10 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Juliabrou
Hi lieve moeder to be,
Ja! Ik ben ook 5 + 4 weken zwanger. Ik heb hetzelfd ...
Ah echt precies het zelfde inderdaad. Ik hoop ook niet dat het kwaad kan maar ik denk ergens dat onze darmen nu echt reageren op alle veranderingen. We kunnen niet veel meer doen als veel drinken denk ik..
Als het echt extreem blijft aanhouden kan ik ook altijd even bellen met de verloskundige.
3 jaar geleden
Oh wat toevallig dat dit topic voorbij komt, ik zat zelf te twijfelen om er 1 te openen. Hier sinds 1 januari extreme waterige diarree, alsin met gemak 20x op een dag… ik maakte me ook erg zorgen, contact gehad met de verloskundige maar die geeft aan dat diarree niet gevaarlijk is voor de zwangerschap, alleen erg naar voor ons zelf. Ik heb zelf nu voornamelijk last van aambeien die ik overgehouden heb van de bevalling van mijn eerste dochtertje, contact gehad met de huisarts en die geeft aan dat ‘curanol zalf en pillen’ (gecombineerd nemen) het enige is wat je nu kan nemen.
Voor de diarree mogen ze ons nu niks geven ivm de zwangerschap, goed blijven drinken, water/thee/bouillon en veel vezels eten was hier het advies! Sterkte!
3 jaar geleden
Ook hier dezelfde klachten, helaas al bijna drie weken nu!
Ik ben nu 8 weken en de verloskundige kon me wel geruststellen dat verstopping maar ook diarree gebruikelijk is. Je hele lijf verandert en darmen reageren daarop. Advies inderdaad goed drinken en vezels eten.
Hopelijk stelt dit gerust en heeft iedereen snel weer ‘normale’ darmen :-)