5 Reacties

5 maanden geleden

Wij maken gebruik van een puddle Jumper en dat geeft onze zoon onder toezicht (lees samen zwemmen) ook veel vrijheid in het water.

5 maanden geleden

Ik vind zelf de puddle jumper de uitvinding van de eeuw. Onze oudste hebben we geprobeerd onderwater te krijgen maar dat lukte echt niet. Dat gaf zo'n veilig gevoel. Niet dat we haar uit het oog verloren maar met bandjes kunnen hun hoofdjes toch nog onderwater komen. Dat lukte met de puddle jumper niet. Hij moet natuurlijk wel goed passen

5 maanden geleden

Ik las net dit over de puddle jumper: https://radar.avrotros.nl/artikel/de-puddle-jumper-in-plaats-van-zwembandjes-hoe-veilig-is-het-drijfvestje-60747 Verder geen tips, wij hebben tot nu toe alleen gezwommen zonder drijfmiddelen en hem dan dus vastgehouden als het te diep was om zelf te staan.

4 maanden geleden

Ik heb ook een puddle Jumper gehaald voor de zomer, het zwembad waar we door het jaar heen naartoe gaan (o.a. met zwemles) mogen ze zo in het water zonder iets, en dat doe ik daar dan ook altijd. Meer het vrije gevoel in het water. De puddle Jumper nu een keer geprobeerd en werkte echt super fijn. Laat hem natuurlijk niet alleen in het water, maar als ik hem los liet kon hij er daadwerkelijk zelf mee vooruit zwemmen. Was wel heel leuk om te zien. Hij bleef er echt goed mee drijven. Mijn mannetje is 85 cm, en 12 kg.

4 maanden geleden

Ik heb de gouden tip gehad, zwemschijven van het Duitse merk Delphin. Deze worden ook gebruikt bij zwemlessen omdat je ermee kunt afbouwen. Dit net als zwembandjes maar dan hoef je ze niet op te blazen (oke nemen iets meer ruimte in beslag) en alle kindjes die onze zoon 22 maanden ermee zien vinden ze geweldig. Hij heeft superveel vertrouwen in het zwemmen en zwemt “alleen”.