22 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg even want mijn zoontje is 6 maanden en draait nu ook op zijn zij. Ook ik vind dit wel eng want wat als hij idd op zijn buik terecht komt.. durf hem dan ook nog niet zo goed snachts in zijn eigen kamer te laten slapen

2 maanden geleden

Reactie op saar1888

Ik volg even want mijn zoontje is 6 maanden en draait nu ook op zijn zij. O ...
Ja vind het dus ook zo’n enge gedacht. Vooral nu ie met 1 a 2 weken op zijn eigen kamer slaapt 🥲

2 maanden geleden

Ons kleintje begon afgelopen maandag ook ineens op zijn zij te slapen… hij zit al constant te rollen in de box en toen dacht dat hij dit ook wilde doen in zijn co-sleeper naast ons bed. Hoewel ik me eerst zorgen maakte, merkte ik dat hij niet wilde rollen, maar heerlijk in slaap viel op zijn zij. Ik bang natuurlijk! In de nacht maar rustig op zijn rug gelegd. De volgende dag heb ik het CB geappt. Ze zei zei dat dit gewoon oké is, zolang hij een slaapzak draagt en er geen losse dingen in zijn bedje liggen. We moeten nu wel de zijkant van de co-sleeper sluiten, zodat hij niet in ons bed rolt. Ik dacht eraan om hem met 6 maanden in zijn eigen kamer te laten slapen, maar ik wacht nu nog maar even.

2 maanden geleden

Wat heel fijn is, is een airosleep matras. Mochten ze dan toch op de buik terecht komen dan kunnen ze gewoon doorademen.

2 maanden geleden

Reactie op Noé1108

Ons kleintje begon afgelopen maandag ook ineens op zijn zij te slapen… hij ...
Ja, twijfel ook om hem weer terug naar onze kamer te halen. Maar hij wil nogal spoken in de nacht, beweegt de hele nacht door, maakt veel geluiden en werd wakker van ons. Dus het was voor iedereen fijner op zijn eigen kamer.. Vind net vooral lastig omdat ie zichzelf nu ook wakker houd met al zijn gedraai.. waar je normaal de hele nacht door sliep en goeie dutjes overdag deed is het nu gebroken nachten en dutje van 30 minuten door de dag..

2 maanden geleden

Hier ook een dame die haar hele bed door gaat (5,5 maand). Ze heeft nu 1x op haar buik geslapen. Heb er in eerste instantie even bij gezeten en nog een tijdje op de camera gekeken. Maar zolang ze hun hoofdje goed naar de zijkant kunnen draaien een omhoog kunnen houden zou het geen probleem meer moeten zijn volgens mij 🤷🏼‍♀️ Dat buikslapen was wel eenmalig daarna was het gewoon terugrollen of miepen dat ze niet kan slapen 🤣

2 maanden geleden

Reactie op maaike171

Hier ook een dame die haar hele bed door gaat (5,5 maand). Ze heeft nu 1x o ...
Haha fijn om die ervaringen te lezen! Weer ergens ook wel dat het meestal goed gaat, maar dat ramp scenario zit ook in je hoofd 🙈

2 maanden geleden

Je kan een matras kopen met gaatjes erin (lucht gevend) mocht hij op z’n buik slapen en z’n gezichtje in t matras duwen dan heeft hij alsnog lucht en kan rustig ademen zonder te stikken (deze hebben wij ook en het is echt een heel fijn idee dat dit bestaat

2 maanden geleden

Reactie op Mamauitbrabant

Wat heel fijn is, is een airosleep matras. Mochten ze dan toch op de buik t ...
Deze bedoel ik ook 🤣

2 maanden geleden

Onze dochter had dit precies hetzelfde. Begon met 3 maanden te rollen van rug naar buik, maar terug lukte dit nog niet. Erg druk over gemaakt voor de nachten maar ze liet zich wel horen en uiteindelijk ging ze steeds vaker ook op haar buik slapen. Nu kan ze wel terug rollen en leggen we haar zelfs vaak op haar buik in bed omdat ze dat toch het fijnste lijkt te vinden. Ik dacht toen, ze kan dr hoofd goed optillen en draaien en ze laat zich dus wel horen (slaapt op eigen kamer), dus heb het op een gegeven moment losgelaten. Maar op het begin is dat wel even spannend hoor.

