161 Reacties

2 jaar geleden

Wauw respect hoor voor je dat je het al zolang volhoudt. Ik ben er na 4 weken mee gestopt kon er geen tijd voor vinden overdag!

2 jaar geleden

Hier ook! Mijn kleine is nu 8 weken. Ik zou graag live willen borstvoeden maar ze is veel te ongeduldig. Ze hapt wel aan maar laat tussendoor los en wil dan niet meer aanhappen. Ik probeer om de 3 uur te kolven.

2 jaar geleden

Wat goed! Ik kolf nu (vandaag precies) 9 weken fulltime. Ivm zwangerschapsvergiftiging werd hij eerder gehaald en was hij er niet klaar voor en ik ook niet. Moet wel eerlijk zeggen dat ik deze week weer in een kolf dip zit. Dus tips zijn welkom! Welke kolf gebruik jij? Ik de medela flex met kolf bh. Heb m’n handen een soort van vrij maar kan mijn baby niet bij mij houden. Weet iemand of er kolf apparaten zijn waarbij dat wel kan?

2 jaar geleden

Wat goed dat je het al zo lang volhoudt! Blijft je productie ook hetzelfde? Ik kolf 2/3e van de tijd. Prematuur geboren dus had niet genoeg kracht om goed aan te happen. Af en toe lukt het wel met het tepelhoedje, maar ze laat vaak al vroeg los (en hapt daarna niet meer goed aan en raakt mega gefrustreerd) of valt in slaap waardoor ze een uur later alweer honger heeft. Snachts sowieso afgekolfde melk en overdag probeer ik wel de borst, afgewisseld met ook afgekolfde melk omdat het dus niet altijd lukt. De ene dag drinkt ze 3x uit de borst, de andere dag helemaal niet. Ben nu 7,5 week bezig en merk dat m’n productie wel wat wisselt. Hoeveel melk geven jullie per keer? Ik voed op verzoek en ze komt gemiddeld elke 3 uur nog steeds. Wij geven 100-120 ml per keer. Ik gebruik de medela freestyle handsfree kolf. Bevalt opzich goed, alleen door die grote dingen in je bh ligt je baby niet echt lekker op je borst. Je kan je baby wel goed vasthouden op je arm tijdens het kolven

2 jaar geleden

Reactie op MamaMoon92

Wauw respect hoor voor je dat je het al zolang volhoudt. Ik ben er na 4 we ...
Snap ik! Dit is ook een enorm frustratie puntje geweest hier! Uiteindelijk kolfde ik precies vóór de voeding want dan slaapt mijn zoontje. Dat lukt niet altijd meer, dan zet ik hem in de wipstoel en zit ik ernaast te kolven 😅 af en toe beetje behelpen

2 jaar geleden

Reactie op MichelleSvdW

Hier ook! Mijn kleine is nu 8 weken. Ik zou graag live willen borstvoeden m ...
Wat goed! Houd je je productie ook goed op peil? Kolf je altijd genoeg? Of geef je ook bijvoeding?

2 jaar geleden

Reactie op mariike

Wat goed! Ik kolf nu (vandaag precies) 9 weken fulltime. Ivm zwangerschapsv ...
Ik gebruik de dubbele kolf van Elvie, die kan precies in je bh. Wat naar dat jullie er beide niet klaar voor waren! Hoeveel eerder is hij gehaald? Hoe gaat het nu met jullie? Ik doe regelmatig een clusterkolf sessie en pak soms fenegriek pillen om de productie op te hogen. Wat voor mij ook hielp was langer kolven per sessie (30 minuten) dan kwam er echt meer melk. Zo van 400 cc naar 800 cc gegaan in een maand tijd (ongeveer, wisselt per dag) ook bij deze kolf kan ik mijn zoontje niet heel chill vast houden, wat ik dan doe, dan zet ik hem in zijn wipstoel op de grond en ga ik ernaast zitten met een boekje om voor te lezen of onder een speelboog

