21 Reacties
3 jaar geleden
In mijn vorige zwangerschap ben ik met 29 weken een week naar New York geweest. De vlucht was voor mij geen enkel probleem. Ik ben iets vaker dan normaal een rondje gaan lopen. Maar verder ging het prima.
3 jaar geleden
Ligt er erg aan hoe je je voelt denk ik! En niet vergeten dat het niet alleen de vlucht van 7 uur is. Daar verkeek ik mij laatst in toen ik weg ging met het vliegtuig🙊 Je moet nog naar de AirPort, douane, staan, zitten, lopen, wachten, aangekomen in Egypte op de AirPort daar hetzelfde en dan nog de transfer naar de acco etc. Etc. Voor mij echt de horror haha.🙊
Pluspunt is dat je wel zo goed als bij elke airline met priority mag boarden als je even naar de desk toeloopt 😃
3 jaar geleden
Paar weken gelden naar Dubai gevlogen. Idd alle uren bij elkaar was slopend, vooral omdat wr ook nog een peuter erbij hadden met alle bagage.
Vraag aan je verloskundige of je geen medische indicatie hebt en waar je op moet katten. Sommige vliegmaatschappijen vragen een verklaring voordat je mag/kan vliegen.
Vraag bij de maatschappij op prioriteit of assistentie. Klinkt misschien overdreven, maar scheelt je enorm veel in sjouwen, lopen en wachten.
In midden-oosten is naar mijn mening dat ze altijd heel hartelijk zijn richting zwangeren/gezinnen.
zo konden wij in Dubai, zo langs de rijen lopen en werden wij overal apart doorgesluisd naar een directe controle.
In NL hebben we 2 uur gewacht op de terugweg bij paspoort controle. Achteraf gezien had ik hier dus priority willen hebben.
3 jaar geleden
Zika vrij is het niet, er komen daar muggen voor die besmet zijn met het zika virus en het over kunnen brengen (zie hier de website van het LCR, en klik even door naar Egypte: https://www.lcr.nl/Landen).
Ik zou je dan toch eerder Portugal of Griekenland aanraden, ook Turkije is ideaal, ook ivm de kwaliteit van zorg die daar toch een stukje hoger is, mocht je het nodig hebben, en de vluchttijd naar al die landen is ook nog eens flink korter, bonus!
Ik vond vliegen minder erg dan alles wat daarvoor een daarna komt: in airports sjouwen met je bagage, rondlopen, zoeken naar waar je heen moet, controles, etc.. En dan nog als klap op de vuurpijl urenlang in een hete bus zitten, dus let goed op je transfer en hoe lang die is, die zou zomaar eens nog veel oncomfortabeler kunnen zijn!
Let ook heeeel goed op met welke maatschappij je vliegt, er zijn er die medische verklaringen willen hebben dat je in staat bent om te vliegen (en die geven de meeste artsen niet af omdat zij dan verantwoordelijk zijn als er wat is, en wettelijk gezien het ook problematisch is ivm AVG), of die je zelfs niet toelaten. Zou een beetje lullig zijn. Ook: neem alsjeblieft (als je deze niet hebt) een reisverzekering voor medische kosten en zorg ervoor dat kosten door zwangerschap daardoor gedekt zijn. Stel er gebeurt toch iets en je hebt zorg nodig, wil je niet dat je daar zelf alles mag betalen.
Wij gaan lekker kamperen in een camper in Nederland, vind ikzelf de fijnste optie, mocht er dan toch wat gebeuren ben ik zo thuis en het weer in de afgelopen zomers is geweldig geweest, dus daar hoef ik het niet meer voor te laten. Je hebt ook all-inclusive resorts in Nederland, België, of Duitsland, is een stuk makkelijker te bereiken en minder om rekening mee te houden... Heel veel succes en alvast heel veel plezier!
3 jaar geleden
Wij zijn net terug uit Mauritius met een tussenstop van een paar dagen in Dubai op de heenweg. Terug wel een overstap van 4 uur maar was prima te doen. Al met al 20 uur onderweg van deur tot deur. Vooraf wel reisadvies opgevraagd bij Travel Health Clinic ivm oa Zika virus. Heel veel informatie tijdens het spreekuur en ook speciale deet voor zwangere kunnen kopen. (27 weken zwanger bij terugkomst)
3 jaar geleden
Persoonlijk zou ik niet naar Egypte gaan. 1 vanwege de medische zorg (complicaties zwangerschap, vervroegde bevalling, voedselvergiftiging enz) 2 als er wel wat is moet je nog heel lang terug en 3 het is dan vreselijk warm daar en je bent dan 31 weken, die warmte kan je slecht vallen. Je zou niet de eerste zijn die met 31 weken bevalt.
