9 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op L1801
Jaa die zit er inderdaad al bij in, helaas!
Oh jammer! Wanneer het werken je te zwaar wordt in de zwangerschap kan je er sowieso voor kiezen om de ziektewet in te gaan tot je verlof (met rede zwangerschap wordt 100% van je dagloon vergoed door het uwv) je gaat dan we verplicht 6 weken voor uitgerekende datum je verlof in dus het zal je overbruggings probleem niet oplossen, maar het kan wel rust bieden om eerder te stoppen met werken
3 jaar geleden
Je hebt recht naast je 16 weken(geboorte+bevallingsverlof), 9 weken 70%. Die kan je erna opnemen.
Als het je nu niet meer lukt, vraag een gesprek aan met je leidinggevende of bedrijfsarts om te kijken naar vervangende werkzaamheden vooral met dit warme weer.
Ik heb bijv. (Werk ook in de zorg) aanvraag gedaan om bij meer dan 25 graden. Sochtends te werken en later op de avond. Tevens doe ik geen douche beurten meer alleen, ga na de zorg kantoor taken uitvoeren en werk van mijn 4 dagen, 1 op kantoor.
3 jaar geleden
Dank voor jullie reacties!
Op dit moment heb ik al rustigere taken en minder ADL, heel fijn!
De vraag zit me vooral in; kan ik het nu nog veranderen naar 6 weken voor de uitgerekende datum
En dan zal ik dus half november moeten werken, tot me vakantie begint 1 dec t/m 2 Jan.
Dat wil ik absoluut niet en wil hem graag doortrekken. Maar hoe kan je dit oplossen?
Bijvoorbeeld onbetaald ouderschapsverlof? ( omdat ik de 9 weken tegen 70% graag van Jan tm sept in wil zitten voor 1 dag in de week)
3 jaar geleden
Reactie op L1801
Dank voor jullie reacties!
Op dit moment heb ik al rustigere taken en min ...
Je kan het in overleg veranderen. Het is idd dan wel kiezen of delen met het opvullen wat je doet met je ouderschapsverlof.
Je hebt dan tm september volgend jaar 4 weken minder, 1 dag in de week.
3 jaar geleden
We hebben precies dezelfde verlofdagen, wat grappig!
Ik begin 4 weken voor de uitgerekende datum mijn zwangerschaps verlof. 30 november is dan ook mijn laatste dag verlof. Daarna zet ik mijn 1,5 week vakantiedagen die ik nog heb erin, en neem ik de rest van december als ouderschapsverlof (eerste 9 weken zijn betaald voor 70%). Ik dacht dat je eerst je betaald ouderschapsverlof moest opnemen (binnen een jaar) en daarna de onbetaald verlof.
Als de baby iets later ter wereld komt lost dat het ook dan een beetje voor je op natuurlijk, dan krijg je de dagen tussen je uitgerekende datum en de bevalling gewoon gratis betaald erbij!