanden oude dochters. Zonder autostoeltje. Op de heenweg geen eigen stoel, op de terugweg wel. Ik denk dat ze het hele vliegtuig bij elkaar zou hebbem gegild als ik haar zou hebben vastgezet... er gebeurd zo ontzettend veel om hun heen. wij hebben juist veel gelopen. En de draagzak was een échte uitkomst. Ik heb in een donker hoekje achterin haar in slaap gehusseld. Dat ging op de heenweg wat makkelijker dan op de terugweg, dat wel. Op de terugweg bleeeeef ze huilen. Ik vermoed misschien zere oren? Na een zetpil en oltalgandruppels viel ze uiteindelijk in slaap (dus die zou ik meenemen als tip 🙃)
4 dagen geleden
Afgelopen zomer gingen we met onze dochter (11 maanden) met het vliegtuig op vakantie. We hadden een extra stoel geboekt voor haar en haar autostoel meegenomen. Daar ben ik ook ontzettend blij mee! Tot op de dag van vandaag nog.
De autostoel zette ik met het inchecken bovenop de trolley. Dus tillen hoefde niet terwijl ik over het vliegveld liep.
Vóór het opstijgen stond haar autostoeltje al klaar op haar stoel naast het raam. Stoeltje zat vast met de riem. Zijzelf moest nog op schoot blijven zitten tijdens het wachten voor het opstijgen en tijdens het opstijgen. Die tijd heb ik benut om eten en drinken te geven. Dit voorkwam ook nog eens het dicht zitten van de oortjes.
Toen het vliegtuig klaar was met opstijgen, mocht ze in haar autostoeltje. Ze heeft zowel de heen- als terugvlucht alle tijd geslapen. Wij hadden de handen vrij en we konden zelf ook slapen😇
Wij waren de enige met een autostoeltje. Veel kindertjes schreeuwden rondom ons heen. Maar onze dochter was tijdens het opstijgen en landen alleen maar gefocust op het eten en drinken. En tijdens de vlucht lekker geslapen. Een autostoel is een grote aanrader!
Succes en fijne reis🌸
2 dagen geleden
Ik had wel een eigen stoel, maar geen autozitje mee voor 10 uur vliegen.
Heb het niet gemist, enige voordeel is dat je op locatie je stoeltje hebt.
In het vliegtuig lijkt het mij lastig als ze niet aan het slapen zijn, je houdt ze niet de hele tijd in een autostoel en waar laat je die stoel dan als ze wakker zijn, eten of spelen.
tips van mij: zetpil, fles tijdens stijgen en landen, nieuw speelgoed en forceer het slapen niet. Alle kindjes in het vliegtuig worden pissig als tijdens landen of turbulentie ze vast moeten 😅 Dus leek mij redelijk universeel dingetje
één dag geleden
Reactie op Edelia
De autostoel laat je op de stoel van je kind staan😉. En dan kan je kindje ...
Ja dat begrijp ik, maar het is juist zo fijn dat ze ook hun eigen stoel hebben tijdens het eten en drinken. Vooral ook tijdens het spelen. Ze heeft eigenlijk niet bij ons op schoot gezeten, daat houdt ze normaal ook al niet van
één dag geleden
Reactie op Mies1201
Dit klinkt perfect. Zo zie ik het ook graag gaan haha 🤞nog wel een vraagje ...
Ons autostoeltje is van Cybex. Ik weet het niet 100% zeker maar het is volgens mij type Cybex Cloud T I-Size.
Het autostoeltje moest eerst door een controle bij een apart loket met een aparte loopband, na het inchecken. Dit is wel een extra voordeeltje. Wij kregen later op onze route ons autostoeltje terug waardoor we wat korter zelf het autostoeltje hoefden mee te nemen. Maar dit was op zich toch al geen probleem omdat hij bovenop de kleine trolley zat die ik met me mee rolde. Zelfs alleen met de hoge mobiele trap aan het vliegtuig zelf moest ik het autostoeltje dragen.
Succes. Ik begrijp dat alle kindjes anders zijn en zich anders gedragen. En ik wil niemand voor het hoofd stoten. Wij hebben het geluk dat ons kindje rustig in haar autostoeltje gaat zitten met de riempjes vast. Precies hetzelfde als in de auto, waarbij ze volgens mij geen verschil ervaarde met een autorit of een vlucht met het vliegtuig.