Ik zou eerder kiezen voor Spanje, Portugal of Griekenland. Als er wat is, ben je zo terug, evt familie kan je komen bezoeken en de medische zorg is meer Europees.
3 jaar geleden
Ik vond vliegen naar Griekenland en Ierland al een ramp met 22 en 24 weken... Het wachten en dergelijke op vliegveld ging wel, maar ik wist me na een kwartier in het vliegtuig al geen houding meer te geven met m'n zwangere lijf. Persoonlijk zou ik dus gewoon Griekenland of Portugal kiezen, ook met oog op de medische sitiaties mocht er op vakantie iets gebeuren.
In beide landen zijn richtlijnen qua drinken en eten ook redelijk vergelijkbaar met hier. Ze zullen je dan waarschijnlijk ook sneller begrijpen en kunnen zorgen dat je wens 100% in acht wordt genomen en niet maar half omdat er daar niet zo'n gedoe van wordt gemaakt. (Weet niet hoe dit in Egypte is hoor verder)
Moeilijk te zeggen natuurlijk hoe het voor jou is, het is zó zó persoonlijk. De ene doet het fluitend en de ander heeft er meer moeite mee.
Zoek wel goed uit waar je met 31 weken voor moet zorgen (verklaring dat je fit to fly bent enzo) anders kom je voor een onaangename verrassing te staan.
3 jaar geleden
Ik raad aan als je voor een lange vlucht gaat te kijken of je wat comfortabeler kan vliegen. Ik zit momenteel in Canada met 24 weken en de vlucht was heerlijk (vlogen business, maar je hebt ook premium economy bijv) dan zit je net wat ruimer en hebben mensen om je heen ook minder snel last als je na een uur alweer een rondje gaat lopen. Je kan meer je houding afwisselen waardoor het beter vol te houden is.
Er zijn vaak acties waar je gebruik van kan maken mocht je wat flexibel zijn in je vakantie data.
Indd goeie tip die iemand anders hier ook noemt: reisverzekering incl medische zorg nemen en zoek als je weet waar je heen gaat alvast een ziekenhuis op wat in je buurt zit zodat je voorbereid bent mocht er wel iets nodig zijn.
Denk dat het vooral comfortabel moet zijn met 31 weken en zoveel mogelijk rust moet nemen tussendoor wanneer het kan.
3 jaar geleden
Reactie op MAW178
Persoonlijk zou ik niet naar Egypte gaan. 1 vanwege de medische zorg (compl ...
Precies dit !
3 jaar geleden
Ik zit nu in Griekenland, 26 weken en dat is/was prima te doen (ook met een peuter nog eens op schoot). Verklaring ook mee maar voel me goed en prima vlucht voor 3,5 uur +|~. Het waren zelfs kleine stoelen maar ook op vakantie is prima. Minder last van bekken klachten. Alleen soms wel eens nog last met slapen van schaambot. Maar gewoon extra kussen tussen de benen.
3 jaar geleden
Ik zou niet voor egypte kiezen al is het alleen voor de medische zorg die ik niet vertrouw daar haha. Normaal is de kans klein dat er wat gebeurd met je. Maar stel er is wat en je ligt daar vind ik dat niet fijn.
Ik ga met 30 weken naar Spanje met de auto. Prima, buiten m'n bekkenklachten om, maar is er wat kunnen we direct naar huis en de ziekenhuizen daar vertrouw ik meer dan in Egypte haha
3 jaar geleden
Ik ga ieder jaar na egypte maar dit jaar heb ik verstandig overgeslagen , de zorg daar is niet top , en ijsblokjes en salades moet je daar ook niet nemen want dat word met kraanwater gespoeld , heb er een vergiftiging van gehad..prachtig land alleen teveel risico als je zwanger bent😅
2 jaar geleden
Ik ben vorige week teruggekomen uit Griekenland, 3.5u vliegen. Heenweg 26, terugweg 27 weken. Persoonlijk vond ik de druk in het vliegtuig op m'n buik door verandering luchtdruk beide keren heel onprettig. Langer dan dit had ik persoonlijk niet willen vliegen en zou ik dus ook niet aanraden, naast alle andere dingen die al gezegd zijn waar ik me bij aansluit
9 maanden geleden
Reactie op Mamaatje113
Ik ga ieder jaar na egypte maar dit jaar heb ik verstandig overgeslagen , d ...
Is dit ook in 5 sterren resorts?