63 Reacties

één jaar geleden

Ik kan de geur van wasbare luiers niet aan. Heb er op de kinderopvang mee gewerkt en ik vind het echt verschrikkelijk. Natuurlijk is het een stuk beter voor het milieu, maar de geur staat mij zo tegen.

één jaar geleden

Reactie op Kroon27

Wij willen het ook graag gaan doen deze keer! Die van Popolini en dan ook m ...
Wij hebben 24 basisluiers en 5 overbroekjes en dat is voor ons precies goed! Zowel voor maat 1 als nu bij de opvolgende luier (dochter is 1,5).

één jaar geleden

Reactie op Kimdinno

Ik kan de geur van wasbare luiers niet aan. Heb er op de kinderopvang mee g ...
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je met de geur bedoelt? Ik ruik niks haha Sterker nog, die enkele keer wanneer dochter wegwerp aan heeft stoor ik me aan de geur. Daar ruik je een hele lichte plasluier al gewoon door de kleren heen.

één jaar geleden

Ik overweeg het wel, al moet ik dat wel nog even met m'n vriend bespreken. Hier betaal je per leging voor je rest afval bak. Tikt met wegwerp lekker aan dus voor ons een extra reden op de andere voordelen als milieu en financieel. Wel nog even inlezen in welke merken, want man, dat zijn er nog best wel veel! Gaat een wereld voor me open. Was wel bang voor de geur, maar je leest eigenlijk overal dat die beter is dan bij wegwerp. Dus ik ben om, nu m'n vriend nog!

één jaar geleden

Reactie op Kimdinno

Ik kan de geur van wasbare luiers niet aan. Heb er op de kinderopvang mee g ...
Ik vind wegwerp juist best wel sterk ruiken. Als een kindje heeft gepoept of geplast in een wegwerp, ruik ik dat altijd meteen 🤢 maar misschien bedoel je als ze vies worden weggelegd?

één jaar geleden

Op de Billenboetiek vind je best wel goeie uitleg. Is ook mooi gestructureerd! Voor de Belgen, Blabloom komt wel een beetje goedkoper uit dacht ik. Maar de site is minder overzichtelijk.

één jaar geleden

Reactie op junesky

Ik vind wegwerp juist best wel sterk ruiken. Als een kindje heeft gepoept o ...
Ja, eens! Wij stoppen vieze luiers in een net in de luieremmer en gooien dat net in zn geheel in de wasmachine om de dag. Dat stinkt inderdaad wel even. Maar dat lijk je me ook of nog meer hebben bij een luieremmer met wegwerpluiers.

één jaar geleden

Reactie op Hoogie94

Ik overweeg het wel, al moet ik dat wel nog even met m'n vriend bespreken. ...
Ik ergerde mij kapot aan de klittenband. Die bleef steeds haken aan kleding en niet fijn als je huid op huid doet. Je hebt ook drukkers 😉 Verder kan je wegwerp luiers (vaak?) gratis weggooien bij een bepaald punt. Wij mogen dat bij onze kdv doen.

één jaar geleden

Reactie op Chula

Ik ergerde mij kapot aan de klittenband. Die bleef steeds haken aan kleding ...
Ohh ik vind de luiers met klittenband juist veel fijner en sneller dan de drukknoopjes!

één jaar geleden

Reactie op Chula

Ik ergerde mij kapot aan de klittenband. Die bleef steeds haken aan kleding ...
Goeie tip betreffende het klittenband en de drukkers! Ik verwacht dat daar hier in de gemeente weinig opties voor zijn, zowel bedrijven als particulieren wordt en het zo moeilijk en duur als kan gemaakt.

één jaar geleden

Ik zou er niet aan moeten denken 🤭 ik heb al een zoontje en die heeft de eerste 3 maanden letterlijk 5-6 poepluiers per dag gehad, nu nogsteeds gemiddeld 3/4 x per dag. 🙈 Lijkt mij een gedoe, ook als je ergens heengaat.. maar dat is persoonlijk natuurlijk 😊

één jaar geleden

Reactie op Dnnies

Ik zou er niet aan moeten denken 🤭 ik heb al een zoontje en die heeft de e ...
Jaa dochter hier eerste maanden ook standaard 6 poepluiers per dag. Op vakantie hebben wij wegwerp gebruikt en ik zie geen verschil in ‘gedoe’. Behalve dat ze bij wegwerp nog wel eens door is gelekt met poep en bij wasbaar nog nooit! Het verschonen werkt gewoon hetzelfde!

