14 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een zoontje van 7 maanden met HELE erge waterpokken. We hebben de hele nacht ermee opgezeten.. we doen hem 2 keer per dag in een havermout badje en hebben aanstipzalf van dr leenarts maar ben eigenlijk opzoek naar iets anders.. het is zooo zielig! Wat super toevallig dat je deze topic opent, ik zit me ook af te vragen wat ik het beste kan doen. Heb de huisartsenpost gebeld en die zeggen ja uitzitten.. niet meer niet minder… dus 😕
2 jaar geleden
Mijn zoon had het met 5 maanden. Badje met moedermelk (als je dat hebt) werkt heel goed bij open wondjes. En anders een havermoutbadje tegen de jeuk! Paar eetlepels havermout in een hydrofiele washand, elastiek eromheen en dan in het badje. Je kan het washandje ook over z'n lijfje wrijven, wordt het heel zacht van. Het gaat er niet sneller van over, maar verzacht het wel iets.
2 jaar geleden
Reactie op Kyra3535
Aawh mommie, zo zielig hè voor die kleintjes😫😫. Helpt het havermout badje ...
Ja idd paar lepels havermout in een hydrofiel washandje, dichtknopen en lekker in het badje erbij doen! Heel veel sterkte! Weet niet hoe t bij jullie is maar ons zoontje is er aardig van uit zn doen.. veel huilen😓
2 jaar geleden
Je kan nog een zetpil voor de koorts geven. Kunnen ze zich net even beter ontspannen. Verder inderdaad havermout badjes en veel vertroetelen. Volgens mij doet een huisarts hier ook niks mee.
2 jaar geleden
Hier net klaar met de waterpokken. Wat hier heel goed hielp was een zetpil tegen de koorts . Iedere dag een havermout badje. Helpt heel goed tegen de jeuk en de blaasjes drogen daardoor sneller in. Wat ook goed hielp tegen de waterpokken was waterpokken lotion van dr Leenarts,
Zink olie en verkoelende lotion tegen de jeuk. Succes
2 jaar geleden
Hier ook net klaar met de waterpokken en ons meisje zat ook helemaal onder. Havermout badje hielp inderdaad goed tegen de jeuk. TIP: koop een paar goedkope pantykousjes, daar de havermout in, dichtknijpen en na het badje kun je het hele ding gewoon weggooien. Scheelt weer alle havermout uit een washandje moeten krijgen 😉
Verder gebruikten wij zetpillen tegen de koorts en de babybillen zalf van drs. Leenarts (die depten we gewoon over haar hele lijfje)
Verder is het echt uitzitten, helaas ☹️ zo sneu voor die kleintjes
2 jaar geleden
Ah wat zielig bij zo'n kleintje! Mijn zoontje had het gelukkig pas wat later toen hij bijna 2 jaar was, hij had het ook zo erg.
Ik deed hem 2x per dag in een Havermout badje, daarna insmeren met zinkolie (let op want je houd hiervan een soort witte vlekken/waas op de kleding, dus oud pakje aan doen). Heel eerlijk, of het werkt geen idee.. maar het staat beide overal (zinkolie en Havermoutbad).
Hij werd tijdens het slapen gek van de jeuk, rolde echt over het bed heen.. ben hem toen voor het slapen smiddags en savonds gaan insmeren met kidsner verkoelende foam en dit werkte echt heel goed en verkoelend. Na dat ik hiermee begon sliep hij eindelijk weer een paar uurtjes.
Verder idd een zetpil paracetamol geven. Let op bij waterpokken mag je nooit neurofen geven!
Sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Inge_S
Wat sneu zo vroeg al opgelopen! Voordeel is wel dat je het maar het gehad.. ...
Helaas werkt dat met waterpokken juist niet zo. Als baby’s het voor hun eerste jaar krijgen dan is de kans groter dat je niet voldoende beschermd bent op latere leeftijd. Vaak verloopt waterpokken iets milder voor het eerste jaar dus maakt je kleine niet voldoende antistoffen om immuun te zijn. Op latere leeftijd kan dit dus ook heel gevaarlijk zijn dan als je het nog niet hebt gehad want de variant is dan soms ernstiger aanwezig (vooral bij mensen met een verlaagde weerstand)