16 Reacties

2 maanden geleden

Dat is lastig denk ik te regelen want is per kind maar de vraag of dat lukt en past bij t kind . Hier net een periode gehad waarin ze wat vroeger wakker was maar nu weer een heerlijk doorslapertje. Hoe pak je het aan? Als ze wakker wordt?

2 maanden geleden

Misschien kun je de slaapjes overdag iets verkorten? Hier is het vaak ook 6 uur hoor 🫣 Wordt leuk als die klok volgende week achteruit gaat 😤

2 maanden geleden

Reactie op Jette1234

Misschien kun je de slaapjes overdag iets verkorten? Hier is het vaak ook 6 ...
Ik geef wel vaak pas om 7 uur ontbijt, zodat zijn lichaam niet gewend raakt aan om 6 uur eten krijgen waardoor hij vroeger wakker wordt.

2 maanden geleden

Ik heb ook weleens begrepen nier de dag starten. Wij doen dat ook niet dus blijven boven , ligt uit, benoemen dat her nog slaaptijd is zelf ook laten zien dat je dat je in bed ligt evt speentje. Wij pakkten haar in die minder goede periode ook weleens t laatste uurtje in bed (wel weer beetje vanaf gestapt nu maar soms moet je wat). Ik zou misschien eerder de fles in bed geven ipv al naar beneden voor de fles in jouw geval en dan daarna beneden boterham eten als ontbijt (als ze daar oud genoeg voor is uiteraard)

2 maanden geleden

Reactie op Eagelske

Dat is lastig denk ik te regelen want is per kind maar de vraag of dat lukt ...
Ja gisteren geprobeerd om haar om 6 uur geen flesje te geven… maar dat was geen succes, en als ze wakker wordt is het meestal even tv kijken met een klein flesje omdat ik tijd nodig heb om wakker te worden.😅

2 maanden geleden

Reactie op Eagelske

Ik heb ook weleens begrepen nier de dag starten. Wij doen dat ook niet dus ...
Jaa ze is 13 maanden dus dat kan prima! Maar mevrouw staat meteen aan na een flesje

2 maanden geleden

Reactie op Jette1234

Misschien kun je de slaapjes overdag iets verkorten? Hier is het vaak ook 6 ...
Jaa ben der nu al bang voor. Maar omdat ze dus zo vroeg wakker is kan ik haar in de ochtend moeilijk wakker houden. En overdag is ze niet dutjes koningin. Meestal 2 uur in totaal

2 maanden geleden

Klinkt gek maar eerder naar bed brengen wel eens geprobeerd? Werkte hier! Toen kregen we eerst een 18-6 ritme maar nu 19-7. Oververmoeidheid kan ook leiden tot een vroege vogel. Check de website van Slaaptipsvoorbabys maar eens, die geven goede tips

2 maanden geleden

Reactie op RUT92

Klinkt gek maar eerder naar bed brengen wel eens geprobeerd? Werkte hier! T ...
Hier hetzelfde met de oudste. Die werd altijd stipt om 5 uur wakker. Vonden wij ook te vroeg. Heel veel geprobeerd en uiteindelijk hielp het om haar een half uurtje eerder op bed te leggen en sliep ze tot 5.30/6.00.

2 maanden geleden

Later naar bed en een flesje in een donkere kamer in bed als hij wakker wordt helpt bij ons heel goed. Slaapt daardoor van 8 tot 8 (met een klein flesje tussen 6-7)

één maand geleden

Ik volg graag omdat ik precies hetzelfde heb met mijn 1 jarige zoon. Altijd is hij rond 05.30/06.00 uur wakker. Hoeveel slaapt jou dochter overdag?

één maand geleden

Vroeger in bed steken, dan slapen ze langer. Goed slapen doet slapen... was hier bij onze eerste ook zo

één maand geleden

Reactie op Libra90

Ik volg graag omdat ik precies hetzelfde heb met mijn 1 jarige zoon. Altijd ...
Ze slaapt nog 2x in de ochtend doet ze meestal een dutje van 2 uur en in de middag nog een uurtje. Want ja als ze zo vroeg wakker is is ze rond 9:00/09:30 ook echt al wel weer moe

één maand geleden

Heb je al eens geprobeerd een half uurtje eerder naar bed te brengen?

24 dagen geleden

Hoe is het nu? Gaat het beter? En zo ja, heb je iets veranderd daarvoor?

17 dagen geleden

Reactie op PetraPetra

Hoe is het nu? Gaat het beter? En zo ja, heb je iets veranderd daarvoor?
Hahah nee het is juist erger, wat eerst 06;00 was is nu al 3 weken 05:00 met een uitzondering af en toe 05;30. Ik wil proberen naar 1 slaaptje over te gaan. Maar dat trekt ze niet als ze om 5 uur al wakker is. Ben van plan om ni het ochtend slaapje in te korten naar een half uur. We zullen het meemaken. Maar mijn wallen zijn duidelijk aanwezig 🫣