13 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hey, Bij mij is het risico erg hoog op zwangerschapsvergiftiging Ik ben sinds deze week begonnen met bloedverdunnens en monitoring vanuit thuis. Hopelijk snel meer duidelijkheid ik snap je onrust 馃ゲ ben zelf 16+2

茅茅n jaar geleden

Oh, doe rustig aan en neem veel calcium (dat heeft het zh mij aangeraden). Hopelijk loopt het bij jou uit op niks..

茅茅n jaar geleden

Ik heb het de vorige zwangerschap gehad en word nu strak gecontroleerd. Vervelend dat je het hebt, maar wel fijn dat ze er achter zijn dat je het hebt, om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen. Laat je vooral goed informeren door je artsen, en niet door dit forum. Zwangerschaps vergiftiging kan vaak rustig en lang heel mild aanwezig zijn, maar kan fel en snel verlopen. Ieder beloop is daardoor totaal verschillend. Heel veel sterkte

茅茅n jaar geleden

Reactie op Flotje

Ik heb het de vorige zwangerschap gehad en word nu strak gecontroleerd. Ver ...
Bedankt voor je reactie!馃槉 Laat me inderdaad zeker goed informeren door de artsen. Controles etc gaan inmiddels ook via het zh en niet meer via de verloskundigenpraktijk

茅茅n jaar geleden

Reactie op Ambii

Bedankt voor je reactie!馃槉 Laat me inderdaad zeker goed informeren door de ...
Hoe voel je je nu? Heb je medicatie gekregen?

茅茅n jaar geleden

Reactie op Flotje

Hoe voel je je nu? Heb je medicatie gekregen?
Veel duizelig/sterretjes, hoofdpijn en voel echt dat ik g茅茅n energie heb. Maar goed, komt natuurlijk ook door de zwangerschap zelf. Probeer zo rustig mogelijk aan te doen, geen zout eten, etc. AS vrijdag gaan ze kijken naar medicatie en meer tests doen. Ben benieuwd..

茅茅n jaar geleden

Reactie op Ambii

Veel duizelig/sterretjes, hoofdpijn en voel echt dat ik g茅茅n energie heb. M ...
Wat vervelend dat je er zo beroerd bij bent. Ik hoop dat het wat beter gaat als je medicatie hebt.

茅茅n jaar geleden

Ik heb helaas zwangerschaps vergiftiging bij de vorige zwangerschap gehad. Maar, omdat ze er bij mij ook op tijd achter kwamen en ik strak onder controle werd gehouden, is ons manneke tot 35+4 mogen blijven zitten (daarna ingeleid). Het is een onzekere tijd en niemand kan voorspellen hoe het gaat lopen, dus het enige wat je kan doen is echt je rust pakken en regelmatig controle, en als je iets voelt wat je denkt; ik vertrouw het niet, meteen aan de bel trekken!

茅茅n jaar geleden

Vraagje vanuit onwetendheid.. ik begrijp dus hieruit van jullie dat je al eerder zwangerschapsvergiftiging kan hebben? Mijn verloskundige zei vd week dat dat pas vanaf 24 weken kan. Dat mijn hoofdpijn nu van vocht tekort komt. Die kans is natuurlijk ook groter, maar volgens haar kon je dus pas vergiftiging hebben vanaf 24 weken??

茅茅n jaar geleden

Reactie op Mamamoosss

Vraagje vanuit onwetendheid.. ik begrijp dus hieruit van jullie dat je al e ...
Dat klopt in principe. Als je daarvoor altijd goede bloeddrukken had. Ik weet ook niet hoe dat bij Ambii eerder was, maar bij 29 weken, zoals het bij mij vorige keer was, is al zeer uitzonderlijk. Hoe vroeger hoe uitzonderlijker

茅茅n jaar geleden

Reactie op Mamamoosss

Vraagje vanuit onwetendheid.. ik begrijp dus hieruit van jullie dat je al e ...
Hi, ik heb sinds 16 weken zwangerschapsvergiftigin, dus kan zeker wel eerder dan 20 (of zelfs 24) weken. Echter speelt het normaal gezien op vanaf 20 weken (volgens mijn verloskundige en het ziekenhuis). De volgende dag direct een afspraak gekregen bij het ziekenhuis en vanaf nu gaat alles via daar. Heb inmiddels ook medicijnen en meerdere controles ingepland.

茅茅n jaar geleden

Ik heb hiervoor trouwens altijd een goede bloeddruk gehad! Wellicht dat ze daarom ook snel zijn begonnen met medicijnen, omdat het erg vroeg is voor zw. vergiftiging. Heb trouwens ook niet eerder gehoord dat het vanaf 24 weken etc is.. zowel vk als zh gaven aan dat het kan opspelen vanaf 20 weken (maar in mijn geval dus helaas eerder). Hopelijk komt het bij jou inderdaad door vochtgekort, mamamooosss!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Ambii

Ik heb hiervoor trouwens altijd een goede bloeddruk gehad! Wellicht dat ze ...
Ja, heel uitzonderlijk dus dat jij het al bij 16 weken had. Fijn dat ze het zo vroeg bij je herkend hebben en je nu al vroeg dus ook goed onder controle bent