één jaar geleden

Reactie op Dnnies

Ik zou er niet aan moeten denken 🤭 ik heb al een zoontje en die heeft de e ...
Zie het gedoe ook niet zo. Je neemt schone luiers mee, verschoont en de vieze gooi ik in een plastic zak in de luiertas. Thuis gaat hij met de rest van de luiers de ‘luierwasmand’ in en elke paar dagen gaat dat de wasmachine in (met de babydoekjes).

één jaar geleden

Reactie op September2109

Jaa dochter hier eerste maanden ook standaard 6 poepluiers per dag. Op vak ...
Ja precies dat! Met wasbare luiers nog nooit zo'n enorme spuitluier gehad dat de poep overal zat, met wegwerp luiers wel.

één jaar geleden

Reactie op Jul-88

Ja precies dat! Met wasbare luiers nog nooit zo'n enorme spuitluier gehad d ...
Zelfde ervaring. Op de opvang gaat het regelmatig mis, bij ons niet.

één jaar geleden

wij hadden bij baby 1 wegwerp. maar heel lang aan het zoeken geweest naar luiers die niet lekte en die geen uitslag veroorzaakte. baby 2 dan wasbaar gebruikt. zindelijk op 22 maanden (dag en nacht) uit zichzelf. wilde van de ene op de andere dag geen luier meer aan. nadien kan je ze doorverkopen, er is heel veel vraag naar. ongeveer voor 50 procent van aankoop prijs. ik ga mijn luiers nu gebruiken voor baby 3. had ze net tekoop gezet toen we te weten kwamen dat we zwanger waren ;)

één jaar geleden

Reactie op Cillycilly

Zie het gedoe ook niet zo. Je neemt schone luiers mee, verschoont en de vie ...
Hele gekke vraag misschien hoor, maar wat doe je met de poep die erin zit 😅 neem aan dat je dat dan eerst nog weer door de wc moet gooien? Of bij dunne poep moet uitspoelen? Want al die poep in de wasmachine lijkt mij dus echt niet fris 🙈 maar heb geen idee hoor, hier doek we het met wegwerpluiers. (Gelukkig nog maar 2 keer in 2 jaar tijd een doorlekker gehad, verder nog nooit)

één jaar geleden

Reactie op Mamavan1jongen

Hele gekke vraag misschien hoor, maar wat doe je met de poep die erin zit � ...
Je gebruikt een inlegvel. Vergelijk het met een stevig koffiefilter. Dat vangt het poep op en dat velletje gooi je weg. De luier stop je in de luieremmer waar een net in zit. Is het vol, gooi je het net in de wasmachine. Ideaal.

één jaar geleden

Ja wij gebruiken wasbare luiers! Beter voor het milieu en goedkoper, zeker nu we ze ook voor nummer 2 gaan gebruiken. Als de wegwerp luiers weer duurder worden hebben wij daar geen last van :) Ik vind wegwerp inderdaad ook meer ruiken. Als wasbare luiers stinken dan wordt er niet goed gewassen. Als ik m'n neus in de gewassen luiers steek ruik ik alleen wat wasmiddel geur. Op de opvang en langere vakanties krijgt dochter wegwerp aan. Ben daar niet zo moeilijk in, die paar luiers. Ze heeft nog geen enkele keer luieruitslag gehad en spuit luiers gebeuren niet. Op de opvang gebeurde dat wel regelmatig toen het nog wat dunner was ;) Zéker het absorberende gedeelte kan weer worden verkocht, de overbroekjes zullen sneller slijten. Maar die van ons doen het na 1,5 jaar nog prima, ben benieuwd hoe lang nog. Ik vind het extra werk wel meevallen, een paar extra wasjes per week. De wasmachine doet het meeste werk daarvan. Afgelopen weken wel een heftige tijd gehad privé, toen baalde ik er wel even van. M'n hoofd stond er even niet naar. Maar toen was álles even teveel.

één jaar geleden

Welk merk gebruiken jullie dan van wegwerpluiers? Wat zijn goeie?