2 jaar geleden

Reactie op Itsmehi

Wat goed dat je het al zo lang volhoudt! Blijft je productie ook hetzelfde? ...
Mijn productie is heel langzaam toegenomen, nu met werken erbij is het soms zo druk dat ik minder kolf, dan las ik weer wat clusterkolf sessies in om de boel weer extra te triggeren. Wat goed van je dat je dat doet! Prematuur lijkt me zo’n spannende start! Hoe gaat het nu met jullie? Ik geef ons zoontje nu 160 cc per voeding. We kijken naar hoe hij het doet en of hij nog honger heeft, hoe vaak hij komt etc. Kolf jij altijd genoeg? Hier krijgt Pepijn om de zoveel dagen een fles kunstvoeding. Daarna loop ik weer een beetje bij

2 jaar geleden

Ik heb de laatste week dat mijn productie erg terugloopt. Soms kolf ik na een sessie van 20 minuten maximaal 30 ml per borst. Ik had inderdaad gelezen over clusterkolven. Hoe pakken jullie dat aan? Zijn er ook nog andere dingen om ervoor te zorgen dat die productie weer een beetje wil?

2 jaar geleden

Yes, ik kolf sinds de geboorte fulltime (nu ruim 8 weken)! Het gaat met ups en downs. Op sommige dagen gaat het moeiteloos en komt het precies uit met de verzorging van mijn zoontje. Op andere dagen vind ik het stressvol en vermoeiend. Het lastigst vind ik dat ik de baby niet kan verzorgen terwijl ik kolf. Ik heb wel een fijne handsfree kolf van Medela, maar kan daarmee de kleine moeilijk optillen of bij me houden. En qua productie doe ik maar wat: ik kolf 6x per dag 20 minuten. Tijdens de eerste ochtendsessie heb ik rond de 250 ml en de rest van de dag tussen de 100 en 150. Ik vind het heel mooi dat dit zo kan, maar het is ook tijdrovend en uitputtend. Ik kijk nog even aan of ik ermee door ga... leuk om jullie ervaringen te lezen! :)

2 jaar geleden

Hier ook een ‘Fulltime Kolver’ Djoah is nu bijna 14 weken dus ik hou het ook al zo lang vol! Ik heb ook de Elvie kolf maar ervaar dezelfde problemen als jullie! Ik kan ons mannetje niet vasthouden als ik kolf! Djoah krijgt 5 flessen van 180 ml per dag, zelf kolf ik dus ook 5x per dag ongeveer 40 min! Ik gebruik neusspray om mijn toeschiet reflex te bevorderen en ben deze week gestart met Domperidon om te kijken of dit mijn productie opkrikt! Djoah krijgt bij 2 flessen 30cc kunstvoeding erbij en de rest is nog steeds alleen borstvoeding! Hoop echt dat ik het zo lang mogelijk mag volhouden al vind ik het best pittig!

2 jaar geleden

Reactie op MichelleSvdW

Ik heb de laatste week dat mijn productie erg terugloopt. Soms kolf ik na e ...
Wat vervelend! Ligt eraan, als ik aan het werk ben thuis doe ik 20 minuten kolven, 10 minuten rust, 10 minuten kolven, 10 minuten rust, 10 minuten kolven. Dan combineer ik een kolfsessie met lunch pauze en heb je een uur. Als ik mijn zoontje bij me heb doe ik: 7 minuten kolven, 3 minuten rust, 5 minuten kolven, 3 minuten rust, 3 minuten kolven. Dan stimuleer je het toeschietreflex. Verder schijnt havermout eten te helpen (dit at ik altijd al dus geen idee of er verschil zou zijn) en fenegriek pillen

2 jaar geleden

Reactie op GRTE

Yes, ik kolf sinds de geboorte fulltime (nu ruim 8 weken)! Het gaat met ups ...
Ik snap je struggle! Hier hetzelfde! Wat een mooie productie! 250 ml is mij nog nooit gelukt 😔

2 jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Hier ook een ‘Fulltime Kolver’ Djoah is nu bijna 14 weken dus ik hou het oo ...
Ohh werkt die neusspray goed? Dat heb ik nog niet geprobeerd! Het is pittig! Knap dat je het tot nu toe volhoudt!! Powermama’s hier!

