7 Reacties
3 dagen geleden
Wij zijn met ons zoontje paar maand geleden beginnen rond 2 jaar en 2 maand. We hebben eerst gewoon op een speelse manier gedaan. Toen een week met zindelijkheidsbroekjes maar het was bij ons geen succes. Hij heeft nog niet de link van het gevoel te moeten plassen. Na 5 dagen 12 broekjes wassen zijn we weer een stapje terug gegaan. Ook hebben we een blote billen dag gehad. Kind vond het geweldig. Maar ik kon elke 5 min wel een plasje of poepje opruimen. Dus we zijn even door de drukke december maand terug gegaan naar alleen na het dutje of na het eten. 🤣🎅🌲 januari maar weer pr9beren. Hij begrijpt wel wat de bedoeling is en heeft al vaak in het potje geplast maar alleen op aanwijzing van ons. Dus misschien nog niet klaar ervoor. Alles op z'n tijd
3 dagen geleden
Wij nu gestart. Zoontje van 2j en 4 maand. Wisselend succes. De eerste dag zindelijkheidsbroekjes en veel op het potje. Vond hij echt vreselijk en wou er dan helemaal niet meer op terwijl hij het eerst leuk vond. Nu doen we het losser en kijken of het uitkomt voor iedereen. Nu 4 dagen bezig. Dus thuis is ‘s ochtends vaak blote billen en vandaag eerste keer dat hij zelf 2x op het potje ging zitten als hij merkte dat hij een ongelukje had. Maar hij voelt het denk ik nog niet aankomen. Als we weggaan doen we wel nog gewoon een luier aan. Ik zie wel een beetje progressie maar niet snel. Hoor van mensen dat sommige kindjes op 3 dagen droog zijn… zijn nu 4 weken met twee thuis in kader van zwangerschapsverlof dus hoop op het einde toch een succes te hebben. Als het echt niet lukt gaan we terug naar luiers en 4x daags op potje en geven we hem wat meer tijd. Succes iedereen
2 dagen geleden
Mijn zoontje is zindelijk sinds herfstvakantie. Ik heb zindelijkheidsbox besteld en binnen 1 week was het klaar. Hij kende al potje en toonde interesse dus ik wilde er snel door het proces heen. Ze raden aan geen blote billen maar vanaf dag 1 al onderbroekje. Gewone en geen training broekjes, deze zijn te dik. Plasje moet over de benen lopen zodat ze leren dat ze ongelukjes hebben. Eerste 2 dagen waren vreselijk maar bij de 3de dag snapte hij al hoe het werkt. Hij leerde gelijk zelf aangeven en niet op vaste tijden naar de wc. Ik ben wel 1 week lang thuis gebleven en niets anders dan potje gedaan. Met 2 j en 1m is hij zindelijk dus wel een aanrader als iemand er snel doorheen wil.
gisteren
Wij zijn toevallig vandaag begonnen. (Hebben de kerstactiviteiten er al op zitten)
Werken ook met z’n zindelijkheidsbox voor een week. Bij ons eerste zoontje was dat top, maar die was wel half jaar ouder.
Tot nu toe staat de score op 14 natte broeken en 0x geplast op potje😂
Maar we houden hoop haha
7 uur geleden
Iemand ervaring hoe dat gaat met poepen? Mijn zoontje kan heel goed op het potje plassen. Ik ben nog niet echt met zindelijkheidstraining begonnen, daarvoor vind ik het fijn als hij iets beter kan praten en zijn eigen broekje omlaag kan doen. Hopelijk komende zomer. Maar het potje wat ik altijd in de woonkamer heb staan pakt hij er vaak even bij en trekt dan een beetje aan zijn broek om te laten zien dat hij op het potje wil plassen. Maar poepen heeft hij begin dit jaar een aantal keren gedaan, maar dat hield ook heel snel weer op. Plasjes doet hij super goed, maar poepen dus helemaal niet. Komt dit dan vanzelf? Ik heb al een aantal keren aangegeven als hij een poep doet op het potje dat hij een sticker en een plakje kaas mag hebben (hij is net als zijn mama gek op kaas 😄) maar dat haalt ook niks uit.