6 Reacties

één maand geleden

Lieve mama, Tijdens mijn opleidingen en nu ook tijdens mijn werk, heb ik altijd geleerd dat kinderen helemaal zichzelf zijn bij degene waarbij ze zich het meest veilig voelen. Hier horen ook alle emoties bij. Het kan best zijn dat je dochter vaak wakker wordt en niet meer kan slapen omdat ze bij jou is. Misschien voelt ze zich juist wel veilig genoeg om haar emoties kwijt te kunnen, zich helemaal durft te laten gaan.. Onze dochter slaapt thuis ook niet goed maar zodra ze bij opa en oma is, slaapt ze altijd door. Geen idee of het gewenning is om wakker te worden of dat ze echt de veiligheid bij ons zoekt. Maar ergens probeer ik het altijd maar positief te zien. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is gebeurd bij jullie maar hoe ik het lees, lijkt het alsof je dochter zich juist erg veilig voelt bij jou. En dat ze misschien blijer is om haar vader te zien, kan natuurlijk zijn omdat ze hem minder vaak ziet. Bij kinderen zie je vaak dat ze helemaal gek zijn op de ouder die ze het minst zien. Ook omdat de ouder die ze het meest zien vaak ook strenger is, meer regels heeft etc etc. Hoop dat je iets minder onzeker kan zijn, ik weet zeker dat je een super mama bent. En er alles aan doet om je dochter zo gelukkig mogelijk te maken. Wees maar gewoon trots op hoe je doet, want het is echt niet makkelijk!

één maand geleden

Hey hey, Geen zorgen komt niet door de huidige situatie. Als ik mijn dochtertje naast mij op bed leg dan schopt ze en doet ze van alles behalve slapen. Als papa der op bed legt naast hem slaapt ze als een roosje😅 En ik der ook nog steeds borstvoeding, maar zodra ze uitgedronken is dan is ze klaarwakker. Denk dat het echt een connectie is tussen vader en dochter. Het gevoel dat je een slechte moeder bent, is juist dat je een goede moeder bent en je schuldig voelt over alles. Ken je gevoel maar al te goed. Niet alles hebben we in de hand en meer dan ons best kunnen we niet doen☺️

één maand geleden

Hi! Dat moet ontzettend zwaar voelen wat je omschrijft. Qua slapen klinkt dit heel herkenbaar en als de slaapregressie waar wij nu sinds een paar weken uit zijn. Ik werd er echt zo wanhopig van, zeker omdat mijn zoon bij opa en oma idd wel 12 uur lang zonder piepen sliep. Wij hebben uiteindelijk een kort slaapconsult gedaan bij Bureau van Slaap met Marijke. Met haar hebben we alles wat we doen qua slapen doorgesproken en deels was de conclusie dat we echt even door moesten bijten vanwege die regressie, maar ze heeft ook hele fijne tips gegeven om 's nachts te kunnen troosten zonder, in ons geval, steeds borstvoeding te hoeven geven. Overigens was het hier dus echt van de ene op de andere dag opeens over, dus dat moment komt echt. Je doet het echt supergoed 💖

één maand geleden

Reactie op Verassingbaby

Lieve mama, Tijdens mijn opleidingen en nu ook tijdens mijn werk, heb ik al ...
Dank je wel voor je bericht. Doet me oprecht wel wat beter voelen

één maand geleden

Reactie op Leeuwz93

Hi! Dat moet ontzettend zwaar voelen wat je omschrijft. Qua slapen klinkt ...
Bedankt voor je berichtje. Ik ga eens kijken voor zo’n consultje ook, wellicht dat ik er ook iets aan heb!

één maand geleden

Oooh super herkenbaar, voor een paar weken geleden was dit ook het geval bij ons thuis. Mijn vriend kon hem binnen 5 min in slaap krijgen. Rustig en knuffelend, bij mij was het ook alleen maar “feest” en onrust. Dat ik na een uur het over moest dragen aan mijn vriend. 1 min bij hem op zn arm en hij was vertrokken. Wat voelde ik me ook onzeker en niet goed genoeg. Dit zorgde er ook voor dat ik onbewust/bewust heeeel erg op ging zien tegen de slaapjes en raakte er mega mega geïrriteerd en gefrustreerd van als mijn gedachte klopte dat het me toch niet zou lukken. Ik voelde dus ook aan dat mijn gedachtes en emoties die dit opwekten alleen maar onrust gaf aan mijn zoontje. Gedachten zijn maar gedachten, en zijn niet de waarheid. Accepteren hoe de situatie nu is, proberen om te denken. En juist te denken, hij wil niet slapen bij mij omdat hij het veelste leuk vind. Het kan namelijk ook juist een vorm van verlatingsangst zijn dat ze zich zelf wakker houd om bij je te kunnen zijn om te spelen. Ik zocht de verbinding weer op, door als hij echt niet wou slapen juist even te genieten van een momentje samen. Kletsen, lachen, kietelen, zingen en boekje lezen. Alles is een fase, en voor je het weet is het andersom. Bij mij is het na een aantal weken ook weer veranderd en valt hij net zo makkelijk weer in slaap bij mij als bij mijn vriend. Het komt goed!! Je doet het geweldig 💓