2 jaar geleden

Hier ook een fulltime kolver al ruim 9 weken. Onze dochter Niene had een lastige start met een infectie, heeft daarom de eerste week in het ziekenhuis gelegen. Omdat ze ook veel afviel moest ze al gauw bijgevoed worden. Door de infectie was ze niet in staat eerst de borst te drinken en daarna de fles dus mocht ze alleen de fles. Na vijf dagen had ik voldoende productie om haar volledig (bij) te voeden met borstvoeding. Toen ze na twee weken was opgeknapt wilde ze absoluut niet meer aan de borst. De lactatiekundige zag er ook geen heil meer in en heeft daarom fulltime kolven of over op kunstvoeding geadviseerd. Ik kolf sindsdien fulltime en ben na drie weken gestart met de Medela Freestyle handsfree kolf. Ik zweer hier bij. Ik kan er alles mee, huishoudelijke dingen maar ik doe Niene ook in bad, kan haar verschonen. Het enige wat ik anderen ook hoor zeggen is inderdaad dat je haar niet lekker op je borst kan hebben én voorover buigen is ook een no go omdat dan alle melk ontsnapt ;-) Ik kolf momenteel 5x per dag en heb een productie van ongeveer 800 ml per dag. Niene drinkt nu 720 ml per dag dus ik vind het wel spannend tot hoelang ik genoeg productie heb. Ik heb ongeveer 6 liter melk in de vriezer dus opzich kan daarmee nog wel een tijdje aanvullen. Wat wel opvallend is is dat 75% van mijn productie uit mijn rechter borst komt. Links doet mee voor de lol zeg ik altijd... Daarnaast gaf de lactatiekundige mij de tip flexibel te zijn met kolven en dit helpt mij heel erg. Bijvoorbeeld vandaag ga ik lunchen maar Niene krijgt rond 12 uur de fles, als ik thuis met haar ben kolf ik net voor of na haar voeding (op advies van de lactatiekundige heb ik altijd drie voedingen in de koelkast. Maar vandaag kolf ik voordat ik van huis ga en meteen als ik thuis kom. Daarna pak ik het ritme van Niene weer op. Hierdoor kolf ik waarschijnlijk één keer extra en wat korter op elkaar. Dit doet niets af voor mijn productie en hierdoor voel ik mezelf ook flexibel en belemmerd het kolven mij niet. Ik moet zeggen dat het schoonmaken en uitkoken mij meer "moeite" kost van het kolven zelf. Ik lees graag mee met betrekking tot het stimuleren van de productie.

2 jaar geleden

Mijn productie is heel langzaam toegenomen, nu met werken erbij is het soms ...
Het gaat heel erg goed! Mijn dochter deed het vanaf het begin super goed, alleen was ze gewoon wat klein waardoor de borst teveel energie kostte. Maar verder is het een toppertje :) Oja dat is een stuk meer! Aangezien wij 100-120 geven per voeding kolf ik altijd wel genoeg, meestal zo’n 100-150 ml per keer. Af en toe iets meer en af en toe iets minder. Ben wel benieuwd hoe het dan straks gaat als ze nog meer gaat drinken. Maar ze drinkt nu 7/8x per dag, dus als ze minder vaak gaat drinken scheelt dat natuurlijk ook al. En clusterkolf sessies werken bij jou dus goed om de productie te stimuleren? Dan ga ik dat misschien ook wel proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Mango90

Hier ook een fulltime kolver al ruim 9 weken. Onze dochter Niene had een la ...
Ik heb dezelfde kolf, maar wat doe jij dan met de motor als je bijv huishoudelijke dingen doet? Want die touchscreen is best gevoelig en hij past niet lekker in m’n broekzak

2 jaar geleden

Ik kolf ook fulltime! Mijn kleine man hapte niet goed aan, dus tepelhoedje geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Hij hapte nu wel goed aan, maar viel steeds in slaap en liet weer los terwijl het tepelhoedje nog vol melk zat. Hij kwam ook erg weinig aan daardoor. Gelukkig met kolven gaat dit super! Ik heb een hands-free van aliexpress en die doet het super. Ik krijg er zelfs meer uit dan met de medela Symphony die ik eerder huurde

2 jaar geleden

Reactie op MichelleSvdW

Hier ook! Mijn kleine is nu 8 weken. Ik zou graag live willen borstvoeden m ...
Ben je al eens naar een osteopaat geweest. Bij mij was dit ook het geval en bleek er een nekwervel op slot te zitten waardoor mijn kleine man niet kon ontspannen. Na 5 weken wist hij ineens hoe het moest

2 jaar geleden

Wat vervelend! Ligt eraan, als ik aan het werk ben thuis doe ik 20 minuten ...
En doe je dit dan iedere keer als je kolft of 1 keer per dag?