33 Reacties
2 jaar geleden
Volgens mijn verloskundige moet je hem voor 32 weken gehad hebben.
Ik ben woensdag 31 weken en moet hem ook nog krijgen.
2 jaar geleden
Je moet sowieso eerst opnieuw bloedprikken om te kijken of je überhaupt antistoffen aanmaakt tegen het kindje. Want als je kindje ook negatief is, dan is er volgens mij niets aan de hand.
Althans zo ging het bij mij.
2 jaar geleden
Je moet sowieso eerst opnieuw bloedprikken om te kijken of je überhaupt ant ...
Dat hangt volgens mij af van of je rhesus c of d bent, ik ben c namelijk en moest nu rond week 27/28 testen inderdaad, maar bij C kan je geen prik krijgen.
Dus of je bij D ook moet prikken weet ik niet, maar lijkt mij dat dat dan ook al eerder had gemoeten?
Ik zou gewoon even bellen en horen! Dan weet je het maar!
2 jaar geleden
Je moet sowieso eerst opnieuw bloedprikken om te kijken of je überhaupt ant ...
Klopt. Is bij elke zwangerschap weer anders. Zit er idd nog verschil in c en d, maar rhesus d waar de 30 weken prik voor is moet zeker in week 27 bloed worden geprikt om te checken wat de rhesus (neg of pos) van de baby is :-)
2 jaar geleden
Ik had c negatief en moest bij 27 weken bloedprikken om te kijken of mijn lichaam antistoffen aanmaakte. Dit was gelukkig niets
2 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook bloed moeten laten prikken rond Week 27. Vorige week (Week 29) vertelde de verloskundige mij dat de baby rhesus positief is en ik dus ook de prik nodig heb. Ze had deze op voorraad maar het mag pas gezet worden vanaf Week 30 dus moet deze week terug. Misschien kunnen ze hem dus bij jou ook al meteen zetten hoor bij je afspraak (als ze dus weten of de baby rhesus positief is).
2 jaar geleden
Ik heb hem vorige week gehad met 29+3. Ik wist helemaal niet van de 30 weken en dat heeft ze ook helemaal niet met mij besproken. Nu zie ik mijn vk vanavond weer dus ik zal het even vragen maar dit vind ik toch een beetje vreemd 😅
2 jaar geleden
Reactie op Irisfiederiris
Ik heb hem vorige week gehad met 29+3. Ik wist helemaal niet van de 30 weke ...
Ik heb m zelf bij mn vorige zwangerschap twee x gehad omdat ze m toen ook perongeluk voor de dertig weken al had gezet. Ik zou er zeker even naar vragen 😁. Ik heb m toen met 28+6 en 30+4 gehad.

2 jaar geleden
Reactie op Annaghha
Ik heb m zelf bij mn vorige zwangerschap twee x gehad omdat ze m toen ook p ...

Ohjee 😂 achja, dan zit ik in ieder geval weer symmetrisch als het aan iedere kant één keer wordt toegediend in zwangerschap 🤭
2 jaar geleden
Ik heb het nog even nagevraagd maar de prik mag dus in de 30e week gezet worden. Dat houdt in vanaf 29+1 want dan zit je dus in je 30e week. Het is een verschil met vanaf de 30e week of wanneer je 30 weken bent. Dus geen stress, met 29+6 mag je gewoon een rhesusprik krijgen:)
2 jaar geleden
Reactie op Ryannes
Maar het gaat niet om de bloedgroep hè! Maar om je rhesus factor :) zijn 2 ...
Rhesus en bloedgroep zijn niet echt twee verschillende dingen. Bloedgroep A negatief is per definitie Rhesus D negatief. https://www.sanquin.nl/over-bloed/bloedgroepen/rhesusfactor