2 maanden geleden

Reactie op xosteesox99

Je kan een matras kopen met gaatjes erin (lucht gevend) mocht hij op z’n bu ...
Heb wel vaker over gehoord inderdaad, maar ook vaak gehoord dat dit niet echt zou werken ivm hoeslaken etc, maar inspeelt op angst van ouders, dus ons werd dat weer afgeraden 🙈 zoveel meningen ook..

2 maanden geleden

Reactie op Ellenrox

Onze dochter had dit precies hetzelfde. Begon met 3 maanden te rollen van r ...
Bedankt voor je ervaring! Fijn om te lezen, blijft soannend inderdaad haha!

2 maanden geleden

Reactie op Ryannes

Heb wel vaker over gehoord inderdaad, maar ook vaak gehoord dat dit niet ec ...
Je moet idd het bijbehorende hoeslaken kopen anders werkt t niet. Vooral marketing 😄

één maand geleden

Reactie op Noé1108

Ons kleintje begon afgelopen maandag ook ineens op zijn zij te slapen… hij ...
Ik zie dat ik deze reactie twee weken geleden had geplaatst… nou… hij is inmiddels niet meer op zijn zij, maar op zijn buik gaan draaien en willen slapen. Ik wilde hem eerst zo laten slapen, maar ik kon zelf niet meer slapen. Ik heb hem nu al 2x weer op zijn rug gelegd 😓 hij kan namelijk nog niet zelf terugrollen naar zijn rug…

één maand geleden

Sinds onze zoon kan rollen draait hij ‘s nachts op zijn buik en valt dan in slaap. Heb wat onrustige nachten gehad, maar ik hoor hem wel steeds en hij slaapt nu veel beter. Ik rol hem dus niet terug, is geen beginnen aan. Wel laat ik hem nu nog even in de co sleeper tot het terugrollen ook probleemloos gaat. Inmiddels slaap ik ook weer goed gelukkig!

één maand geleden

Reactie op Noé1108

Ik zie dat ik deze reactie twee weken geleden had geplaatst… nou… hij is in ...
Oh in voel je zenuwen 🙈 hier gisteren voor het eerst tijdens het spelen op zijn buik gerold! In de nachten (gelukkig) nog niet, denk dat ik eerst ook niet meer zou slapen haha..

één maand geleden

Mijn zoontje slaapt sinds ongeveer een maand (is van 10/10) eigenlijk bijna alleen maar op zijn buik. Vaak met z’n gezichtje naar het matras gedraaid ook nog. In het begin vond ik het spannend maar als ik hem terugdraai ligt ie met dezelfde vaart weer zo. Inmiddels berust ik me er in, maar was wel ff wennen 😅

15 dagen geleden

Reactie op Ryannes

Heb wel vaker over gehoord inderdaad, maar ook vaak gehoord dat dit niet ec ...
Ik ben dus zo iemand die dat dan zelf ook even test 🤭. Tot nu toe werkte het bij de hoeslakens die ik had. Ook getest zonder dat ding met gaatjes eronder en merkte zeeeeker verschil met erdoor ademen. Even je hoofd met neus erop drukken en testen of je kunt ademen.

15 dagen geleden

Reactie op Mamauitbrabant

Ik ben dus zo iemand die dat dan zelf ook even test 🤭. Tot nu toe werkte h ...
Haha geniaal, eigenlijk best logisch om te doen haha! Hij slaapt hier ondertussen al een maand op zijn buik/zij, Vind het nog steeds spannend, omdat je soms ineens weer een verhaal leest van waar het wel mis ging met een kindje 🥲

15 dagen geleden

Hier wordt alleen nog maar op buik of zij geslapen. Op een gegeven moment houd je dat echt niet meer tegen 😅