11 Reacties
één maand geleden
Geen ervaring met eerst geprakt eten aan te bieden (volg zelf de rapley methode). Maar denk dat het wel slim is vooral geen druk erachter te zetten. Blijven aanbieden, liefste als kan samen eten, en fijne sfeer aan tafel. misschien proberen bv combis aan te bieden d.m.v. dips? (Bv groente in hummus, brood in soep o.i.d )
één maand geleden
Heel herkenbaar, hier nog eentje die het vaste voedsel nog spannend vindt.
We doen nu elke avond een bord met vakjes, met steeds 1 vakje met iets bekends en wat ze lust. (cracker , fruit) en in de andere vakjes pasta of hele groenten. Tot nu toe heeft ze vooral gevoeld met haar handen en het gepakt. Een lange adem maar we gaan niet meer terug naar potjes. Hopelijk komt er een dag dat ze met de pot mee eet😬
één maand geleden
En met blijven aanbieden dan iedere keer weer iets neerleggen voor hem, wat hij zelf kan pakken. Vooral niet aandringen om het te eten, dat komt echt wel een keer. Idd samen eten, goed voorbeeld doet volgen.
Rapley is overigens geen fan van vakjesborden, omdat je dan kinderen kunt krijgen die het eten niet willen als het tegen elkaar aan heeft gelegen.
één maand geleden
Reactie op Herfstrood
En met blijven aanbieden dan iedere keer weer iets neerleggen voor hem, wat ...
Dit van die vakjesborden wist ik helemaal niet 🫣, weer iets geleerd! Gebruik ze zelf wel namelijk 🤭. al trekt mijn mannetje zich weinig aan van de vakjes, alles wordt altijd wel over alle vakjes verspreid.
één maand geleden
Reactie op Herfstrood
En met blijven aanbieden dan iedere keer weer iets neerleggen voor hem, wat ...
Inmiddels enkele dagen verder en dochter eet nu aardappel wortel en gehakt! Vakjes hebben daarbij geholpen, want hierdoor kon ze goed kiezen en voelen en zien. Ze leek dat juist fijner te vinden, meer overzicht.
Dus ik heb het juist fijn gevonden en ga het gewoon blijven gebruiken:-) wat de rapley methode er ook van vindt haha
één maand geleden
Reactie op Suzey-Q
Inmiddels enkele dagen verder en dochter eet nu aardappel wortel en gehakt! ...
Prima toch, zo vind je je eigen weg en dat normale bord komt ooit wel
één maand geleden
Reactie op ElsPrr
Dit van die vakjesborden wist ik helemaal niet 🫣, weer iets geleerd! Gebru ...
Komt uit het BLW boek, maar zo te lezen trekt je zoontje toch z’n eigen plan 😂
één maand geleden
Reactie op Suzey-Q
Inmiddels enkele dagen verder en dochter eet nu aardappel wortel en gehakt! ...
Super! Toch weer een stapje vooruit ☺️ Hier heeft hij vanavond mee broccoli, worst en puree gegeten. Ik heb jouw tip gevolgd door hem het zelf te laten vastnemen en dat lijkt precies stilletjesaan wat te werken!
één maand geleden
Reactie op Herfstrood
Komt uit het BLW boek, maar zo te lezen trekt je zoontje toch z’n eigen pla ...
Erge is dat boel heb ik wel liggen 🫣, alleen niet tijd gevonden om het helemaal te lezen 🤭. Veel van de facebook pagina en solid starts geleerd.
En ja! Hij trekt zijn eigen plan 😅🤣. Ik laat hem ook lekker ontdekken hoe hij wilt. Hij trekt zich weinig aan van de vakjes, en vaak überhaupt van het bord 😂🤔.