8 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik ben momenteel op wintersport maar ben pas 9.5 weken dus is lichamelijk wel anders.. het gaat bij mij heel goed! Als ik moe ben dan sla ik even een afdaling over

3 jaar geleden

Als het je eerste keer skieen is, zou ik dat sowieso niet gaan doen. Je valt bij het leren vaak genoeg. Je kunt natuurlijk wel gewoon gezellig mee en niet skieen?

3 jaar geleden

Het risico is wellicht wel wat groot ivm vallen en zo. Ik zou het zelf niet doen maar ik denk dat je dat zelf het beste kunt aanvoelen dan;-)

3 jaar geleden

Zit nu zelf in Oostenrijk, ben 8 weken zwanger, maar ik ski dit jaar niet. Dit komt meer door andere redenen dan mijn termijn. Ik heb 3 cystes in mijn eierstokken waardoor ik een hele hoge kans op verdraaiing van de eierstokken als ik de piste opga (zeker met hobbels) en de andere reden is dat ik in verwachting ben na een zkh traject van 5,5 jaar. Hierdoor wil ik liever het risico niet nemen dat het mis gaat door bijv. een val of dat ik omver wordt geskied. Internet zegt trouwens: Het is niet aan te raden om voor het eerst te gaan skiën wanneer je zwanger bent. Als je wel gaat hou er dan rekening mee dat jij zelf een prima skiër kunt zijn, maar dat een ander je omver kan skiën. Tot twaalf weken kun je trouwens probleemloos skiën. De baarmoeder zit dan nog achter het schaambeen. Na 12 weken kan je baarmoeder bij een val geraakt worden door bijvoorbeeld ski’s, skistokken en andere personen. Ook verandert het zwaartepunt van je lichaam tijdens de zwangerschap; je staat minder stabiel op de ski’s en bent sneller uit balans. Als laatste kan je het beste niet naar een skigebied dat hoger ligt dan 2150 meter. In het hooggebergte bevat de lucht namelijk minder zuurstof. Je kunt hierdoor onregelmatig gaan ademen of benauwd worden. Ik zou het niet laten om helemaal niet te gaan. Je kan heel veel andere leuke dingen doen. Is misschien niet zo leuk voor je man maar voor jezelf en de kleine wel het meest veilig ;).

3 jaar geleden

Ik ga over kleine 2 weken naar Oostenrijk. Ik ben dan ongeveer 9 weken. Het is voor mij ook de eerste keer en overal op internet lees ik dat het wordt afgeraden om voor de eerste keer te skiën tijdens de zwangerschap, dus ik volg dat maar op. Ik zie wel onwijs op tegen de vakantie. Mijn vriend wil wel graag met zijn familie skiën. Ik heb nu met hem afgesproken dat hij alleen in de ochtenden gaat skiën. Dan kunnen we in de middag hopelijk leuke dingen doen, zoals wandelen en zwemmen. Het liefst blijf ik thuis, maar ik weet dat mijn vriend wel graag wil dat ik meega. We proberen er maar het beste van te kaken

3 jaar geleden

Hi, ik ga skiën met 14 weken. Ik ski wel al sinds dat ik 4 ben dus ik sta stevig op mijn ski’s. Als het de eerste keer is weet ik niet of je jezelf op je gemak gaat voelen maar dat kun je zelf het beste inschatten. Ik ben wel een aantal keer op wintersport gegaan zonder dat ik kon skiën en ik vond dat ook fantastisch. Heerlijk om de hele dag te wandelen in een besneeuwde omgeving!

3 jaar geleden

Ga nu met 11 weken skien. Ga nu wel “alles” doen. Met dochter met 22 weken geweest. Toen alleen een paar keer met laatste lift naar boven en familielid er achter. Kan zelf goed skien maar meer dat er niemand op je botst. Vanaf 3 kan je dochtertje naar de mini-lessen (2 uurtjes per dag). Leuk om te gaan kijken toch? Dan toch weg😁

3 jaar geleden

Als je nooit geskied hebt zou ik niet op de latten gaan staan nu. Heb het zelf op latere leeftijd geleerd en er echt járen over gedaan om met plezier en zekerheid de piste af te gaan. Ook heel veel gevallen, dat lijkt me niet fijn als je zwanger bent. Dat gezegd hebbende kan een wintervakantie wel heerlijk zijn, ook zonder skiën. Lekker de berg op en wandelen met je dochtertje, eventueel sleeën en gewoon genieten van de buitenlucht. Met je man afspreken voor koffie/lunch bij berghutten die goed bereikbaar zijn met de lift. En je hebt veel accommodaties waar je lekker kunt ontspannen in het zwembad. Maar goed, je beleeft dan wel een deel van je vakantie apart van elkaar, daar moeten jullie allebei zin in hebben. En anders ‘n ander soort vakantie vinden? 😊